کد خبر: ۳۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مطالعات جدید توسط محققین مدرسه سلامت عمومی بلومبرگ جانز هاپکینز، نشان می دهد که زمان متوسط برای بالا آمدن و بروز نشانه های بیماری کووید ۱۹ در حدود ۵ روز است و به همین دلیل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده آمریکا دوره ۱۴ روز قرنطینه را برای افرادی که احتمالا در معرض کرونا ویروس جدید هستند پیشنهاد و توصیه کرده است.

ویروس‌های کرونا گروه بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را آلوده کنند و باعث بروز ناراحتی‌های تنفسی شوند؛ این ناراحتی‌ها ممکن است به اندازه سرماخوردگی خفیف یا به اندازه ذات الریه شدید باشند.

اما در این میان نکته مهم این است که می دانید نشانه های کووید ۱۹، بیماری که به دلیل کرونا ویروس جدید است، چه می باشد؟ لیسا ماراگاکیس مدیر پیشگیری عفونت سیستم سلامت دانشگاه جانز هاپکینز به برخی سوالات متدوال کرونایی پاسخ می دهد.

کرونا ویروس دارای چه علائمی است؟

علائم رایج و متداول کرونا ویروس در انسان ها شامل:

* سرفه

*تب و لرز

* تنگی نفس یا سخت نفس کشیدن

*دردهای بدنی و ماهیچه ای

*گلو درد

*از دست دادن های حس های چشایی و بویایی

*اسهال

*سردرد

*خستگی

*حالت تهوع یا استفراغ

*آبریزش بینی

توجه داشته باشید که برخی از این علائم خیلی شایع و رایج بوده است و در خیلی از شرایط به غیر از بیماری کرونا ویروس نیز ممکن است رخ دهد.

چه مدت بعد از در معرض کووید ۱۹ قرار گرفتن، طول می کشد که نشانه های بیماری بروز پیدا کند؟

مطابق با آنچه که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده آمریکا عنوان کرده، نشانه های بیماری می تواند خیلی زود از ۲ روز تا طولانی ترین مدت یعنی ۱۴ روز پس از در معرض کووید ۱۹ قرار گرفتن، ظاهر شود.

مطالعات جدید توسط محققین مدرسه سلامت عمومی بلومبرگ جانز هاپکینز، نشان می دهد که زمان متوسط برای بالا آمدن و بروز نشانه های بیماری کووید ۱۹ در حدود ۵ روز است و به همین دلیل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده آمریکا دوره ۱۴ روز قرنطینه را برای افرادی که احتمالا در معرض کرونا ویروس جدید هستند پیشنهاد و توصیه کرده است.

آیا ممکن است نشانه های دیگر بیماری کرونا ویروس را بدون تب داشته باشیم؟

ممکن است آلوده به کروناویروس جدید همراه با سرفه یا دیگر نشانه های این بیماری بدون هیچ گونه تبی یا با تب خیلی کم به ویژه در چند روز اول این بیماری، باشید. ضمن آنکه باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ممکن است شما مبتلا به کووید ۱۹ با حداقل علائم یا اصلا بدون علامت باشید.

نزدیکترین علامت کرونا ویروس چی هست؟

نزدیکترین نشانه ها و علائمی که توسط برخی از مردم گزارش شده است شامل خستگی، سردرد، گلو درد یا تب است. برخی از مردم نیز تجربه از دست یا کاهش حس های بویایی و چشایی را نیز داشته اند. علائم بیماری می تواند در ابتدا خیلی خفیف و یا متوسط باشد. در برخی از افراد علائم این بیماری بین ۵ تا ۷ روز همراه با سرفه و تنگی نفس و در نهایت ذات الریه شدت گرفته است.

آن چیزی که خیلی مهم است این بوده که باید بدانید نوع و شدت اولیه علائم این بیماری می تواند از شخصی به شخص دیگر خیلی متنوع و متفاوت باشد.

آیا می تواند علائم کروناویروس بیاید و برود؟

بله. در طول دوران بهبودی و نقاهت، افراد با کووید ۱۹ ممکن است علائم مکرر بیماری را همزمان با دوره بهتر شدن، تجربه کنند. درجه های مختلف تب، خستگی و مشکلات تنگی نفس می تواند برای روزها یا حتی هفته ها در افراد ادامه داشته باشد.

آیا کووید ۱۹ می تواند بدون علامت باشد؟

بله. علائم کووید ۱۹ معمولا از ۲ تا ۱۴ روز بعد از در معرض کرونا ویروس جدید قرار گرفتن خودشان را نشان می دهند. اما در برخی از افراد که مبتلا به این ویروس هستند، به هیچ عنوان نشانه های توسعه یافته یا اصلا حس بیماری به وجود نخواهد آمد.

آیا علائم کووید ۱۹ در بچه ها با افراد بزرگسال متفاوت است؟

مانند افراد بزرگسال، نوزادان و بچه های مبتلا به کووید ۱۹ نیز می توانند علائمی همچون تب، سرفه، گلو درد، تنگی نفس و اسهال داشته باشند. کودکان مبتلا به کووید ۱۹ معمولا فرم متوسط را گرفته و کمتر نیازمند مراقبت های بیمارستانی خواهند بود، اما موارد خیلی کمی نیز از نوزادان خیلی کوچکی که دچار فرم شدید این بیماری همراه با ذات الریه به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جدید شده، گزارش شده است.

آیا داروی «ایبوپروفین» می تواند علائم کروناویروس را تشدید کند؟

سازمان بهداشت جهانی  (WHO) در حال رصد کردن این موضوع است اما در حال حاضر می گوید دلیلی برای استفاده نکردن از داروی ایبوپروفین مشاهده نمی کند. در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: "با توجه به اطلاعات موجود، سازمان بهداشت جهانی استفاده از داروی ایبوپروفین را پیشنهاد نمی کند. ما با پزشکانی که درحال درمان بیماران کووید ۱۹ هستند، مشورت کرده و تاکنون گزارشی مبنی بر اثرات منفی ایبوپروفین، فراتر از عوارض جانبی شناخته شده استفاده از این نوع داروها، مطرح نشده است."

نشانه های کرونا ویروس و آلرژی به چه میزان از یکدیگر متفاوت هستند؟

آلرژی ها معمولا در ماه های فصل بهار رایج بوده و می تواند باعث خارش چشم ها، عطسه و کیپ شدن بینی شود. سرماخوردگی های رایج نیز می تواند علاوه بر این نشانه ها، با نشانه های دیگری همچون تب نسبتا پایین یا سرفه همراه باشد. استرپ گلو نیز یک بیماری باکتریایی با علائمی همچون گلو درد و تب است. کووید ۱۹ اغلب با تب، تنگی نفس و سرفه بروز می کند.

چگونه می توان فهمید که کووید ۱۹ داریم یا آنفلوآنزا؟

بدون انجام تست، نمی توان به راحتی این دو بیماری را از یکدیگر جدا کرد و آن را تشخیص داد. اگر شما علائم بیماری را دارید، دکترها پیشنهاد انجام تست آنفلوآنزا را می دهند. از ماه آوریل، انتقال آنفلوآنزا در بیشتر مناطق ایالت متحده کاهش یافته است.

شباهت های کووید ۱۹ و آنفلوآنزا:

نشانه ها:

- هر دو بیماری دارای علائمی همچون تب، سرفه، بدن درد، خستگی و آبریزش بینی و در برخی اوقات اسهال هستند.

- هر دو می توانند دارای فرم های خفیف یا شدید و حتی در موارد نادر کشنده و مهلک باشند

- هر دو می توانند منجر به ذالریه شوند

روش انتقال:

- هر دو این بیماری های می توانند از یک شخص به شخص دیگری از طریق قطرات در هوا از سرفه، عطسه  یا صحبت کردن شخص بیمار انتقال پیدا کند.

- کووید ۱۹ ممکن است از طریق هوا نیز پخش شود

- هر دو ای بیماری های می تواند چند روز قبل از آنکه علائم این بیماری ها بروز پیدا کرده از شخص آلوده، به دیگران انتقال پیدا کند

درمان:

- هیچ ویروسی با آنتی بیوتیک ها درمان نمی شود و آنتی بیوتیک ها تنها بر روی عفونت های باکتریایی کار می کنند.

- هر دو با پرداختن به علائم مانند کاهش تب درمان می شوند. موارد شدید ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان و به پیشتیبانی مانند دستگاه های ونتیلاتور نیاز باشد.

پیشگیری:

هر دو این بیماری ها روش های پشگیری متعددی از جمله شستن دست ها، گرفتن جلوی دهان هنگام سرفه و عطسه، ماندن در خانه در زمان بیماری و محدود کردن ارتباط با دیگران و رعایت فاصله فیزیکی دارند که می تواند انتشار این ویروس را در سطح جامعه محدود کند.

تفاوت های کووید ۱۹ و آنفلوآنزا:

انتقال:

گرچه هر دو بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا دارای روش های انتقال شبیه به یکدیگر هستند اما ممکن است روش متفاوتی برای کووید ۱۹ وجود داشته باشد اما یک تفاوت احتمالی وجود دارد. کووید ۱۹ می تواند از طریق مسیرهای هوایی پخش شود. به این معنا که قطرات ریز در هوا باقی مانده و می تواند عامل بیماری به فرد دیگری باشد حتی زمانی که شخص بیمار در نزدیکی شما نباشد.

واکسن:

کووید ۱۹: هیچ واکنسی در حال حاضر برای این بیماری وجود ندارد اگرچه اقداماتی در این زمینه در سراسر دنیا در حال صورت گرفتن است.

آنفلوآنزا: واکسن آنفلوآنزا برای جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به فرم خطرناک و همچنین در راستای کاهش شدت این بیماری در دنیا موجود است.

عوارض بیماری:

کووید ۱۹: آسیب رسیدن مداوم به ریه ها، قلب، مغز، کلیه‌ها و دیگر ارگان های بدن بعد از ابتلای شدید به این بیماری ممکن است.

آنلوآنزا: عوارض آنفلوانزا می تواند شامل التهابات روی قلب (ورم عضله قلب)، مغز (ورم مغز) یا ماهیچه و مشکلاتی در سیستم های ارگانی بدن باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)