کد خبر: ۳۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده برخی از مدیران سابق بانک مرکزی دیروز در حالی برگزار شد که در این دادگاه رشوه 200هزار دلاری در کوله‌پشتی و در حضور کارکنان بانک مطرح شد. در این جلسه دادگاه، متهم صالحی، از مدیران سابق بانک مرکزی و وکیلش در این دادگاه به دفاع از خود پرداختند و در مقابل نماینده دادستان متهم صالحی را به دروغ‌گویی متهم کرد.

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده برخی از مدیران سابق بانک مرکزی دیروز در حالی برگزار شد که در این دادگاه رشوه 200هزار دلاری در کوله‌پشتی و در حضور کارکنان بانک مطرح شد. در این جلسه دادگاه، متهم صالحی، از مدیران سابق بانک مرکزی و وکیلش در این دادگاه به دفاع از خود پرداختند و در مقابل نماینده دادستان متهم صالحی را به دروغ‌گویی متهم کرد.
از دادگاه اصرار از صالحی انکار
به گزارش شرق،قاضی مسعودی‌مقام در ابتدای چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده برخی از مدیران سابق بانک مرکزی، از متهم صالحی خواست در جایگاه قرار گیرد. متهم صالحی درباره رشوه 200هزاردلاری گفت: درباره رشوه ۲۰۰‌هزاردلاری هم باید بگویم این مبلغ ۱۱۰ هزار دلار بوده و در زمانی که ارز مسافرتی ۱۰ هزار دلار بوده است. او برای ۱۱ نفر ۱۱۰ هزار دلار گرفته و این کار به‌صورت قانونی بوده است. شاه‌محمدی، نماینده دادستان درباره رشوه ۲۰۰‌هزاردلاری اظهار کرد: شهریار دربانی مدعی است که ۲۰۰ هزار دلار به صالحی پرداخت کرده است، متهم صالحی می‌گوید ریت ارز قابل تغییر نبوده است؛ اما این موضوع از مسئولان بانک مرکزی نیز قابل استعلام است که ریت ارز در اتاق ارزی قابل تغییر است، متهم صالحی یک ۲۰۰ هزار دلار از دربانی دریافت کرده و این جدای از ۲۰۰ هزار دلار دیگر است. نماینده دادستان ادامه داد: این دو‌هزاردلاری که صالحی به‌صورت رشوه دریافت کرده در یک کوله‌پشتی بوده است، در روزی که دربانی این ۲۰۰ هزار دلار را به صالحی داده، کارمندش نیز حضور داشته است. جالب اینجاست زمانی که دربانی تعداد کارمندانش را معرفی می‌کرده است، یک نفر را از قلم می‌اندازد و این موضوع از چشم ضابطان دور نمی‌ماند و پس از تحقیق و بررسی متوجه می‌شوند یک فرد یا یک کارمند در لیست اعلامی کم است. جالب است مشخص می‌شود که همان یک نفر فردی بوده است که در زمان پرداخت ۲۰۰ هزار دلار در یک کوله‌پشتی به‌همراه دربانی بوده است.
 پخش فیلم رشوه‌گیری در دادگاه
در ادامه جلسه دادگاه فیلم مواجهه صالحی و دربانی درخصوص تغییر نرخ ارز پخش شد. دربانی در این فیلم از پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به صالحی می‌گوید و صالحی در این فیلم تأیید می‌کند از دربانی ۲۰۰ هزار دلار گرفته است. دربانی در این فیلم می‌گوید این ۲۰۰ هزار دلار را به این خاطر به صالحی دادم که مدیونش نباشم؛ چراکه ریت‌هایی که در بانک مرکزی جابه‌جا می‌کردند، به نفع ما بود. در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان اظهار کرد: یکی از کارمندان صالحی می‌گوید من این ۲۰۰ هزار دلار را از فردی که کارمند دربانی است، دریافت کردم. همچنین دربانی در اظهاراتش می‌گوید من به اکراه و به‌واسطه تحت‌فشاربودن از سوی صالحی این ۲۰۰ هزار دلار را پرداخت کردم.
 صالحی: رشوه هم گرفته باشم، با ارز غیرمرغوب برگردانده‌ام
در ادامه جلسه دادگاه متهم صالحی اظهار کرد: کارگزاران درهم و دلار وارد کشور می‌کنند و در مقابل اسعار غیرمرغوب بانک مرکزی مانند لیر ترکیه یا وون کره یعنی اسعاری را که به درد بانک مرکزی نمی‌خورد، می‌گیرند. حواله‌های کارگزاران در کشور‌های مختلف مانده است؛ بنابراین این فرایند هیچ ارتباطی به ریال ندارد و من حتی اگر بر فرض محال رشوه هم گرفته باشم، ارز غیرمرغوب پرداخته‌ام. نماینده دادستان گفت: آقای صالحی بحث ما گران‌خریدن ارز از جانب شماست و اینکه شما در قبال آن چه چیزی را پرداخته‌اید، بحث ما نیست.
 گروکشی در ترکیه
نماینده دادستان در ادامه اظهارات حسین‌زاده را قرائت کرد و گفت: حسین‌زاده گفته است که صالحی از من تقاضای یک‌میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در بورس کرد و من گفتم این پول را ندارم و شرکای ما در ترکیه باید آن را انجام دهند. صالحی به ترکیه رفت و در آنجا شرکای ترکیه به من گفتند اگر به صالحی پول ندهی، صالحی کار ما را در بانک مرکزی گیرمی‌اندازد و مبلغ سه‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب صالحی واریز کردیم و قرار شد دو ماه بعد آن را بپردازد اما بعد صالحی گفت که ضرر کرده است و ۵۰۰ میلیون از آن را کسر و مابقی را ماه‌ها بعد پرداخت کرد. نماینده دادستان تأکید کرد: به خاطر همین می‌گویم صالحی اتاق معامله ارزی دیلینگ روم را گردنه اخذ وجوه از کارگزاران ارزی کرده بوده است. در ادامه جلسه دادگاه برخی از اظهارات حسین‌زاده پخش شد که در آن حسین‌زاده می‌گفت سه‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سه فقره به حساب شخصی صالحی واریز کردیم. در ادامه صدای پخش‌شده در دادگاه صالحی پیشنهاد دونرخی را به حسین‌زاده داد؛ به‌این‌صورت که ساعت ۱۱ نرخ را می‌بندیم، اگر تا ساعت یک بالا رفت، نرخی که در ساعت یک توسط او اعلام می‌شد در نظر گرفته می‌شد و مابه‌التفاوت نرخ اعلامی ۱۱ تا یک به‌صورت ۵۰-۵۰ تقسیم می‌شود. در بخش دیگری از این جلسه نماینده دادستان خطاب به وکیل متهم صالحی گفت: صالحی دروغ بیان می‌کند ولی حواسش نیست که در جلسات قبل چه گفته است، او فراموش‌کار شده است. حسین‌زاده نیز خودش می‌گوید صالحی دروغ می‌گوید، او مکررا می‌گوید صالحی دروغ می‌گوید؛ صالحی یک‌میلیارد و ۲۰۰ از حسین‌زاده بابت تغییر ریت ارز گرفته است. حسین‌زاده گفته است سود ما دومیلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که ۵۰ درصد آن یعنی یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت تغییر نرخ ارز به صالحی پرداخت شده است.موارد دیگری مانند وجود خودروهای بی‌ام‌و و رشوه‌گیری با هماهنگی دیگر متهمان نیز طرح موضوع شد که البته صالحی و وکیل او این اتهامات را رد کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)