کد خبر: ۳۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان :
سید محمد واعظی نژاد صبح امروز اول مردادماه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ساختمان مدارس استان کرمان گفت: ۲۳ درصد مدارس استان تخریبی، ۳۷ درصد نیاز به مقاوم سازی  و ۴۰ درصد مدارس استان مقاوم هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان از وجود ۱۷۷ کلاس های درس کانکسی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه این کلاس های درسی کانکسی عمدتا در مناطق جنوبی و شرقی استان است که به دلایل مختلف از جمله تغییرات ساختار اموزشی، رشد جمعیتی در برخی مناطق و ... به صورت موقت این کلاس های درس کانکسی وجود دارد که برنامه داریم در سال آینده این کلاس های درس را ساماندهی کنیم.

به گزارش ایسنا،سید محمد واعظی نژاد صبح امروز اول مردادماه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ساختمان مدارس استان کرمان گفت: ۲۳ درصد مدارس استان تخریبی، ۳۷ درصد نیاز به مقاوم سازی  و ۴۰ درصد مدارس استان مقاوم هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات اداره کل آموزش و پرورش و برداشت های صورت گرفته این نهاد، در ۲ سال گذشته رشد خیلی خوبی در تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه مدارس استان داشتیم که حدود ۳۰۰ پروژه نیمه تمام استان هم اکنون فعال شده و یکی پس از دیگری تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ مدرسه با ۳۰۰ کلاس درس در استان تحویل آموزش و پرورش شده و ۱۰۰۰ کلاس درس دیگر نیز تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد گفت: متاسفانه در بحث سیل دیماه سال گذشته در مناطق جنوبی و شرقی استان، ۱۸ مدرسه تخریب شدند که ۸ مدرسه از محل اعتبارات دولتی و ۶ مدرسه از کمک خیرین و تعمیرات بقیه مدارس از هفته آینده شروع خواهد شد مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق سیل زده را نداشته باشیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان افزود: در سیل دیماه  سال گذشته و فروردین ماه امسال، به حدود ۱۵۰۰ کلاس درس آسیب وارد شد که از این تعداد ۱۰۴ کلاس نیاز به بازسازی و بقیه نیاز به تعمیرات دارند که از هفته اینده عملیات اجرایی تعمیر این کلاس های درس آغاز خواهد شد تا مدارس را برای شروع سال تحصیلی اماده کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۹، مشارکت بسیار خوب خیرین در امر مدرسه سازی را داشتیم به طوری که در ۴ ماه گذشته ۵۰ میلیارد تومان جذب و تعهد خیرین (ساخت ۲۰ مدرسه و ۱۹۶ کلاس درس) را داشتیم علاوه بر این در ابتدای تیرماه نیز با اتاق بازرگانی استان تفاهمنامه ای منعقد کردیم که در راستای این تفاهنمامه ۱۲۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس درس در استان با مشارکت دولت ساخته خواهد شد.

واعظی نژاد به اجرای طرح «آجر به آجر» اشاره کرد و گفت: بسته تحولی مشارکت های مردمی و طرح «آجر به آجر» با هدف ترویج کار خیر در جامعه و مشارکت همه اقشار مردم در امر مدرسه سازی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به طرح «هر کلاس برای روستا» افزود: یکی از زیر مجموعه طرح «آجر به آجر»، طرح «هر کلاس برای روستا» است که در این راستا با مشارکت مردم در استان، ۴۵ کلاس در فاز اول در روستاهای کم جمعیت استان ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس استان کرمان اشاره کرد و گفت: برنامه سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس از اولویت های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان است به طوری که در سال گذشته ۷۵۰ کلاس درسی که دارای علمک گاز بوده اما از بخاری نفتی استفاده می کردند، جمع آوری شده ضمن آنکه در فاز بعدی نیز ۴۰۰۰ کلاس درس در استان داریم که دارای بخاری نفتی هستند و با توجه به اعتبارات امسال، برنامه داریم تعداد زیادی از این کلاس های درس را استاندارد سازی کنیم.

واعظی نژاد تصریح کرد: عملیات اجرایی جمع آوری بخاری نفتی از این ۴۰۰۰ کلاس درس آغاز شده به طوری که ۱۸۰۰ کلاس درس را برای آغاز سال تحصیلی تحویل خواهیم داد و جمع آوری بخاری نفتی بقیه کلاس های درس را نیز در نیمه دوم سال تحصیلی دنبال خواهیم کرد که امیدواریم با تامین اعتبارات صورت گرفته بتوانیم تا پایان سال جاری بخاری نفتی این ۴۰۰۰ کلاس درس در استان را جمع آوری کنیم.

وی از وجود ۱۷۷ کلاس های درس کانکسی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه این کلاس های درسی کانکسی عمدتا در مناطق جنوبی و شرقی استان است که به دلایل مختلف از جمله تغییرات ساختار اموزشی، رشد جمعیتی در برخی مناطق و ... به صورت موقت این کلاس های درس کانکسی وجود دارد که برنامه داریم در سال آینده این کلاس های درس را ساماندهی کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)