کد خبر: ۳۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید براینکه طبق دستورالعمل ارسالی به مدارس دولتی، تنها مبلغ قابل اخذ از والدین در هنگام ثبت نام هزینه هایی بابت کتاب، مجلات رشد و بیمه بوده که دارای نرخ معینی است اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هیچ فعالیت فوق برنامه ای امسال در مدارس استان نداریم ضمن آنکه امسال پیش بینی آموزش حضوری نداریم.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید براینکه طبق دستورالعمل ارسالی به مدارس دولتی، تنها مبلغ قابل اخذ از والدین در هنگام ثبت نام هزینه هایی بابت کتاب، مجلات رشد و بیمه بوده که دارای نرخ معینی است اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هیچ فعالیت فوق برنامه ای امسال در مدارس استان نداریم ضمن آنکه امسال پیش بینی آموزش حضوری نداریم.

عباس ضیاءدرباره ثبت نام مدارس دانش آموزان و در پاسخ به این سوال که چرا مدارس غیرانتفاعی پیش از شروع مدارس از والدین شهریه دریافت می کنند؟ اظهار کرد: مدارس غیردولتی با خودش شهریه دارد و شهریه این نوع مدارس براساس عملکرد مدارس و درجه بندی آنها تعیین می شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی در سه ماهه پایانی سال تحصیلی گذشته، گفت: مدارس غیردولتی دارای یکسری هزینه هایی هستند که باید توسط خود مدارس پرداخت شود. اما در مورد شیوع ویروس کرونا طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش مقرر شده بود در سال قبل، مدارس فقط شهریه های ثابت را دریافت کرده و هزینه های فوق برنامه ها برای سه ماه پایانی سال تحصیلی به اولیا برگشت داده شود.

ضیاء افزود: برای امسال نیز قرار است در مدارس غیرانتفاعی فقط شهریه ثابت براساس نرخ تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش از والدین اخذ شود و هیچ هزینه بابت فعالیت های فوق برنامه گرفته نخواهد شد و در این راستا انعقاد تفاهنمامه برای شهریه ثابت بین والدین و مدیر مدرسه امضا خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان درباره مدارس دولتی نیز گفت: در مدارس دولتی نیز ثبت نام براساس کروکی منزل دانش آموزان  خواهند کرد. مدارس دولتی هیچ هزینه ای را بابت ثبت نام دریافت نمی کنند و این نوع مدارس حق ندارند اولیا را برای دریافت شهریه اجبار کنند.

وی با تاکید براینکه طبق دستورالعمل ارسالی به مدارس دولتی، تنها مبلغ قابل اخذ از والدین در هنگام ثبت نام هزینه هایی بابت کتاب درسی، مجلات رشد و بیمه بوده که دارای نرخ معینی است اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هیچ فعالیت فوق برنامه ای امسال در مدارس استان نداریم ضمن آنکه امسال پیش بینی آموزش حضوری نیز نداریم.

ضیاء درباره لباس های فرم مدارس برای سال تحصیلی جدید نیز گفت: طبق دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان، هیچ تغییری در لباس فرم مدارس به جزء برای پایه های وروی نداریم و برای پایه های میانی همان لباس فرم سال قبل بوده و هیچ تغییری صورت نگرفته است.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: طبق سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش، مدارس سراسر کشور طبق سه سناریو؛ قرمز به صورت غیرحضوری، زرد به صورت ترکیبی حضوری و غیر حضوری و سفید (بیشتر در مناطق روستایی و عشایری) به صورت حضوری از ۱۵ شهریور ماه قطعا بازگشایی خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ویروس کرونا و درگیری تمام جامعه با این ویروس و با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش و اولیا نیز با این شرایط کنار بیایند اظهار کرد: طبق تاکیدات وزارت آموزش و پرورش امسال با توجه به حساسیت کلاس اول، آموزش حضوری را در کنار آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان کلاس اول خواهیم داشت.

ضیاء با تاکید بر اینکه مدارس از ۱۵ شهریورماه و در هر شرایطی باز خواهند شد تصریح کرد: با توجه به نوع شیوع ویروس کرونا در هر منطقه از استان نمی توان نسخه واحدی برای فعالیت مدارس در کل استان پیچید.

وی در پایان درباره اخذ هزینه بابت سرویس مدارس نیز گفت: طبق مصوبه آموزش و پرورش برای سال قبل هزینه سرویس مدارس تنها برای ۵ ماه و ۲۰ روز باید پرداخت و مابقی پول دریافتی از اولیا باید برگشت داده شود و برای امسال نیز فعلا هیچ هزینه بابت سرویس مدارس دریافت نخواهد شد

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)