کد خبر: ۳۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
معروفی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه را با قربانی ۱۹۶۰ دام و توزیع آنها در بین ۲۰ هزار خانواده از عید سعید قربان آغاز کرده ایم اظهار کرد: خدمات ما برای مردم نه سیاسی، نه مذهبی و نه قومی است. خدمات دهی ما در مکتب امام راحل، مقام معظم رهبری و مکتب شهید سلیمانی و به صورت جامع خواهد بود و این موضوع سرلوحه کار ماست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: طبق آخرین آمار ۱۹۶۰ قربانی در سطح استان در پویش «قربانی کردن برای سردار دلها» قرار گرفتند که این قربانی ها در اختیار پایگاه های بسیج قرار گرفته و پس از رعایت نکات بهداشتی قطعه قطعه و بسته بندی شده و در بین خانواده هایی که در ایام کرونایی دچار مشکل شده اند، توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا،سردار حسین معروفی با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه در استان کرمان، اظهار کرد: به واسطه ویروس کرونا بخشی از مردم، شغل های خود را از دست دادند که عمدتا نیز کارگران روزمزد بودند که در این راستا مقام معظم رهبری بر کمک و توجه به اقشار آسیب دیده ناشی از شیوع این ویروس منحوس تاکید کردند.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای رزمایش کمک مومنانه گفت: با هماهنگی های اولیه صورت گرفته این قرارگاه در کلیه استان های کشور تشکیل و در شهرستان ها نیز این قرارگاه با حضور مسئولین شهرستانی و کسانی که رده های حمایتی داشته، تشکیل شد.

معروفی با بیان اینکه فاز اول این حرکت در نیمه شعبان با اهدای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هدیه از سوی مقام معظم رهبری برای مردم سیل زده جنوب استان کرمان آغاز شد اظهار کرد:  در این مرحله ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانواری که تحت هیچ نهاد حمایتی نبودند، توسط سپاه شناسایی و کارهای ارزشمندی برای این عزیزان در مرحله اول رزمایش کمک های مومنانه صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه گردن نهادن و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری را در چشمان مردم به وضوح در این رزمایش می دیدیم اظهار کرد: مرحله اول رزمایش کمک های مومنانه در چهار فاز صورت گرفت که در فاز چهارم این مرحله، بحث اهدای خون را داشتیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه مرحله دوم این رزمایش نیز در استمرار مرحله اول از عید سعید قربان و در سه فاز آغاز شده است اظهار کرد: در سخنان مقام معظم رهبری در عید سعید قربان بحث مشارکت مردم مطرح شد به طوری که ایشان در سخنانی فرمودند «در همه دنیا اینگونه کارها صورت می گیرد اما آنچه که در جمهوری اسلامی ایران و توسط مردم این دیار انجام می شود قطعا چیزی دیگری خواهد بود».

وی با تاکید بر اینکه نوعدوستی، همراهی و دغدغه مردم را انصافا در سطح جامعه ایرانی می توان به وضوح مشاهده کرد، به راه اندازی پویش «قربانی کردن برای سردار دلها» در عید سعید قربان نیز اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی همواره از کرامت و بزرگی مردم دیار کریمان می گفتند. امسال اولین عید قربانی بود که این سردار نازنین را میان خودمان نداشتیم. شهید سلیمانی ۴۱ سال همه وجودش را در کف دستش گذاشت و جان خودش را برای قربانی شدن در راه انقلاب و اسلام گذاشته بود.

معروفی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار و معشیت مردم شرق استان مدیون شهید سلیمانی است اظهار کرد: جبهه مقاومت مربوط به جهان اسلام است. شهید سلیمانی برای انسجام جهان اسلام و حفظ انقلاب اسلامی همه وجودش را برای اسلام و انقلاب اسلامی گذاشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بین اینکه در این پویش، هر حوزه، هر پایگاه و هر مسجد یک قربانی برای سردار دلها انجام می داد افزود: طبق آخرین آمار ۱۹۶۰ قربانی در سطح استان در پویش ما قرار گرفت که این قربانی ها در اختیار پایگاه های بسیج قرار گرفته و پس از رعایت نکات بهداشتی قطعه قطعه و بسته بندی شده و در بین خانواده هایی که در ایام کرونایی دچار مشکل شده اند، توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ قربانی دیگر نیز در این پویش ثبت نام کرده اند افزود:  خانواده شهید سلیمانی در تماسی، از این حرکت بزرگ مردم استان کرمان تقدیر و تشکر کردند.

معروفی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه را با قربانی ۱۹۶۰ دام و توزیع آنها در بین ۲۰ هزار خانواده از عید سعید قربان آغاز کرده ایم اظهار کرد: خدمات ما برای مردم نه سیاسی، نه مذهبی و نه قومی است. خدمات دهی ما در مکتب امام راحل، مقام معظم رهبری و مکتب شهید سلیمانی و به صورت جامع خواهد بود و این موضوع سرلوحه کار ماست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه بسیج از جنس مردم و با مردم است اظهار کرد: ما از مردم، با مردم و برای مردم بوده و تافته جدا بافته ای نیستیم. نگاهمان به مردم جامع و تمام عیار است. مگر می توانیم مردم بزرگ استان کرمان را که نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس، تثبیت و نگهداری از انقلاب اسلامی داشته اند را نادیده گرفت و باید نوکری آنها را کرد.

وی با تاکید بر اینکه هرجایی که مردم ببیند از جنس خودشان پای کار است به آنها اعتماد خواهند کرد اظهار کرد: بهترین راه مدیریت و عبور از بحران؛ کار توسط خود مردم و توجه به مردم است. خط قرمز ما همچون خط امام راحل و مقام معظم رهبری، مردم هستند به طوری که شهید سلیمانی تمام تکیه شان به مردم بود.

معروفی با اشاره به مرحله دوم رزمایش کمک مومانه اظهار کرد: سیاست و کلیت کار در این است که تا زمانی که کرونا هست، کمک های مومنانه را خواهیم داشت و در این راستا اصرار بر کمک های مردمی، استانی و حتی کمک ها در سطوح ملی داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه در اجرای رزمایش کمک های مومنانه به دنبال آرم نیستیم، بلکه دنبال یک آرمان هستیم اظهار کرد: قرارگاه های امام حسن مجتبی(ع) با حضور استاندار در مرکز و در شهرستانها با ریاست فرمانداران تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه این با هم بودن ها سبب خواهد شد جلوی دعواهای بی فایده در استان گرفته شود افزود: مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه در سه فاز انجام می شود. فاز اول از عید قربان تا عید غدیر، فاز دوم از ابتدای محرم تا پایان روز عاشورا و فاز سوم از اربعین حسینی تا رحلت پیامبر اعظم (س) و شهادت امام رضا(ع) خواهد بود.

معروفی با اشاره به اینکه فاز اول مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه به دو بخش تقسیم خواهد شد افزود: بخش اول فاز اول مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه در استان کرمان از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز شنبه در استان در ۴ منطقه استان کرمان در راستای جمع آوری کمک های مردمی اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان درباره شناسایی گروه های هدف در این مرحله نیز گفت: تاکنون ۶۲ هزار و ۲۷۸ خانوار در این فاز شناسایی کرده ایم که ۱۸ هزار ۷۴۷ بسته معشیتی و ۴۵۰۰ کارت هدیه از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان را در این فاز خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در جمعیت هدف، با توجه به تعداد خانوارها بسته معشیتی و کارت های هدیه را توزیع خواهیم کرد افزود: تهیه ۶۴ هزار و ۸۰۰ پرس غذا در فاز اول مرحله دوم پیش بینی شده که ۳۰ هزار پرس غذایی در عید غدیر خم توسط ستاد فرمان اجرایی امام در بین گروه های هدف توزیع خواهد شد.

معروفی با اشاره به تهیه ۵۵ هزار لوازم تحریر، ۲۸۴۰ پوشاک در کنار بسته های معشیتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، آرد، نان و ... در این فاز گفت: همچنین در این فاز ۱۲.۵ تن مرغ، ۱۴.۵ تن آرد، ۱۵۲ هزار قطعه نان و ۲۱ هزار و ۷۰۰ ماسک برای توزیع در حاشیه شهرها پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در مرحله اول کمک های مومنانه، بیشتر کمک ها به صورت بسته های معشیتی بود اما در مرحله دوم علاوه بر بسته های معشیتی کارت هدیه و توزیع کیف و کفش با توجه به شروع مدارس را خواهیم داشت اظهار کرد: نگاهمان به کمک های مردمی، نگاه تکریمی است نه نگاه ترحمی. مردم عزیز ما از این شرایط متضرر شده اند و چون ما از جنس مردم هستیم پس باید برای آنها هرکاری می توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه عید سعید غدیرخم  بخش اول فاز اول مرحله دوم این رزمایش به اتمام خواهد رسید اظهار کرد: در روز دوشنبه برای  ۸۴ هزار زوج جهیزیه خواهیم داشت.

معروفی با بیان اینکه بین عید غدیر و دهه اول محرم بخش دوم فاز اول مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه را اجرایی خواهیم کرد اظهار کرد: در این بخش نیز حدود ۳۳ هزار بسته معشیتی و ۱۰ هزار لوازم تحریر در بین گروه های هدف توزیع خواهد شد.

وی با تشکر از مردم نجیب استان کرمان که اعتقادی در این حوزه ها حرکت می کنند اظهار کرد: هم اکنون وقت دست گیری مردم بوده و باید دست یکدیگر را بگیریم. خداوند ما را در یک امتحان قرار داده و در این راستا از خیران و موسسات فرهنگی می خواهیم پای کار بیایند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به راه اندازی پویش کسر حقوق برای کمک به نیازمندان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در این پویش تمامی فرماندهان سپاه استانی، معاونین فرمانده کل و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰ درصد حقوقشان را صرف کمک به نیازمندان در راستای اجرای رزمایش کمک های مومنانه کرده که در این راستا نیز در سپاه ثارالله استان تعدادی از همکاران ما با کسر حقوق خود در تهیه کارت های هدیه برای توزیع در بین نیازمندان کمک شایانی داشتند و از سایر ادارات استان می خواهیم چنین پویش هایی را راه بیندازند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)