کد خبر: ۳۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
امیرتیموری اظهار کرد: در زمینه عدالت در بخش فضا و تجهیزات، مدارس کپری و خشت و گلی را حذف کردیم و با تاسیس مجموعه خیرین ۱۲۰ مدرسه و ۱۲۰ کانکس را به این مجموعه اضافه کردیم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کرمان:مدارس کپری و خشت و گلی را حذف کردیم

 به گفته رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کرمان رویکرد محرومیت زدایی دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر موجب تقویت زیرساخت ها و نشاط آفرینی فضای آموزشی مدارس مناطق عشایری این استان شده است .

به گزارش ایرنا،منوچهر امیرتیموری افزود: امروزه نتایج این رویکرد مثبت را در شرایط کنونی کرونایی بخوبی شاهدیم طوری که آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با بیش از ۵۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار دانش آموز در ۱۷ شهرستان به وسعت ۱۰۸ هزار کیلومترمربع بحث آموزش و تحصیل عشایر را در دوران کرونا بخوبی دنبال می کند.

وی  با اشاره به اینکه آموزش عشایری در ایام کرونا پیشتاز در امر آموزش کشور بوده بیان داشت: آموزش در مدارس عشایری استان کرمان  از اول اردیبهشت ماه تاکنون بدون هیچ خلاء و با رعایت فاصله اجتماعی و رضایت والدین برگزار شده است.

 رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری کرمان با اشاره به برنامه دولت در حذف مدارس نوبتی و کپری گفت:در همین راستا از سال ۹۴ تاکنون کار ساخت ۹۰ مدرسه در این استان آغاز شده که کار ۶۰ مدرسه آن انجام شده و مابقی در حال تکمیل هستند.

 امیر تیموری افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون علاوه بر مدرسه سازی کارهای بسیار خوب و قابل توجهی از جمله جذب ۹۸ درصد پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی و همچنین جذب ۱۰۰ درصدی پیش دبستانی  برای اولین بار در حوزه عشایر انجام گرفته است.

وی با اشاره به جایگزینی صندلی با زیلو از مدارس ابتدایی عشایر گفت: به دلیل آسیب هایی که به دانش آموزان در اثر نشستن و خم شدن روی کتاب و دفتر می رسید این جایگزینی انجام شده است.

امیرتیموری گفت:  گسترش مراکز شبانه روزی در حوزه عشایر برای پوشش تحصیلی دانش آموزان به ویژه دختران، توسعه مراکز فنی و حرفه ای، ایجاد کانون فرهنگی و تربیتی سیار برای مهارت آموزی در ۳۳ مرکز شبانه روزی عشایر با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای نیز از کارهای بوده است که برای ارتقای سطح دانش عشایر انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت در ایجاد عدالت امکاناتی و آموزشی توجه خاصی به مدارس عشایری کشور از جمله کرمان داشته است تصریح کرد: مهم ترین هدف آموزش و پرورش عشایری ریشه کن کردن بیسوادی بوده است و در طی این سال ها تلاش بر توسعه آموزش و گسترش کمی مدارس عشایر بوده  که این امر به خوبی قابل مشاهده است به طوری که ۲۰۰ مدرسه عشایر  زیر ۱۰ نفر دانش آموز در مناطق سخت گذر استان فعال است .

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کرمان افزود: بالا بردن نرخ پوشش تحصیلی و کمترشدن ترک تحصیل، توسعه و گسترش مراکز فنی و حرفه ای و ایجاد هشت مرکز آموزش فنی و حرفه ای از دیگر فعالیت های این سازمان ذر ذئلت تدبیر و امید بوده است .

وی با اشاره به اهمیت تحصیل دختران افزود: ما در زمینه تحصیل دختران موفق بوده ایم و گاهی در این مدارس جمعیت دختران سواد آموز از پسران پیشی می گیرد.

امیرتیموری خاطرنشان کرد: با حمایت دولت و بمنظور ارتقای کمی و کیفی مدارس ، حدود ۱۰۳ مدرسه نوبتی  را حذف کردیم و تعداد سرباز معلم ها را از ۳۵ مورد به سه مورد کاهش دادیم و آنها هم در مسیر های صعب العبور و دور تدریس می کنند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کرمان با اشاره به محروم بودن این دانش آموزان از برخی خدمات اذعان کرد: در این راستا خدمات سیار از قبیل کتابخانه سیار تحت عنوان طرح کچ، فنآوری سیار با تعدادی لپ تاپ، دارالقران های سیار با مربی، کانون فرهنگی تربیتی سیار با ۳۲رشته آموزشی و ایجاد مشاوره رایگان، را راه اندازی کردیم.

وی افزود: در زمینه عدالت در بخش فضا و تجهیزات، مدارس کپری و خشت و گلی را حذف کردیم و با تاسیس مجموعه خیرین ۱۲۰ مدرسه و ۱۲۰ کانکس را به این مجموعه اضافه کردیم.

امیرتیموری اظهار کرد: اخذ کد ویژه اعتبارات تملک دارایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه یکی از کار های این دوره بود که طی ۲ سال قبل توانستیم پنج میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم.

وی با اشاره به بحث بهداشت گفت:پیشتر در این سازمان ۳۰۴ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی بود که با کمک خیرین و برخی از نهاد ها همانند علوم پزشکی ۲۵۰ سرویس بهداشتی ساخته شد.

امیر تیموری اجرای طرح سنجش دانش آموزان ورود و جذب نوآموزان پیش دبستانی  تا مرز ۱۰۰ درصد، حذف زیلو و فرش از مدارس جایگزینی آن با صندلی در راستای جلوگیری از آسیب قامتی و راه اندازی شبکه شاد، توزیع لوح فشرده آموزشی و برخی دیگر با تهیه درسنامه را از جمله اقدامات شده در راستای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت های مدارس برشمرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
خدا قوووت جانانه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)