کد خبر: ۳۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:
اسماعیلی با اشاره به اینکه در استان کرمان لیست ۳۳ هزار واحد مشمول دریافت این تسهیلات از سوی دستگاه های مربوطه تهیه شده اظهار کرد: ۱۱۴۰ میلیارد میزان اعتبار اختصاص داده شده به استان کرمان برای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا است که تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان ثبت نام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۴ هزار کارگاه در استان کرمان در سامانه "کارا" تاکنون ثبت نام کرده اند اظهار کرد: ۵۲ هزار کارگاه بیمه شده و با تعداد کارگاه هایی که کد بیمه ای ندارند، حدود ۱۰۰ هزار کارگاه می توانند در این ساماهن ثبت نام کرده اند که انتظار می رود در روزهای باقی مانده از این شرایط اختصاص یافته، بیشتر استفاده شود.

رضا اسماعیلی درباره تسهیلات مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران و استان کرمان، خیلی از کسب و کارها تحت تاثیر این مسئله قرار گرفتند که در این میان اصناف و رسته های گردشگری در استان کرمان بیشترین آسیب را دیده اند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل های متعددی برای کمک به مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دیده شده است افزود: پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با مدت خواب سه ماهه یکی از این بسته های حمایتی است که این تسهیلات ۱۴ رسته و ۵۲۰ زیردسته را حمایت خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: این ۱۴ رسته شامل تولید و توزیع غذاهای آماده، گردشگری (بیشترین آسیب را این قشر در استان کرمان دیده اند)، حمل و نقل عمومی، حمل و نقل درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، مراکز و باشگاه های ورزشی، مراکز و مجمتع علمی، فرهنگی و رسانه ای، مراکز توزیع و تولید صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پرونده های بهره برداری از وزارت بهداشت، آموزش های رانندگی، سالن های آرایشگاهی و واحدهای پرورش مرغ گوشتی؛ خواهد بود که بیشترین آسیب را از شیوع این ویروس دیده و شامل تسهیلات کرونایی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برای این تسهیلات، ۳ ماه تنفس داده شده است افزود: بازپرداخت این تسهیلات ۲ ساله و با سود ۱۲ درصد بوده که معتقدیم به رونق و سود کسب و کارها می تواند کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه شرایط از سوی کشور و استان در نحوه دریافت و پرداخت این تسهیلات تسهیل شده است اظهار کرد: ۸۵ هزار صنف در کرمان وجود دارد که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده اند که اکثر این صنف ها نیز کد کارگاهی نداشتند که دستورالعمل جدید وزارت کار به منظور حمایت از کسانی که بیمه شده نداشته و کد کارگاهی ندارند، ارائه شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در استان کرمان لیست ۳۳ هزار واحد مشمول دریافت این تسهیلات از سوی دستگاه های مربوطه تهیه شده اظهار کرد: ۱۱۴۰ میلیارد میزان اعتبار اختصاص داده شده به استان کرمان برای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا است که تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان ثبت نام شده است.

وی به تشریح دلایل عدم استقبال از این نوع تسهیلات در کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از این ایرادها مربوط به سامانه "کارا" بود که هم اکنون نواقص این سامانه برطرف شده است ضمن آنکه شاید اطلاع رسانی مناسبی نیز در این راستا به خوبی صورت نگرفته باشد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۴ هزار کارگاه در استان کرمان در سامانه "کارا" تاکنون ثبت نام کرده اند اظهار کرد: ۵۲ هزار کارگاه بیمه شده و با تعداد کارگاه هایی که کد بیمه ای ندارند، حدود ۱۰۰ هزار کارگاه می توانند در این ساماهن ثبت نام کرده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)