کد خبر: ۳۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مهدی شفیعی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد امسال شاهد ورود واکسن کرونا به‌صورت گسترده و تولید و امکان استفاده آن برای همه نباشیم افزود: در کشور خود ما شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده واکسن به شدت در حال کار هستند و وزیر بهداشت نیز چند وقت پیش اعلام کرد که به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم و واکسنی هم کارهای اولیه آن انجام شده و مراحل حیوانی خود را طی کرده که امیدواریم به‌دست هموطنان برسد اما زمان آن مشخص نیست.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: عرضه واکسن ویروس کرونا تا پایان سال امکان‌پذیر نیست و مردم توصیه‌های چهارگانه پیشگیری را رعایت کنند.

به گزارش تسنیم،مهدی شفیعی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: متاسفانه استان کرمان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد و تقریبا تمام شهرستان‌های استان قرمز و نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا دو سه هفته آینده در استان حاکم است گفت: این وضعیت تبعات و ثمرات رفتار ما در چند هفته تا یک ماه گذشته است و تا دو سه هفته آینده درگیر این وضعیت هستیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه توجه به توصیه‌های بهداشتی، نتیجه اقدامات انجام شده در استان و همراهی و عملکرد مردم در مهار اپیدمی تا دو سه هفته آینده مشخص می‌شود افزود: در شرایط موجود مهمترین مسئله در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توجه به توصیه‌های چهارگانه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات غیرضروری است.

وی با بیان اینکه پرسنل درمانی ما محدود است و هر بیماری که بستری می‌شود بسته با وضعیت بیماری ۳ تا ۵ نفر از پرسنل در مانی را درگیر می‌کند گفت: در حال حاضر چیزی نزدیک به ۳۴۰ بیمار قطعی کووید ۱۹ روی تخت‌های بیمارستانی ما بستری هستند که تعداد زیادی از پرسنل درمان ما را درگیر کرده که فشار چندگانه‌ای را به سیستم درمان استان وارد کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه عمر زیادی از شناخت ویروس کرونا در جهان نمی‌گذرد و واقعیت این است که پروسه ساخت واکسن حداقل یک سال زمان نیاز دارد که کار تحقیقاتی آن کامل شود افزود: کشور‌هایی مانند روسیه، چین و چند کشور دیگر اعلام کردند که موفقیت‌هایی در ساخت واکسن کرونا داشتند و فاز حیوانی آن انجام شده و به‌صورت محدود مطالعات انسانی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این امید وجود دارد که تا چند ماه آینده واکسن آن عرضه شود گفت: مردم ما باید به این مسئله توجه داشته باشند که ساخت واکسن یک مسئله است و تولید و عرضه آن در سطح بین‌المللی و در دسترس قرار گرفتن آن، مقدار تولید و اینکه کشور‌ها بتوانند چه مقدار آن را خریداری کنند مسئله دیگری است و، اما و اگر‌های آن زیادی در این حوزه وجود دارد.

شفیعی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد امسال شاهد ورود واکسن کرونا به‌صورت گسترده و تولید و امکان استفاده آن برای همه نباشیم افزود: در کشور خود ما شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده واکسن به شدت در حال کار هستند و وزیر بهداشت نیز چند وقت پیش اعلام کرد که به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم و واکسنی هم کار‌های اولیه آن انجام شده و مراحل حیوانی خود را طی کرده که امیدواریم به‌دست هموطنان برسد، اما زمان آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه دارویی نیز در کشور‌های مختلف موفقیت‌هایی وجود داشته و از انواع دارو‌ها استفاده می‌کنند گفت: در کشور ما هم براساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و پروتکل‌هایی که بیشترین کارایی را داشتند دارو‌هایی در دسترس بیماران قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در فضای مجازی مشاهده شود که در بازار آزاد و با قیمت بالا دارو‌هایی خرید و فروش می‌شود گفت: هنوز اثربخشی این دارو‌ها تایید نشده و برای همه بیماران سرپایی، کم علامت و خفیف هم کاربرد ندارد.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مسئله در بهبود بیماری تشخیص آن در مراحل اولیه و به هنگام، مراجعه به موقع و مراقبت و بستری است تصریح کرد: برخی از بیماران دیر مراجعه می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عوارض بیماری جدی‌تر شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)