کد خبر: ۳۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در ستاداستانی مدیریت کرونا مطرح کرد:
گشت‌ها نظارتی به راه افتاده است و توصیه‌های بهداشتی به شیوه های مختلف تکرار می‌شود اما کماکان روند مبتلایان به کرونا صعودی است تا جایی که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ هم‌اکنون 196بیمار کرونا تنها در بیمارستان افضلی پور بستری هستند، این در حالی است که این رقم در روزهای گذشته بین 50 تا 70نفر در نوسان بود.

در کرمان از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۱.۵ نفر براثر بیماری کرونا فوت می‌کنند /تالارها تعطیل نمی شوند/ برگزاری دعای عرفه در فضای باز بلا مانع است

گفتارنو/مرضیه قاضی‌زاده:گشت‌ها نظارتی به راه افتاده است و توصیه‌های بهداشتی به شیوه های مختلف تکرار می‌شود اما کماکان روند مبتلایان به کرونا صعودی است، تا جایی که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ هم‌اکنون 196بیمار کرولا تنها در بیمارستان افضلی پور بستری هستند، این در حالی است که این رقم در روزهای گذشته بین 50 تا 70نفر در نوسان بود.

در این شرایط روز به‌روز بر بخش‌های بیمارستانی که به  بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد،اضافه می‌شود. تا جایی که به جزء بخش ICU نوزادان و بخش زنان ،در تمام بخش‌های بیمارستان افضلی پور بیمار کوویدی بستری می‌شود.

روند صعودی مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ‌ومیر موجب شده تا کارشناسان امر خواستار تعطیلی واحدهای پرخطری چون باشگاه‌های ورزشی و تالارها باشند و حتی پیشنهاد تعطیلی مراسم‌ها مذهبی چون دعای عرفه را داشته باشند.

چنان چه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز گذشته خواستار تعطیلی مشاغل پرخطری مانند باشگاه‌های ورزشی، تالارها،نمایشگاه‌ها، جمعه‌بازارها شد و حتی  نامه این پیشنهاد را آماده وبرای ستاد مدیریت کرونا ارسال کرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه اگر تالارها را ببندیم حداقل ۵۰ درصد برگزاری مراسم‌ها کم خواهد شد، گفت: نباید این‌گونه فکر کنیم که هر اقدامی که انجام می‌دهیم، ۱۰۰ درصد مؤثر خواهد بود،کاهش هم گاهی می‌تواند خوب باشد.

بااین‌حال امروز 4مردادماه،ستاد استانی مدیریت  کرونا هیچ محدودیت جدیدی ابلاغ نکرد و حتی مجوز برگزاری مراسم‌های روز عرفه را نیز صادر کرد. استاندار کرمان در این جلسه در  پاسخ به انتقادی  مبنی بر برگزاری مراسم‌ها جنوب کرمان در تالارهای کرمان، گفت: ضوابطی که در مورد تالارها گفتیم باید رعایت شود و مهم نیست مراسم‌های مربوط به جنوب، در کرمان برگزار می‌شود.

همچنین در این جلسه در خصوص برگزاری دعای عرفه تصمیم‌گیری شد و برگزاری این مراسم به رعایت دستورالعمل‌هایی چون برگزاری مراسم در فضای باز، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک ملزم شد.

محمدجواد فدایی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمان با اشاره به برگزاری ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برخی از استان‌ها تازه‌ وارد پیک این بیماری شده، برخی از استان‌ها پیک کرونا را پشت سر گذاشته و در برخی از استان‌ها وضعیت شیوع بیماری در حالت ثبات است که استان کرمان جزء این استان‌ها است.

فدایی بابیان این مطلب که در استان کرمان منطقه سفید نداریم، اظهار کرد: در ۸ روز گذشته وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان روند ثابتی داشته است و امیدواریم با اقداماتی که در استان کلید خورده شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا باشیم.

استاندار کرمان اعلام کرد: در استان کرمان از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۱.۵ نفر براثر بیماری کرونا فوت می‌کنند که متوسط کشوری تقریباً ۱۸.۵ نفر است و ما از این موضوع نگران هستیم بنابراین باید سعی بر اجرای پروتکل‌ها و جدیت در نظارت‌ها داشته باشیم.

حضور قاضی درگشت‌های ویژه الزامی است

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: از امروز همه گروه‌های نظارتی چک‌لیست دارند.

غلامرضا نویدی ادامه داد: بازرسان باید در هفته ۵۹ هزار و ۶۶۴ واحد را مورد بازرسی قرار دهند که در این راستا ۸۵۰ بازرس انتخاب و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان از تشدید بازرسی‌ها در ۴ هفته گذشته در سطح استان کرمان خبر داد و بیان کرد: در تیرماه سال جاری، ۲۸ هزار بازرسی انجام شد که ۲۳۸ تذکر کتبی داده‌شده است ضمن آنکه ۴۸ مورد واحد متخلف در هفته قبل پلمپ و تعطیل‌شده‌اند.

نویدی با اشاره به اینکه بیشترین بازرسی از واحدهای در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد بود بیان کرد: از این هفته دو حالت گشت ویژه داریم که یکی از آن‌ها گشت صنف محور است که صبح‌ها از ساعت ۷ الی ۱۴ گشت دارند و دیگری گشت ویژه تالارها و رستوران‌ها بوده که از 18 تا ۲ نیمه‌شب فعال خواهند بود.

او ادامه داد: از زمان راه‌اندازی گشت‌های ویژه کوید ۱۹ حدود ۴۷۸ مورد بازرسی صورت گرفته است که برای ۹۹ مورد اخطار و ۵۲ مورد تعطیلی صورت گرفته است ضمن آنکه ۱۴ مورد نیز خاص بودند که با فوریت موضوع پیگیری شدند.

استاندار کرمان نیز با تأکید  به‌ضرورت جلوگیری از مراسم‌ها در منازل ، خواستار حضور قاضی در تمامی گشت‌های نظارتی استان شد چراکه به گفته فدایی در برخی از شهرستان‌های استان من‌جمله رابر، به دلیل نبود قاضی گشت‌های ویژه قادر به ورود به خانه‌ها و تعطیلی مراسم‌ها نیستند.

فدایی همچنین  با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و صفر و آغاز عزاداری‌ها، عنوان کرد: در ماه‌های محرم و صفر اصل بر این است که هم عزاداری‌ها برگزار و هم مسائل سلامت مردم به‌دقت کنترل شود بنابراین عزاداری‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و با تراکم کمتر و زمان کمتر برگزار خواهد شد ضمن آنکه مردم نذورات خود را حتی‌المقدور به‌صورت نقدی و خشک داشته باشند و اگر نذوراتشان به‌صورت پخت‌وپز است باید کاملاً بهداشتی بسته‌بندی شوند.

او در ادامه سخنان خود بابیان این مطلب که برگزاری کنکور با رعایت پروتکل‌ها در زمان تعیین‌شده در استان کرمان بلامانع است، تصریح کرد: احتمالاً تعداد روزهای برگزاری کنکور امسال افزایش پیدا خواهد کرد و در این راستا باید منتظر ابلاغیه‌های صادره از سوی وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)