کد خبر: ۳۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ارشاد کرمان در مراسم روز خبرنگار:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در دولت، نگاه ویژه‌ای به جایگاه مطبوعات محلی وجود دارد؛ اگر نشریات سراسری جایگاه قبل را نداشته باشند، مطبوعات محلی هنوز جایگاه خود را دارند و یکی از سیاست‌های وزارت‌خانه هم حمایت از محلی‌هاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در دولت، نگاه ویژه‌ای به جایگاه مطبوعات محلی وجود دارد؛ اگر نشریات سراسری جایگاه قبل را نداشته باشند، مطبوعات محلی هنوز جایگاه خود را دارند و یکی از سیاست‌های وزارت‌خانه هم حمایت از محلی‌هاست.
محمدرضا علیزاده در مراسم مجازی بزرگداشت روز خبرنگار که شامگاه جمعه در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی برگزار شد،با گرامیداشت یاد شهدای رسانه و یاد شهید سپهبد سلیمانی گفت: در حالی که در سال 92 در استان، 184 نشریه و پایگاه اطلاع‌رسانی داشتیم، این آمار اکنون به 394 پایگاه و نشریه رسیده که افزایش 104 درصدی در رشد نشریات را نشان می‌دهد». وی با بیان اینکه در نشریات الکترونیک نیز رشد زیادی را شاهدیم، اظهار کرد: «در سال 92 تنها دو نشریه‌ی الکترونیک داشتیم که اکنون به 133 نشریه رسیده است.
وی سپس درباره‌ی میزان آگهی دولتی‌ها و یارانه‌ی پرداختی به رسانه‌های شمال استان، اظهار کرد: همچنین، در سال 97 برای حمایت از نشریات مکتوب، 88 تن کاغذ توزیع شد که این رقم در سال گذشته به 140 تن رسید. بعد از بحرانی که در بازار کاغذ ایجاد شد، نیاز بود تا از رسانه‌ها حمایت شود که با این اقدام، از این بحران عبور کردیم.
علیزاده با بیان اینکه در حوزه‌ی بیمه و بیمه تکمیلی هم اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است، یادآور شد: رسانه‌ها برای استمرار فعالیت، وابسته به آگهی‌های دولتی هستند. گاهی توزیع آگهی در نشریات خارج از ادارات شمال و جنوب صورت می‌گیرد که البته در حال حاضر، کمتر شده است اما رسانه‌ها از عدم پرداخت به‌موقع آگهی‌های دولتی همواره گلایه‌مند هستند.
وی سپس با اشاره به نقش خطیر رسانه‌ها به‌ویژه در بحران‌ها گفت: از اسفندماه که بحران کرونا آغاز شده رسانه‌های ما و صداوسیما زحمات قابل تقدیری کشیدند و همگام ستاد استانی کرونا به اطلاع‌رسانی صحیح کمک و تلاش کردند که جوّ روانی آرام شود و فضای پویا و بانشاطی رقم بزنند.
وی درباره‌ی سیاست‌های حوزه‌ی مطبوعاتی وزارت‌خانه و ادارات کل استان‌ها نیز توضیح داد: شفاف‌سازی یکی از رویکردهاست. اعداد و ارقامی که درباره‌ی یارانه و آگهی‌ها گفتم، از طریق سامانه‌ای اینترنتی هم قابل دسترسی است. دولت با این نگاه که کار را شفاف در معرض دید و ارزیابی اصحاب رسانه قرار دهد این اقدام را انجام داده و همواره به‌صورت شفاف عمل کرده است.
علیزاده افزود: همچنین، در دولت، نگاه ویژه‌ای به جایگاه مطبوعات محلی وجود دارد؛ اگر نشریات سراسری جایگاه قبل را نداشته باشند، مطبوعات محلی هنوز جایگاه خود را دارند و یکی از سیاست‌های وزارت‌خانه هم حمایت از محلی‌هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یکی دیگر از اولویت‌های دولت را آموزش برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات دانست و اظهار کرد: حدود 400 رسانه در استان نیازمند جهش و حرکت در حوزه‌ی آموزش و ارتقای سطح کیفی هستند.
وی به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: چند سالی است در سطح ملی این برنامه‌ها را نداریم و بیش‌تر استانی هستند.
علیزاده یکی دیگر از سیاست‌های دولت را حمایت از تشکل‌ها از جمله خانه‌های مطبوعات دانست و افزود: با هیات مدیره قوی‌ای که در خانه‌مطبوعات استان شکل گرفته، چشم‌انداز بسیار خوبی می‌بینم.
وی اضافه کرد: یکی از تاکیدات وزیر محترم این است که از ظرفیت فضای مجازی به‌درست استفاده شود و این فضای مجازی، می‌تواند مکمل رسانه‌ها و مطبوعات باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)