کد خبر: ۳۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات
استاندار کرمان گفت: همکاری متقابل مدیران و مطبوعات این امکان را فراهم می‌کند تا مشکلات و مسائل به خوبی بیان و منعکس شوند و در نهایت به هدف اصلی که رفع مشکلات مردم و توسعه و ارتقای سطح رفاه جامعه است، برسیم.

استاندار کرمان گفت: همکاری متقابل مدیران و مطبوعات این امکان را فراهم می‌کند تا مشکلات و مسائل به خوبی بیان و منعکس شوند و در نهایت به هدف اصلی که رفع مشکلات مردم و توسعه و ارتقای سطح رفاه جامعه است، برسیم.
به گزارش گفتارنو و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان محمدجواد فدائی استاندار کرمان در دیدار ظهر یکشنبه اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات با وی؛ در پاسخ به درخواست‌های مطرح شده، احیاء موزه مطبوعات را موضوع مهمی دانست و عنوان کرد: در اولین فرصت با مدیرکل میراث فرهنگی استان، احیای موزه مطبوعات را پیگیری خواهیم کرد.
استاندار کرمان همچنین به اهمیت حمایت از مطبوعات و نقش آن در توسعه استان پرداخت و افزود: همکاری متقابل مدیران و مطبوعات این امکان را فراهم می‌کند تا مشکلات و مسائل به خوبی بیان و منعکس شوند و در نهایت به هدف اصلی که رفع مشکلات مردم و توسعه و ارتقای سطح رفاه جامعه است، برسیم.
فدائی اضافه کرد: در جلسه شورای اداری مردادماه این امکان را فراهم می‌کنیم تا کارشناسی از حوزه رسانه حضور داشته و مباحث کاربردی مرتبط با رسانه‌ها بیان شود و شاهد همکاری بهتر و بیشتر مدیران و مطبوعات باشیم.
وی ادامه داد: در مقطعی هر ماه پس از پایان شورای اداری، نشست خبری با حضور دو نفر از مدیران کل برگزار شد که میت‌واند ادامه پیدا کند.
محمدرضا نژادحیدری مدیرعامل خانه مطبوعات شمال کرمان در این دیدار بیان داشت: در حال حاضر ۳۲۱ نفر عضو اصلی این خانه بوده و ۴۰ نفر نیز به عنوان عضو افتخاری حضور دارند.
وی ادامه داد: ۳۹۰ نشریه، شامل ۹ روزنامه، ۱۰۴ هفته‌نامه، ۴۶ دوهفته نامه، ۵۱ ماهنامه، ۴ دوماهنامه، ۲۷ فصل‌نامه، ۱۳ دو فصل‌نامه و ۲ سالنامه در استان کرمان مجوز فعالیت دارند. نژادحیدری ابراز داشت: از ۲۵۶ رسانه مکتوب در استان، ۷۰ مورد آن ضریب انتشار بالای ۵۰ درصد دارند و جزو رسانه‌های فعال محسوب می‌شوند.
مدیرعامل خانه مطبوعات شمال کرمان به تفکیک دو دسته رسانه‌های رسمی و شبه رسانه‌ها از یکدیگر پرداخت و گفت: رسانه‌های رسمی پاسخگوی عملکرد و مطالب خود هستند و حدود رسانه‌ای را رعایت می‌کنند، در حالی که این مسئله در شبه‌رسانه‌ها وجود ندارد.
وی عنوان کرد: باید کمک کنیم رسانه‌های رسمی در فضای مجازی فعال‌تر شوند و از طرف مسوولان و دولت مورد حمایت  قرار گیرند.
نژادحیدری با بیان اینکه نگاه حذفی به شبه رسانه‌ها را صحیح نمی‌دانیم تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند کار رسانه‌ای انجام دهند، مجوز دریافت کنند‌ و از پشتیبانی قانونی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل خانه مطبوعات شمال کرمان در ادامه به قدمت ۲۰ ساله خانه مطبوعات در کرمان و لزوم برخورداری از ساختمان مستقل اشاره داشت و احیای موزه مطبوعات در کرمان، تعاونی مسکن خبرنگاران، مالیات مطبوعات، تسهیلات ویژه رسانه‌ها و خبرنگاران را خواسته‌های جامعه رسانه استان عنوان کرد.
نژادحیدری همچنین ضرورت ارتباط بهتر و بیشتر مدیران کل و مسئولان استان و پاسخگویی به سوالات رسانه‌ها را در دیدار اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات شمال کرمان با استاندار مطرح کرد.
در این دیدار همچنین محمد لطیف‌کار رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات به ضرورت بهبود وضعیت اطلاع‌رسانی در استان کرمان و افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.
همچنین عرفان امیرخسروی، مطهره کریمی از اعضای هیأت مدیره و فرشاد پگاه بازرس خانه مطبوعات دغدغه‌های اصحاب رسانه را با استاندار کرمان در میان گذاشتند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)