کد خبر: ۳۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه کارفرمایان استان یکهزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی معوقه دارند ، گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال (جهش تولید) آماده هر گونه تعامل و همکاری با کارفرمایان در راستای تقسیط بدهی خود به این سازمان است.

کارفرمایان کرمانی یک هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه کارفرمایان استان یکهزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی معوقه دارند ، گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال (جهش تولید) آماده هر گونه تعامل و همکاری با کارفرمایان در راستای تقسیط بدهی خود به این سازمان است.

علی حسینی محمدآباد ضمن اشاره به تحقق شعار سال در سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی با ۵۲ هزار کارگاه فعال سرکار دارد و در حال حاضر حدود۳۴۰ هزار نفر به طور مستقیم در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی که کشور دارد؛ سازمان تامین اجتماعی تعاملات بسیار مطلوبی در خصوص چگونگی پرداخت بدهی با کارفرمایان برقرار کرده تا بتواند چرخ تولید این کارگاه‌ها بچرخد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به این شرایط اقتصادی کشور تقسیط بدهی‌های معوق کارفرمایان از ۳۶ قسط به ۴۵ قسط انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا درآمد کارگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده به کارفرمایان ۱۴ صنف ابلاغ شده که از اول اسفندماه سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری ۲۰درصد حق بیمه سهم کارفرمایی را نپردازند و از اول تیرماه از طریق سازمان تامین اجتماعی آن را تقسیط کنند.

وی با اشاره به کمک به کارفرمایان گفت: براساس ۱۶ آیین‌نامه هییت‌ها چنانچه کارفرمایان به بدهی‌های قبلی خود اعتراض داشته باشند می‌توانند مطرح کنند که در هیات‌های تشخیص مطالبات مطرح شوند تا رأی آن صادر شود.

حسینی محمدآبادی با اشاره به مشاغل و سخت و زیان‌آور تصریح کرد: دبیرخانه کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور در اداره کار تشکیل می‌شود و بعد از آن مشاغل در کمیته‌های بدوی و هیات‌های سخت و زیان‌آور بررسی می‌شود و کسانی که مدعی هستند مشاغل آن‌ها جزو مشاغل سخت وزیان‌آور هستند می‌توانند در این کمیته‌ها مطرح کنند و پس از تایید به شعب تامین اجتماعی ارسال و اقدامات قانونی در این راستا انجام می‌شود.

انجام سالیانه یک میلیون و۲۰۰ ‪ هزار عملیات بیمه‌ای به صورت غیرحضوری

وی با اشاره به اقدامات اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان در دولت تدبیر و امید گفت: حدود بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش‌ سازمان تامین اجتماعی هستند و مهم‌ترین اقدامات بحث خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان و کارفرمایان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در این استان بالغ بر۵۲هزار کارگاه وجود دارد که سالیانه یک میلیون و ۲۰۰‪ هزار عملیات بیمه‌ای به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند و در هر ماه از ۵۲هزار سفر درون شهری غیرحضوری جلوگیری می‌شود.

 

تامین اعتبار دفاتر درمانی تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری

حسینی محمدآبادی تامین اعتبار دفاتر درمانی تامین اجتماعی را به صورت غیرحضوری را از دیگر خدمات این سازمان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: بیمه‌شدگان برای تمدید دفاتر درمانی خود نیازی به مراجعه حضوری به شعب و واحدهای اجرایی ندارند و با استفاده از ۶ روش الکترونیکی اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

وی ادامه داد: در هر ماه بالغ بر ۶۰هزار مورد تمدید دفترچه به شعب و واحدهای اجرایی مراجعه می‌کردند که با استفاده از روش‌های غیرحضوری از رفت و آمدهای مردم جلوگیری شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید ۶ شعبه اصلی و جدید، هشت کارگزاری و هشت شعبه اقماری جدید در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

حسینی محمدآبادی با اشاره به بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا گفت: در سامانه وزارت کار کسانی که بیکار شده‌اند؛ ثبت نام کرده‌اند و این امر به صورت متمرکز در مرکز کار انجام می‌شود و حدود ۲۵ هزار نفر در استان کرمان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۲ هزار نفر مشمول شدند.

وی با اشاره به اینکه حقوق مستمربگیران همه ساله براساس نرخ تورم افزایش داشته است افزود: در سالجاری به حقوق مستمربگیران حداقلی ۲۶ درصد و مستمربگیران سایر سطوح ۱۵ درصد اضافه شده است و تفاوت مربوط به اردیبهشت و خردادماه در تیرماه پرداخت می‌شود و ماهیانه در استان کرمان ۲۵۰ میلیارد تومان مستمری به ۱۲۰هزار خانوار پرداخت می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)