کد خبر: ۳۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در مراسم مجازی روز خبرنگار:
استاندار کرمان با تاکید بر رعایت انصاف و اخلاق در کار خبرنگاری و تقویت رابطه مردم و دولت، پیگیری خواسته‌های مردم و نقد منصفانه را از ثمرات حرفه خبرنگاری دانست.
استاندار کرمان با تاکید بر رعایت انصاف و اخلاق در کار خبرنگاری و تقویت رابطه مردم و دولت، پیگیری خواسته‌های مردم و نقد منصفانه را از ثمرات حرفه خبرنگاری دانست.
به گزارش گفتارنو محمد جواد فدایی در  آیین بزرگداشت روز خبرنگار که به صورت مجازی برگزار شد از فعالیت‌های خبرنگاران در مدیریت بیماری کرونا و پوشش خبری رویداد‌های مختلف تشکر و تصریح کرد که همراهی مستمر رسانه‌ها منجر به ارتقا آگاهی‌های عمومی و مدیریت بهتر بیماری کرونا شده محمدجواد فدائی از فعالیت‌های خبرنگاران در مدیریت بیماری کرونا و پوشش خبری رویداد‌های مختلف تشکر و تصریح کرد: همراهی مستمر رسانه‌ها منجر به ارتقا آگاهی‌های عمومی و مدیریت بهتر بیماری کرونا شد.
استاندار کرمان در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با تقدیر از اهالی رسانه بر رعایت انصاف و اخلاق در کار خبرنگاری تاکید کرد و گفت: تقویت رابطه مردم و دولت، پیگیری خواسته‌های مردم و نقد منصفانه از ثمرات حرفه خبرنگاری و کمک به سیاستگذاری درست و حکمرانی خوب است.
فدایی با اشاره به مشکلات صنفی خبرنگاران، نسبت به رفع آن‌ها قول مساعد داد.
او به بیان ویژگی‌های فرهنگی استان کرمان پرداخت و گفت: کرمان، استان فرهنگی، مطبوعاتی و رسانه‌ای است و سابقه فعالیت مطبوعاتی در آن ۱۱۰ ساله است.
استاندار کرمان از بزرگانی همچون ناظم‌الاسلام کرمانی، مجدالاسلام کرمانی و استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی نام برد و افزود: قدیمی‌ترین نشریه‌ی در حال انتشار کرمان هم بیداری است که به همت مرحوم محمدرضا هاشمی منتشر شد.
فدایی بابیان اینکه استان کرمان وضعیت خوبی از لحاظ تعداد نشریه دارد افزود: حدود ۴۰۰ رسانه داریم و تعداد رسانه‌ها در کشور ۱۲ هزار است.
استاندار کرمان اظهار کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۱۵ رسانه وجود دارد که این عدد در شمال استان کرمان ۱۲ رسانه به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است که در مقایسه با متوسط کشوری، بیانگر وضعیت خوبی است.
فدائی با اشاره به نقش و فعالیت‌های خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در عرصه‌های مختلف تاکیدکرد: اعتماد عمومی به میزان زیادی به پیام و محتوایی بستگی دارد که رسانه‌ها منتقل می‌کنند و هرچه اعتماد عمومی بالاتر باشد کار‌ها هم بهتر پیش می‌رود.
او تصریح کرد: رسانه‌ها هستند که به ترویج اخلاق و انصاف در جامعه می‌پردازند و باعث همگرایی و همبستگی در جامعه می‌شوند.
فدایی یادآور شد: برای رشد و ترقی و حل مشکلات مردم به انسجام و همگرایی نیاز داریم.
استاندار کرمان باتاکید بر نقد منصفانه دستگاه‌های اجرایی توسط رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران وقتی منافع مردم و جامعه را بر همه چیز ترجیح دهند به پیشبرد امور کمک می‌کنند و با نقد منصفانه شرایط را برای سیاست‌گذاری درست ایجاد می‌کنند.
فدائی پیوند مسئولان با مردم را در نظام اجرایی کشور مهم خواند و خاطر نشان کرد: این کار مهمی است که برعهده رسانه‌ها قرار دارد و این نشریات هستند که نظرات و خواسته‌های مردم و دولت را به یکدیگر منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند برای رسیدگی به آن‌ها برنامه‌ریزی گردد.
استاندار کرمان، خبرنگاری و فعالیت رسانه‌ای را پرمخاطره توصیف کرد و گفت: در طول تاریخ نیز همین‌گونه بوده است، چون گفتن حرف حق برای برخی تلخ است و نمی‌توانند تحمل کنند، اما کسی که برای خدا و مناقع مردم قدم برمی‌دارد براساس احادیث دینی ما، از گفتن حرف حق نمی‌هراسد البته همیشه باید انصاف را مورد توجه قرار دهیم.
فدایی در ادامه با قدردانی از خبرنگاران که در رویداد‌های تلخ و شیرین سال گذشته کنار دولت و مسئولان بودند، اظهار کرد: رسانه‌ها در موضوع کرونا خیلی کمک کردند و با اطلاع‌رسانی خوبی که انجام دادند، مردم را با شرایط این بیماری آشنا و دیدگاه‌های آنان را به مسئولان منتقل کردند.
او از رسانه‌ها خواست تا در برنامه‌های هفته دولت نیز فعال باشند و پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
فدائی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات صنفی فعالان رسانه‌ای در استان گفت: وظیفه‌ی خود می‌دانیم تا به حل این مشکلات از جمله بیمه و تسهیلات اقدام و به خانه مطبوعات کمک کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)