کد خبر: ۳۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/جزئیات تسهیلات حمایتی خویش فرما‌ها
اسلامی می‌گوید:پرداخت تسهیلات در قالب کرفرما و یا خویش فرمایی که پرونده بیمه‌ای ندارند براساس اولویت‌های اعلامی دستگاه اجرایی، به ازای هر فرد شاغل برای اشخاص حقیقی خویش فرما و یا واحد‌های صنفی ۶ میلیون تو مان و برای کسانی که لیست بیمه‌ای ندارند، ولی کارگر دارند، به ازای هر کارگر ۸ میلیون تومان تسهیلات خواهد بود.

گفتار نو/مرضیه قاضی زاده: در ابتدا دولت تکلیف کرد تا برای حمایت از ۱۴ رسته آسیب دیده از کرونا ۲۰ بانک عامل تسهیلات کرونا در اختیار واحد‌های آسیب دیده قرارداند، شرط ثبت نام برای دریافت این تسهیلات داشتن کد بیمه‌ای بود، شرطی که شاید قریب به ۹۰ درصد واحد‌های صنفی از آن محروم بودند و در زمره حمایت شدگان قرار نمی‌گرفتند.
پس از آن، اما دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا امکان ثبت‌نام متقاضیان فاقد بیمه در رسته‌های اعلامی را فراهم کرد.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در خصوص جزئیات طرح تسهیلات حمایتی دولت می‌گوید:در مرحله اول کسانی می‌توانستند ثبت نام کنند که کد کارگاه و کد بیمه‌ای داشتند و جزء ۱۴ رسته تعریف شده سازمان تامین اجتماعی بودند، این افراد یا واحدشان تعطیل شده بود و یا در صورت دایربودن همراه با مشکلاتی بود.
به گزارش گفتارنو، منوچهر اسلامی در تشریح جزئیات طرح حمایتی مرحله اول می‌گوید:این افراد اگر واحد تولیدی شان دایر بود می‌توانستند به ازای هر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند و اگر واحد بنا به تصمیم کمیته کرونا تعطیل شده بود می‌توانستند به ازای هر بیمه شده ۱۶ میلیون تومان تسهیلات بگیرند.
به گفته اسلامی شرط دریافت این تسهیلات رد شدن لیست بیمه اسفند ماه و ثبت کد بیمه و کد ملی در سامانه تامین اجتماعی بود و افراد تا پایان تیر ماه برای ثبت نام در سامانه زمان داشتند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در خصوص تسهیلات حمایتی مرحله دوم می‌گوید: با تفاهمه نامه‌هایی که با وزارت خانه‌های مختلف مثل صنعت و معدن و جهادکشاورزی و غره بسته شد، لیست افرادی شناسایی شد که به نوعی رابطه کارگری و کارفرمایی افراد محرز شده بود و یا به نوعی خویش فرمایی آن‌ها معلوم بود منتها لیست بیمه برایشان رد نشده بود؛ لذا در مرحله دوم که از اواخر تیر ماه شروع شد ثبت نام واحد‌هایی که لیست بیمه‌ای نداشتند در دستورکار قرار گرفت.
اسلامی در این رابطه تشریح می‌کند:در مرحله دوم دستگاه‌های اجرایی موظف شدند اسامی را طی یک فایل اکسل به وزارتخانه مربوطه بفرستند تا کد ملی آن‌ها برای دریافت تسهیلات رد شود.
بنا به گفته او برای ثبت نام در این مرحله واحد‌های صنفی و خویش فرما‌ها تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در تشریح جزئیات مشمولین این طرح می‌گوید: براساس این دستورالعمل بایستی افرادی که تقاضا می‌دهند دارای مجوز فعالیت از دستگاه‌ها باشند و در سال گذشته و سال جاری فعال باشند، همچنین اطلاعات کارکنان و کارفرما در سامانه دستگاه‌های اجرایی ثبت شده و قابل رهگیری باشند.
اسلامی در ادامه می‌افزاید:پرداخت تسهیلات در قالب کرفرما و یا خویش فرمایی که پرونده بیمه‌ای ندارند براساس اولویت‌های اعلامی دستگاه اجرایی، به ازای هر فرد شاغل برای اشخاص حقیقی خویش فرما و یا واحد‌های صنفی ۶ میلیون تو مان و برای کسانی که لیست بیمه‌ای ندارند، ولی کارگر دارند، به ازای هر کارگر ۸ میلیون تومان تسهیلات خواهد بود.
بنا به گفته اسلامی نرخ تسهیلات در هر دو مرحله ۱۲ درصد وبازپرداخت نیز از آبان ماه به مدت ۲ سال خواهد بود.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در خصوص جایگاه استان دراخذ و ثبت نام برای این تسهیلات می‌گوید:تا ۵ مرداد ماه جایگاه استانی در ثبت نام این تسهیلات رتبه ۸ بود، یعنی استان کرمان از لحاظ ثبت نام شده‌ها و پرداختی‌ها توانسته بود تا به رتبه ۸ کشوری برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)