کد خبر: ۳۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
اسماعیلی درباره احکام صادرشده درباره فروش بخشی از دماوند گفت: فضاسازی خلاف واقع نسبت به قله دماوند شده است؛ در‌حالی‌که در ماه گذشته سند رسمی و کاداستری قله دماوند با مساحت هزارو ۸۱ هکتار از منابع طبیعی و از این قله و کوه سرافراز دماوند توسط سازمان ثبت اسناد صادر و تحویل دولت شد و به نمایندگی دولت، تحویل منابع طبیعی شد. کسانی که دنبال فضاسازی بودند، متأسفانه با یک خبر غلط این موضوع را اعلام کردند که بخشی از دماوند در قالب وقف به دیگران واگذار شده است؛ در‌حالی‌که سند به نام دولت صادر شده و سند کاداستری و دقیق است و تحویل منابع طبیعی شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مؤمنین و جامعه اسلامی و ایمانی ما نشان داده‌اند که بیش از دیگران مقید به رعایت ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌ها ازجمله دستورالعمل‌های بهداشتی ایام ابتلای به بیماری کرونا هستند.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز با اهالی رسانه که به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد‌باقر(ع) گفت: قوه قضائیه ایران در راستای مأموریت‌های مهم خود در جهت صیانت از حقوق عامه مردم و دفاع از سرمایه‌های ملی کشور، برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.

سفر رئیس قوه قضائیه در یکشنبه گذشته به حوزه قضائی لواسان، بازدید از حوزه قضائی و دیدار با مقامات محلی و تشکیل جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال با حضور معاونان ریاست‌جمهوری و چهار نفر از وزیران محترم دولت و مقامات ذی‌ربط قضائی بیانگر اهتمام قوه قضائیه است در جهت حفاظت و حراست از سرمایه‌های ملی کشور و دارای این پیام مثبت برای جامعه است که قوه قضائیه در امر مبارزه با زمین‌خواری و تعدی و تجاوز به حقوق بیت‌المال جدی است و با تمام توان به میدان آمده است و میدان را خالی نخواهد کرد و اجازه دست‌اندازی به ثروت عمومی کشور به متجاوزان را نخواهد داد و کسانی که مرتکب این اعمال مجرمانه شده‌اند، حتما تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

اسماعیلی درباره احکام صادرشده درباره فروش بخشی از دماوند گفت: فضاسازی خلاف واقع نسبت به قله دماوند شده است؛ در‌حالی‌که در ماه گذشته سند رسمی و کاداستری قله دماوند با مساحت هزارو ۸۱ هکتار از منابع طبیعی و از این قله و کوه سرافراز دماوند توسط سازمان ثبت اسناد صادر و تحویل دولت شد و به نمایندگی دولت، تحویل منابع طبیعی شد. کسانی که دنبال فضاسازی بودند، متأسفانه با یک خبر غلط این موضوع را اعلام کردند که بخشی از دماوند در قالب وقف به دیگران واگذار شده است؛ در‌حالی‌که سند به نام دولت صادر شده و سند کاداستری و دقیق است و تحویل منابع طبیعی شده است.

وی با بیان اینکه سندی که برای دماوند صادر شده مشمول کوهپایه‌ها هم می‌شود، گفت: بعد از ۴۵ کیلومتر از دماوند مرتعی است که در یک زمان به نام پهلوی صادر شده بود، اما با اعتراض مرتع‌داران باطل شد و مرتع‌داران این زمین را وقف کردند و قبل از کاداستر برای این قسمت سند وقفی صادر شده بود و مقرر شده که هیئت عالی نظارت ثبت ورود کند؛ چراکه سند سنتی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری دو تبعه سوئد گفت: اصل موضوع صحت دارد و دو نفر از اتباع کشور سوئد به جرم قاچاق مواد مخدر و درحالی‌که محموله‌های مواد مخدر داشتند توسط ضابطان قضائی دستگیر شده‌ا‌ند. پرونده در فرایند رسیدگی است. این افراد در بازداشت به سر می‌برند و برابر ضوابط و مقررات قانونی که در مورد بازداشت اتباع خارجه است، از طریق وزارت خارجه بازداشت اتباع را به دولت و به سفارت آنها اعلام کردیم و آنها می‌توانند از امتیازات سایر زندانیان مانند ملاقات برخوردار شوند. هنوز دادگاه رأی صادر نکرده و منتظریم که دادگاه رأی خود را صادر کند.
سخنگوی قوه قضائیه درباره محکومیت قطعی ۱۱ اخلالگر نظام ارزی و کسانی که با قاچاق عمده ارز و طلا مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند، در هفته گذشته در شعبه سوم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی، گفت: رسول آشناور به ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و باقی متهمان این پرونده در گروه‌های متفاوت به ترتیب به ۱۲ سال حبس، ۱۰ سال و شش سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند.
پیگیری‌ها تا حل مشکل هفت‌تپه  ادامه  دارد
اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که بیش از ۴۰ روز است که از اعتراض کارگران هفت‌تپه می‌گذرد، آیا قوه قضائیه به این موضوع ورود می‌کند؟ گفت: قوه قضائیه همه تدابیر خودش را به کار گرفته است تا حقوق کارگران استیفا و شرکت پابرجا بماند. در این برهه نباید تعطیل شود. خبری که داریم این است که اکثر کارگران مشغول به کار هستند. به مدیران توصیه می‌کنیم این موضوع را در نظر بگیرند، این موضوع در فرایند قانونی در حال رسیدگی است. هم موضوع تخلفات مدیران شرکت و هم خصوصی‌‌سازی شرکت در حال پیگیری است. با این وضعیت فکر می‌کنم آینده خوبی را برای شرکت رقم خواهد زد. پیگیری‌ها ادامه دارد و تا حل مشکلات هفت‌تپه ادامه دارد.
آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم
او در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده روح‌‌الله زم که به اعدام محکوم شده است، گفت: درباره رأی این پرونده فرجام‌خواهی شده و پرونده به دیوان عالی ارسال شده و در دیوان عالی به شعبه ارجاع شده و منتظریم قضات محترم شعبه مربوطه در دیوان عالی کشور نسبت به رسیدگی به این فرجام‌خواهی اقدام کرده و اظهارنظر نهایی درباره این پرونده را اعلام کنند و تاکنون رأیی از دیوان عالی کشور دراین‌باره صادر نشده است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)