کد خبر: ۳۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان کرمان مطرح کرد:
وی افزود: اینکه هنوز خیال ما درباره اعتیاد راحت نیست به این دلیل بوده که تخصصی، فنی، دلسوزانه و خیرخواهانه به این موضوع نگاه نکرده‌ایم و هر کسی به سلیقه خود کار کرده است و این انتقاد به سیستم حاکمیت و مدیران وارد است که در موضوعات اجتماعی سلیقه‌ای و متفرق کار کرده‌ و متاسفانه به قصد ارائه گزارش و نه به قصد گره‌گشایی کار کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در مسائل اجتماعی اگر بخواهیم با مردم شفاف باشیم، نباید آدرس غلط بدهیم. باید در بیان واقعیت‌های اجتماعی صادقانه عمل کنیم و مسایل اجتماعی را کتمان نکرده بلکه باید عریان مطرح کنیم.

به گزارش ایسنا،عباس صادق‌زاده، با بیان این مطلب که پایین بودن سواد اجتماعی از یک سو و مسائل اقتصادی از سوی دیگر حساسیت هایی در جامعه ایجاد کرده است گفت: به عنوان یک کنشگر اجتماعی اذعان می‌کنم اگر تخصصی، فنی، دلسوزانه و خیرخواهانه به موضوعات اجتماعی مردم ورود نکنیم شرایط در پیش‌رو بحرانی خواهد بود و وخامت این شرایط مسایل متعدد دیگری را رقم خواهد زد و در آن زمان دیگر کار از کار گذشته و ما دیگر توان مدیریت آنها را نخواهیم داشت، کما اینکه نسبت به برخی از مسایل دیر جلو رفتیم.

وی بر لزوم توجه ویژه به مسایل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: مسائل اقتصادی و مسائلی که مردم در گذشته، حال و آینده به آن نیاز داشته و ما به عنوان متولیان کمتر به آن توجه کردیم، موجب ایجاد رخدادهای اجتماعی متنوع و متعدد خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به بحث اعتیاد عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما همواره راجع‌ به اعتیاد کار کردیم و اعتیاد در همه صنوف و دستگاه‌ها مسئله اول بوده به طوری که در امر مبارزه با اعتیاد ۳۷۰۰ شهید تقدیم کرده‌ایم و این جوانانی که شهید شدند سرمایه‌های بزرگ اجتماعی بودند اما با این حال هنوز هم دغدغه ما اعتیاد است.

وی افزود: اینکه هنوز خیال ما درباره اعتیاد راحت نیست به این دلیل بوده که تخصصی، فنی، دلسوزانه و خیرخواهانه به این موضوع نگاه نکرده‌ایم و هر کسی به سلیقه خود کار کرده است و این انتقاد به سیستم حاکمیت و مدیران وارد است که در موضوعات اجتماعی سلیقه‌ای و متفرق کار کرده‌ و متاسفانه به قصد ارائه گزارش و نه به قصد گره‌گشایی کار کرده‌ایم.

صادق‌زاده معتقد است: در مسائل اجتماعی اگر بخواهیم با مردم شفاف باشیم، نباید آدرس غلط بدهیم. باید در بیان واقعیت‌های اجتماعی صادقانه عمل کنیم و مسایل اجتماعی را کتمان نکرده بلکه باید عریان مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما مدیران خیلی اشتباه کرده ایم. آزمون و خطا به ویژه در مسائل اعتیاد و حوزه درمان و ... زیاد داشته درحالی که هزینه زیاد کرده ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی کار زیاد و هزینه زیادی کرده‌ایم اما نتیجه‌ای که باید می‌گرفتیم را نگرفتیم و اگر امروز به بعد کارشناسانه موضوعات اجتماعی دنبال نشود، تبعات سخت‌تری را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی با ابراز تاسف از شیوع اعتیاد در بین جوانان اعلام کرد: متاسفانه امروز شاهد اعتیاد وسیع در گروه‌های وسیعی از جامعه هستیم و شواهد نگران کننده‌ای از افزایش اعتیاد دختران وجود دارد .

صادق‌زاده با بیان این مطلب که اعتیاد به مواد صنعتی در دانشجویان بالا رفته است، عنوان کرد: اعتیاد در بین زنان به دلیل پایین بودن سواد اجتماعی و اینکه مطرح می شود مصرف شیشه تاثیر خوبی در پوست و لاغری دارد؛ روند صعودی پیدا کرده و این درحالی است که پزشکان متخصص بارها و بارها از مضرات این ماده افیونی سخن گفته‌اند منتهی هنوز کسی آن را نپذیرفته است و جامعه‌ای که حرف یک آرایشگر را قبول می‌کند اما حرف یک پزشک متخصص را قبول نمی‌کند، نشان‌دهنده یک فاجعه‌ای است

وی بار دیگر با تاکید  بر پایین بودن میزان سواد اجتماعی جامعه گفت: وقتی که فردی داروی دست ساز و ماده مخدر را از دست یک فرد عادی در آرایشگاه بگیرد و مصرف کند اما صحبت ها و ویزیت یک پزشک متخصص را نپذیرید، نشان دهنده آن است که سواد اجتماعی در جامعه بسیار پایین بوده و مصیبت جایی است که سواد اجتماعی بین خواص جامعه نیز پایین است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان درباره میزان اعتیاد در بین دختران ادامه داد: آمار ما براساس مراکز درمان ترک اعتیادمان است. به‌طور مثال در یکی از مراکز به صورت تصادفی ۳۰ پرونده را بیرون کشیدیم که ۱۶ مورد آن مربوط به دختران زیر ۲۵ سال بود که متاسفانه تعداد بیشتر آن دختران نیز زیر ۲۰ سال بوده که بیشتر آنها از خانواده‌های متوسط و تقریبا بالای جامعه هستند.

صادق‌زاده بیان کرد: براساس تجربیاتمان اعتیاد به مواد صنعتی در خانواده‌های متمول بیشتر است زیرا سهول مصرف، سهول وصول و صحبت از وصف خوبی مصرف این مواد بیشتر است.

وی بیان کرد: نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵.۳ درصد است و در استان کرمان ۸.۶ درصد است گفتنی است که شیوع به معنی اعتیاد نیست بلکه شیوع به‌ معنی عادی شدن اعتیاد در بین جامعه است ضمن آنکه باید عنوان کرد که استان کرمان در زمینه اعتیاد جزء استان‌های اول کشور نیست به‌طوری‌که در برخی از سال‌ها رتبه دوازدهم کشوری را داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنوان کرد: مصرف مواد سنتی در استان کرمان بیشتر از صنعتی است اما در دو سال اخیر قشر جوان به سمت مصرف صنعتی روی آورده است.

وی بیان کرد: اگر تدبیر اساسی اندیشیده نشود، در دو سال آینده مصرف شیشه افزایش پیدا می کند زیرا افغانستان رو به فرآوری تریاک آورده و لابراتورهای تولید شیشه را در تعداد زیاد راه‌اندازی کرده است و دیگر فرآورده‌های تریاک را صادر می‌کند به طوری که در گذشته در طول سال ممکن بود تنها ۱۰۰ کیلوگرم شیشه در کشور کشف شود اما امسال تاکنون نزدیک به ۶۰۰ کیلوگرم شیشه کشف شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)