کد خبر: ۳۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:
به گفته معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان کل اعتبار استان برای تسهیلات هزار و 140میلیارد تومان است که هنوز 20درصد از این اعتبار هم ثبت نام نشده است. اسلامی ادامه می دهد:در مجموع 13هزا رو 187 پرونده اشتغال زایی ، کارفرمایی و راننده به سیستم بانکی معرفی شده اند.

گفتار نو/مرضیه قاضی زاده: 22تیر ماه بود که خبر ارائه تسهیلات حمایتی برای خویش فرما ها ، رانندگان واصنافی که در قالب 14رسته فعالیت می کردند ابلاغ شد. بر مبنای این خبر که به نقل از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان شده بود مشاغل و کسب وکارهای فاقد بیمه می‌تواننستند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را برای دریافت تسهیلات 6 تا 8میلیون تومانی دنبال کنند.
قریب به یک ماه از این اطلاعیه گذشته و کماکان اصناف کرمان در ثبت نام و دریافت این تسهیلات مشکل دارند به گونه ای که واحد های صنفی عملا نتوانستند از این تسهیلات حمایتی استفاده کنند، شاهد این ادعا را هم می توان در رقم 2.5میلیارد تومانی تسهیلات دریافتی اصناف دریافت.
اگر چه معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان از عدم استقبال اصناف برای دریافت تسهیلات کرونا خبر می‌دهد و آن را عامل دریافتی پایین تسهیلات کرونا در استان معرفی می ک‌ند، امارئیس اتاق اصناف، مشکلات سایت و عدم همکاری بانک‌ها را عامل این مسئله می‌داند.
رئیس اتاق اصناف کرمان پیش از این به گفتارنو گفته بود که بسیاری از واحدهای صنفی نتوانستند در سایت ثبت نام کنند و حتی افرادی که ثبت نام کرده اند به مرحله دریافت تسهیلات نرسیده اند.
به گفته یوسف جعفری برخی از بانکداران به متقاضیان تسهیلات اعلام کرده اند که این تسهیلات هنوز به آن‌ها ابلاغ نشده است؛برخی دیگر نیز مدعی اند که اسامی هنوز برای آن ها ارسال نشده است.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اما معتقد است که کرمان رتبه خوبی در ثبت نام و دریافت تسهیلات نسبت به سایر استان های کشور داشته است.
منوچهر اسلامی در این رابطه به گفتارنو می گوید: ما رتبه 8 کشور را از لحاظ ثبت نام شده ها و پرداختی ها داریم.
اسلامی البته متذکر می شود که بیشترپرداختی ها مربوط به واحد های بیمه شده بزرگ است و اصناف و خویش فرما نقش کمتری در این موضوع داشته اند، هر چند که واحدهای صنفی کوچک و خویش فرما هم مراجعه می کنند و تسهیلات دریافت می کنند.
او در ادامه می گوید: از بین 20بانک معرفی شده 18بانک در کرمان برایشان اعتبار در نظر گرفته شده است.
به گفته معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان کل اعتبار استان برای تسهیلات هزار و 140میلیارد تومان است که هنوز 20درصد از این اعتبار هم ثبت نام نشده است.
اسلامی ادامه می دهد:در مجموع 13هزا رو 187 پرونده اشتغال زایی ، کارفرمایی و راننده به سیستم بانکی معرفی شده اند.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پاسخ به مشکلات واحدهای صنفی برای ثبت نام در سایت می گوید: ثبت نام از حیطه اختیارات ما خارج است، چرا که وزارت صنعت و معدن متولی این امر بوده تا افراد شناسایی شده را جهت بارگزاری به وزارت کار بفرستند؛ لذا اگر افرادی نتوانستند ثبت نام کنند قاعدتا مشکل در بارگذاری اطلاعات بوده است .
اسلامی در ادامه می افزاید:اطلاعات اصناف از سامانه اصناف ایرانیان استخراج و بارگذاری شده است، لذا اگر مشکلی وجود داشته باشد باید از طریق سازمان صنعت و معدن به بخش بازرگانی منعکس شود و ان ها این مسئله را رفع کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)