کد خبر: ۳۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن مطرح کرد:
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۳۳ هزار ۶۴۱ نفر متقاضی استان کرمان تا به امروز در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده که ۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر از آنان واجد شرایط تشخیص داده شدند و در تایید افراد ثبت نام شده نسبت به میانگین کشور عقب هستیم و حداکثر ثبت نام یکهزار و ۵۰۰ نفر نهایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۳۳ هزار ۶۴۱ نفر متقاضی استان کرمان تا به امروز در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده که ۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر از آنان واجد شرایط تشخیص داده شدند و در تایید افراد ثبت نام شده نسبت به میانگین کشور عقب هستیم و حداکثر ثبت نام یکهزار و ۵۰۰ نفر نهایی شده است.

علی حاجی‌زاده افزود: این افراد باید جهت تایید مدارک ثبت‌نام به ادارات راه و شهرسازی شهرستان خود مراجعه کنند و تعهدنامه رسمی را تحویل دهند و پس از احراز هویت، تاییدیه در سامانه و افتتاح حساب در بانک مسکن، متقاضیان نسبت به واریز ۴۰ میلیون تومان اقدام کنند.

رفع مشکل آب و زمین طرح اقدام ملی مسکن

وی اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن استان کرمان با مشکل تامین آب در برخی مناطق از جمله شهر کرمان و سیرجان روبرو شد و این مشکل با حضور شرکت آب و فاضلاب و دستگاه های مرتبط پیگیری و مشکل سیرجان رفع شد.

دبیر شورای مسکن استان کرمان گفت: مشکل بخشی از اراضی دولت در غرب شهر کرمان نیز رفع شده و برای بخشی از شهر موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: تامین آب اراضی اقدام ملی مسکن در ضلع شرقی کرمان همچنان پابرجا است که بخشی از آن متعلق به فرهنگیان است و برای تامین مسکن سه هزار نفر از متقاضیان مورد استفاده قرار می گیرد.

حاجی‌زاده تاکید کرد: برای تکمیل شبکه آبرسانی به منابع شرکت آب و فاضلاب نیاز داریم که اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان آمادگی پیگیری آن را دارد و این امر از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود.

وی افزود: تمامی اراضی طرح اقدام ملی مسکن در داخل محدوده قانونی شهر قرار دارند و خدمات دهی به آنان جزو وظیفه ذاتی دستگاه های خدمات‌رسان محسوب می شود که باید با کاربری مسکونی خدمات زیربنایی را تامین کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: تفاهم نامه وزیر راه و شهرسازی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای تمامی شهرها و استان‌ها صورت گرفته لذا واگذاری با اولویت تامین زمین اراضی در اختیار ستاد اجرایی انجام می شود.

وی افزود: از مجموع ۶۵ هکتار زمین طرح اقدام ملی مسکن استان کرمان، ۲۵ هکتار با دریافت مصوبه کمیسیون ماده پنج، کاربری مسکونی دریافت کردند و با هماهنگی شهرداری کارهای سند در حال انجام است.

پروانه ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن مشمول ۵۰ درصد تخفیف می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۵۰ درصد تخفیف هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی در طرح اقدام ملی مسکن تا زمان تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی و یا مصوبه هیات وزیران از سوی شهرداری‌ها لحاظ می‌شود.

وی افزود: در صورت و تصویب نشدن این قانون پس از پایان پروژه در مدت زمان ۲۴ تا ۳۶ ماه شهرداری ها مبلغ(۵۰ درصد ) را از شرکت های تعاونی مسکن دریافت خواهند کرد.

حاجی‌زاده اظهار داشت: ملاک معرفی تعاونی‌های مسکن به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تائیدیه اداره‌کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان است و شرکت تعاونی‌هایی به مردم معرفی خواهند شد که دارای سابقه درخشان و موفق باشند و مجوزات لازم را اخذ کرده باشند.

وی گفت: پس از اطلاع رسانی دقیق از سوی ادارات‌کل راه و شهرسازی، بهزیستی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمامی اعضای تعاونی مسکن مددجویان بهزیستی در راستای اتمام و تعیین تکلیف پروژه ۱۹۲ واحدی مسکن آنان، هریک اعضای تعاونی مسکن مددجویان که واریز وجه سهم آورده خود را پرداخت نکنند، حذف خواهند شد. 

۴۰۰ واحد مسکن مهر با پیشرفت بالای ۸۵ درصد در کرمان باقی مانده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه دولت طرح مسکن مهر را با سرعت در استان‌ اجرایی کرده است عنوان کرد: در مجموع میزان ۴۰۰ واحد از پروژه مسکن مهر استان در شهرهای بم، بافت و کرمان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد باقی مانده است.

حاجی‌زاده ادامه داد: افراد بدحساب در سایر پروژه های تفاهم‌نامه‌های سه جانبه چنانچه سهم آروده بر اساس مصوبات شورای مسکن استان را پرداخت نکنند، پس از اخطاریه اداره کل راه و شهرسازی استان حذف خواهند شد.

وی با اشاره به احداث واحدهای تجاری سایت مسکن مهر زرند که متاسفانه کار واگذاری آنان انجام نشده از مصوبه این نشست مبنی بر خارج سازی سندعرصه آنان که تفکیک هم شده از رهن بانک ملی جهت واگذاری آن واحدها تجاری به مردم خبرداد. 

۲۱ محله کرمان هدف بازآفرینی سکونتگاه غیررسمی شد

حاجی زاده با بیان اینکه برنامه توسعه عمران شهر کرمان در سال های گذشته تدوین شده گفت: شهر کرمان نزدیک به ۱۳ هزار هکتار است لذا بازنگری توسعه عمران کرمان را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ قانون احیای بافت های فرسوده در سالهای اخیر این وظیفه طبق قانون برنامه ششم توسعه برعهده دولت قرار گرفت که سالانه ۲۷۰ محله از سکونتگاه های غیر رسمی مورد احیا قرار گیرد و بر این اساس سطح زندگی باید متوسط کیفیت خدمت در داخل شهر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: در بودجه سنواتی وزارت راه و شهرسازی اقداماتی در این راستا انجام داده و در قانون برنامه ششم توسعه نیز این تکلیف برعهده تمامی دستگاه های اجرایی گذاشته شده که باید اعتباراتی در جهت احیای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی هزینه کنند.

وی افزود: ۲۱ محله در استان کرمان به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار مورد تصویب ستاد قرار گرفته و عملیات های اجرایی آن انجام شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)