کد خبر: ۳۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته عيد قربان در سخنراني زنده تلويزيوني، ملت شريف ايران را به حضور پر نشاط و گسترده‌تر در مسابقه معنوي «كمك مومنانه به قشرهاي آسيب ديده و ياري مجاهدان سلامت» فراخواندند و با تشريح اهداف كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و درازمدت امريكا در جنايت تحريم ملت ايران تأكيد كردند: دشمن به موازات جريان تحريم، جريان تحريف حقايق را هم دنبال مي‌كند اما به فضل الهي و با هوشياري، زيركي و شناخت عميق ملت ايران از امريكا به هيچ كدام از اهدافش نرسيده و نخواهد رسيد و ايران عزيز با صبر و ثبات، تلاش بيشتر مسوولان براي حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم و استفاده هرچه بيشتر از ظرفيت‌هاي داخلي به راه روشن خود ادامه خواهد داد. ايشان درباره عزاداري ماه محرم نيز تأكيد كردند: همه سوگواران حسيني، هيأت‌ها و مداحان موظفند به هرچه ستاد ملي مبارزه با كرونا اعلام مي‌كند، عمل كنند زيرا موضوع بسيار مهم است.

به گزارش اعتماد،حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته عيد قربان در سخنراني زنده تلويزيوني، ملت شريف ايران را به حضور پر نشاط و گسترده‌تر در مسابقه معنوي «كمك مومنانه به قشرهاي آسيب ديده و ياري مجاهدان سلامت» فراخواندند و با تشريح اهداف كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و درازمدت امريكا در جنايت تحريم ملت ايران تأكيد كردند: دشمن به موازات جريان تحريم، جريان تحريف حقايق را هم دنبال مي‌كند اما به فضل الهي و با هوشياري، زيركي و شناخت عميق ملت ايران از امريكا به هيچ كدام از اهدافش نرسيده و نخواهد رسيد و ايران عزيز با صبر و ثبات، تلاش بيشتر مسوولان براي حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم و استفاده هرچه بيشتر از ظرفيت‌هاي داخلي به راه روشن خود ادامه خواهد داد. ايشان درباره عزاداري ماه محرم نيز تأكيد كردند: همه سوگواران حسيني، هيأت‌ها و مداحان موظفند به هرچه ستاد ملي مبارزه با كرونا اعلام مي‌كند، عمل كنند زيرا موضوع بسيار مهم است.
رهبر انقلاب با تبريك عيد سعيد قربان به ملت عزيز ايران، مسلمانان جهان و پيروان اديان ابراهيمي، دهه اول ذيحجه را دهه خاطرات پر شكوه و هدايتگر و دهه تضرع و توسل خواندند و افزودند: دهه دوم اين ماه پر بركت، با توجه به عيد سعيد غدير دهه ولايت است كه اين موضوع از همه احكام الهي جايگاه برتري دارد چرا كه ولايت تضمين كننده اجراي همه احكام الهي است. ايشان افزودند: دهه سوم ذيحجه نيز با مناسبت‌هايي از جمله مباهله، دهه مهمي است كه اميدواريم ملت دهه اول را به مباركي و دو دهه بعد را آنچنان كه موجب رضاي الهي و خوشبختي ملت است، سپري كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ديدارهاي مردمي را از دلخوشي‌ها و دلبستگي‌هاي پرجاذبه خود خواندند و خاطرنشان كردند: اين دشمن حقير اما بسيار خطير يعني كرونا اين دلخوشي را نيز سلب كرده است. ايشان در همين زمينه افزودند: قرار بود اين ديدار به صورت تصويري با خدمتگزاران عرصه سلامت و كمك مومنانه انجام شود اما چون ستاد ملي مبارزه با كرونا گفته اجتماع بيش از ده نفر ممنوع است، متأسفانه اين ديدار تصويري هم ممكن نشد. ايشان ايثارگري را از خصوصيات بارز ملت ايران برشمردند و افزودند: امروز نيز كه مجموعه‌هاي درماني اعم از پزشكان، پرستاران و ديگر عوامل، با تمام وجود در خدمت بيماران كرونا هستند لازم است داوطلبان در كارهاي غيرتخصصي و عمومي به ياري آنان بشتابند.  رهبر انقلاب با اشاره به آسيب ديدن اقتصادي اغلب مردم در دوران كرونا افزودند: البته در اين ميان عده‌اي دچار آسيب‌ها و مشكلات جدي شده‌اند كه بايد با گسترش نهضت كمك مومنانه مردمي، به كمك اين قشرها شتافت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به آيات قرآني، مردم را به حضور پرنشاط و فعال‌تر در اين مسابقه معنوي دعوت كردند و افزودند: سبقت در كار خير از دستورات موكد و مكرر الهي در قرآن مجيد است و موجب شوق و انگيزه ديگران به كارهاي خير نيز مي‌شود. رهبر انقلاب اينگونه كارها را معناي واقعي انقلابي‌گري خواندند و افزودند: اطعام ماه ‌محرم نيز مي‌تواند با رعايت كامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي به شكل كمك مومنانه به دست خانواده‌ها برسد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش‌هاي جدي علمي در كشور براي شناخت ويروس كرونا و راه‌هاي مقابله و درمان آن افزودند: اينگونه تلاش‌ها در همه ابعاد بايد گسترش يابد.  رهبر انقلاب در بخش دوم سخنان‌شان، تحريم‌هاي امريكا را جنايتي بزرگ عليه ملت ايران برشمردند و افزودند: دشمن خبيث از اين تحريم‌ها كه همه ملت را نشانه گرفته اهداف مختلفي دارد. ايشان «خسته كردن و به ستوه آوردن ملت» را هدف كوتاه‌مدت تحريم‌ها برشمردند و گفتند: دشمن مي‌خواهد مردم را آشفته كند تا در خيابان‌ها در مقابل حكومت بايستند به همين علت مدام از تابستان داغ سخن گفته و مي‌گويد اما اكنون خودشان به تابستان داغ مبتلا شده‌اند. «ايجاد محدوديت و جلوگيري از پيشرفت كشور به خصوص در بعد علمي» هدف ميان مدت امريكايي‌هاست كه رهبر انقلاب با تبيين آن گفتند: دشمن در درازمدت هم دنبال به ورشكستگي كشاندن و فروپاشي اقتصادي ايران است چرا كه در آن صورت، ادامه حيات براي يك كشور، امكان‌پذير نخواهد بود.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «قطع رابطه جمهوري اسلامي با مراكز و جريان‌هاي مقاومت در منطقه» را هدف جنبي امريكايي‌ها از تحريم ايران دانستند و در جمع‌بندي اين بخش از سخنان‌شان گفتند: به فضل الهي و با هوشياري ملت، دشمن در تحقق همه اين اهداف ناكام مانده و به قول ما ايراني‌ها شتر در خواب بيند پنبه دانه!
رهبر انقلاب افزودند: البته كشور دچار مشكلاتي است كه بخشي از آن به تحريم‌ها، بخشي به ضعف‌ها و مديريت‌ها و بخشي هم به كرونا باز مي‌گردد اما همان‌گونه كه شماري از انديشمندان و فعالان غربي هم به صراحت اعتراف مي‌كنند دشمن با همه شدت عمل خود نتوانسته به اهداف خود در جنايت تحريم دست يابد. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه به موازات جريان تحريم، يك جريان «تحريف حقايق» و واژگون نشان دادن واقعيات هم وجود دارد، گفتند: هدف اين جريان، ضربه زدن به روحيه مردم و دادن آدرس غلط درباره علاج تحريم است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سخنان مداوم مقام‌هاي امريكايي و تبليغات گسترده رسانه‌هاي وابسته به آنها براي واژگون نشان دادن واقعيات ايران افزودند: هدف دشمن، گرفتن نشاط و اميد از ملت به ويژه جوانان است تا اينگونه القا كنند كه كشور به بن‌بست رسيده و امكان حل مشكلات وجود ندارد. ايشان تحريف واقعيات را خط ثابت تبليغاتي رسانه‌هاي غربي در طول چهل و يك سال گذشته خواندند و خاطرنشان كردند: در اين خط تبليغاتي، نقاط قوت به‌طور كلي انكار و يا در مورد آن سكوت مي‌شود اما اگر نقطه ضعفي باشد، ده‌ها و حتي صدها برابر بزرگنمايي مي‌شود. رهبر انقلاب اسلامي درخصوص آدرس غلط دادن براي رفع تحريم‌ها نيز گفتند: در اين خط تبليغاتي گفته مي‌شود اگر مي‌خواهيد تحريم‌ها برطرف شود، كوتاه بياييد و ايستادگي نكنيد و متأسفانه برخي در داخل هم اين آدرس غلط را تكرار مي‌كنند اما اين خط بر روي اكثريت ملت ايران با شناختي كه از دشمن و غرض‌ورزي او دارند، موثر نيست. 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه جريان تحريف واقعيات به مقاصد خود نرسيده است، خاطرنشان كردند: اگر جريان تحريف شكست بخورد، قطعا جريان تحريم هم شكست خواهد خورد، زيرا عرصه كنوني، ميدان جنگ اراده‌ها است و اگر اراده ملت ايران مستحكم باقي بماند، بر اراده دشمن غلبه خواهد كرد. نكته ديگري كه رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره كردند، استفاده ملت زيرك ايران از تحريم براي شكوفايي علمي كشور بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: با اينكه تحريم يك جنايت بزرگ است اما مردم به ويژه جوانان، مسوولان، دانشمندان و فعالان سياسي از اين موضوع براي افزايش اتكاء به نفس ملي استفاده كردند. 
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه افزودند: توليد جت آموزشي و قطعات حساس و ظريف، راه‌اندازي چند هزار شركت دانش بنيان، ساخت پالايشگاه ستاره خليج فارس به دست سپاه، اقدامات بزرگ در پارس جنوبي، طرح‌هاي وزارت نيرو در زمينه آب و برق، طرح‌هاي وزارت راه و توليدات شگفت‌انگيز دفاعي، همه در دوران تحريم انجام شده است. حضرت ايت‌الله خامنه‌اي يكي ديگر از آثار دوران تحريم را تمرين جداسازي اقتصاد كشور از نفت برشمردند و گفتند: به علت آنكه نفت كشور كمتر فروش مي‌رود، جداسازي اقتصاد از نفت خام به ‌طور طبيعي در حال روي دادن است كه اين موضوع بايد با پيگيري دولت و مجلس به سرانجام برسد. 
رهبر انقلاب اسلامي در پاسخ به اين سوال مهم كه «آيا تحريم‌ها قابل علاج است؟» گفتند: تحريم‌ها قطعا قابل علاج است اما علاج آن، عقب‌نشيني و كوتاه آمدن در مقابل امريكا نيست زيرا عقب‌نشيني موجب پيشروي متجاوز مي‌شود. ايشان افزودند: خواسته امروز امريكا از ايران، كنار گذاشتن كامل صنعت هسته‌اي، كاهش بسيار شديد توان دفاعي و رها كردن اقتدار منطقه‌اي است اما پذيرفتن اين خواسته‌ها قطعا موجب عقب‌نشيني امريكا نخواهد شد و هيچ عقلي نيز حكم نمي‌كند كه براي توقف متجاوز، خواسته‌هاي او را اجابت كنيم. رهبر انقلاب اسلامي با اظهار تأسف از تكرار حرف‌هاي دشمن مبني بر فايده نداشتن صنعت هسته‌اي از زبان عده‌اي در داخل گفتند: صنعت هسته‌اي نياز قطعي فرداي كشور براي توليد برق است و امروز بايد به فكر فردا باشيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه با وجود خسارات فراوان برجام، اصل صنعت هسته‌اي حفظ شده است، درخصوص ادعاي امريكايي‌ها براي مذاكره با ايران خاطرنشان كردند: من علت مذاكره نكردن با امريكايي‌ها را بارها گفته‌ام اما برخي يا متوجه نمي‌شوند و يا وانمود مي‌كنند كه متوجه نشده‌اند. ايشان تأكيد كردند: هدف اصلي امريكايي‌ها از ادعاي مذاكره، گرفتن توانايي‌هاي حياتي ملت ايران است. البته رييس‌جمهور فعلي امريكا هم به ‌دنبال برخي منافع شخصي و انتخاباتي است همچون استفاده تبليغاتي از مذاكره با كره شمالي. ايشان با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران با همه كشورها به جز امريكا و رژيم جعلي صهيونيستي مذاكره مي‌كند، افزودند: علاج تحريم‌ها، عقب‌نشيني و مذاكره با دشمن نيست بلكه علاج واقعي آن، تكيه بر توانايي‌هاي ملي، وارد كردن جوانان به ميدان و احياي ظرفيت‌هاي فراوان كشور، و در يك كلام عمل به اركان اقتصاد مقاومتي يعني درون‌زايي و برون‌گرايي است.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: ما امكانات و توانايي‌هاي داخلي و ظرفيت‌هاي بين‌المللي فراوان داريم كه بايد با مديريت جهادي و تدبير واقعي، به فعليت در بيايند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران دوستان موثري در دنيا دارد اما تكيه واقعي نظام اسلامي به خدا و مردم است، گفتند: تكيه بر امكانات و استقلال داخلي، هم دشمنان خارجي و هم بدخواهان داخلي دارد. آن كسي كه براي منافع خودش حاضر است كالايي را كه در داخل توليد مي‌شود، از خارج وارد كند، در واقع خيانت مي‌كند و با وجود تأكيدهاي مكرري كه شده است اما همچنان واردات كالاهايي كه در داخل توليد مي‌شوند، ادامه دارد. 
آخرين نكته‌اي كه رهبر انقلاب اسلامي درخصوص تحريم‌ها گفتند «دل نبستن به وعده‌هاي توخالي ديگران» بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: در سال ۹۷ و بعد از خروج امريكا از برجام، متاسفانه كشور ماه‌ها معطل وعده‌هاي اروپايي‌ها باقي ماند و اقتصاد كشور شرطي شد در حالي‌ كه معطل كردن اقتصاد به وعده‌هاي ديگران، بسيار مضر است. ايشان افزودند: اروپايي‌ها هيچ كاري براي مقابله با تحريم‌هاي امريكا نكردند و آنچه به نام اينستكس نيز مطرح كردند، بازيچه‌اي بود كه محقق نشد. رهبر انقلاب اسلامي در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود تاكيد كردند: علاج تحريم‌ها فعال كردن ظرفيت‌هاي داخلي است كه نيازمند مجاهدت است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان‌شان با اشاره به گراني‌ها و مشكلات جدي خانوارها در تأمين معيشت، گفتند: كارهاي لازم براي رفع اين مشكلات را در جلسات خصوصي با مسوولان از جمله آقاي رييس‌جمهور مطرح كرده‌ايم و باز هم به دستگاه‌هاي مسوول تأكيد مي‌كنيم. رهبر انقلاب اسلامي مساله فوري در بخش اقتصاد را «مهار نوسان قيمت‌ها، ايجاد ثبات در بازار و حفظ ارزش پولي ملي» دانستند و افزودند: اين حالت هر روز يك قيمت براي اجناس و افسار پاره كردن قيمت ارز براي كشور مضر است و افراد آشنا به مديريت‌هاي اجرايي معتقدند كه اين مساله با برخورد دستگاه‌هاي اجرايي و در مواردي دستگاه قضايي قابل مهار است. ايشان افزودند: در قضيه ارز، بانك مركزي تلاش‌هاي زيادي انجام مي‌دهد كه ان‌شاءالله موفق خواهد شد البته گزارش‌هاي مطمئني وجود دارد كه دلايل سياسي، امنيتي در افزايش قيمت ارز بيش از دلايل اقتصادي موثر است كه در اين صورت بايد با كساني كه به اين آتش دامن مي‌زنند، جداً مقابله شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مساله «هدايت نقدينگي به سمت توليد» و همچنين «رفع موانع جهش توليد» را از ديگر اولويت‌هاي اقتصاد كشور خواندند و گفتند: عده‌اي از كارشناسان پيشنهاد كرده‌اند روساي سه قوه كارگروهي را براي شناسايي و رفع موانع توليد تعيين كنند.
رهبر انقلاب اسلامي اصلاحات اساسي در اقتصاد كشور را «اصلاح ساختار بودجه»، «اصلاح نظام بانكي»، «ارتقاي سرمايه‌گذاري و اشتغال» و «بهبود محيط كسب و كار» برشمردند و گفتند: اين موارد دو سال قبل و همزمان با تشكيل جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي به سران قوا ابلاغ شد كه البته با وجود تلاش‌ها پيشرفت قابل توجهي نداشته است البته مهم اين است كه ما مي‌دانيم چه مي‌خواهيم و به دنبال چه برنامه‌اي هستيم. ايشان، «صبر» و «ثبات» را دو نياز اساسي براي آينده كشور دانستند و با تأكيد بر اينكه بر اثر ايمان مذهبي و اعتماد مردم به نظام، ثبات ملت خوب است، افزودند: مسوولان هم بايد با كار جهادي، صبر و ثبات خود را نشان دهند و از ترديد و نگراني‌هاي مضر اجتناب كنند.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مشكلات دشمن اصلي يعني امريكا را بسيار بزرگ و غيرقابل مقايسه با مشكلات ايران خواندند و با برشمردن مصاديقي از مشكلاتِ امروز امريكا مثل فاصله طبقاتي عجيب، تبعيض نژادي، مشكلات اقتصادي و بيكاري‌هاي گسترده، مشكلات مديريتي در قضيه كرونا و مديريت اجتماعي ضعيف كه منجر به بي‌رحمي‌ و قتل و شكنجه به دست پليس امريكا مي‌شود، گفتند: امروز امريكا در سطح دنيا منفور و منزوي است. ايشان تأكيد كردند: حوادث جاري امريكا آتش زير خاكستري است كه شعله‌ور شده و اگر چه آن را سركوب كنند اما دوباره شعله‌ور مي‌شود و نظام كنوني امريكا را از بين مي‌برد چرا كه فلسفه سياسي و اقتصادي اين نظام غلط و محكوم به نابودي است. رهبر انقلاب اسلامي سخنان مكرر مقام‌هاي امريكايي عليه ايران را نشان‌دهنده سردرگمي آنها دانستند و افزودند: مديريت امريكا دچار سرگيجه و آشفتگي است. امريكايي‌ها به دنبال پيدا كردن دشمن هستند بنابراين گاهي از ايران اسم مي‌برند و گاهي از روسيه و چين، اما امروز رژيم امريكا دشمني بزرگ‌تر از ملت خود ندارد و همين دشمن آن رژيم را به زانو درخواهد آورد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد مجدد بر صبر، ثبات و كار جهادي افزودند: دولت در اواخر دوران مسووليت خود قرار دارد البته در طول اين ۷ سال هر چه توانستند تلاش كردند و در برخي بخش‌هاي دولت نيز واقعا كارهاي خوبي انجام گرفت، پس از اين دولت هم، دولت تازه‌نفسي خواهد آمد كه كارها را با جديت بيشتر دنبال كند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان‌شان به مساله عزاداري در محرم اشاره و تأكيد كردند: در عزاداري‌ها معيار آن چيزي است كه ستاد ملي كرونا اعلام مي‌كند. بنده هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم كرد. توصيه و تأكيد من به همه عزاداران، هيئات، منبري‌ها و مداحان نيز اين است كه ضوابط ستاد ملي كرونا بايد رعايت شود، چرا كه اگر همين مقدار مراقبت و كنترل هم سست شود، فاجعه‌اي بزرگ پديد خواهد آمد.

آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)