کد خبر: ۳۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
یک روانشناس بالینی:
داریوش امانی با تاکید بر اینکه کرونا ویروس، یک واقعیت تلخ است اظهار کرد: سیستم بهداشتی و اجرایی جامعه کمک می کند تا با این واقعیت تلخ روبرو شویم. ترس از این واقعیت برای انجام اقدامات خودمراقبتی و پیشگیرانه نیاز است اما نباید میزان این ترس به گونه ای باشد که حال خودمان را بد کند.

یک روانشناس بالینی با تاکید بر رعایت روانشناختی و مراقبت های روانشناختی برای حفظ تعادل در شرایط کنونی گفت: معتقدیم یکی از نکات بسیار مهم در مواجه با ویروس کرونا مدیریت مهارت های هیجانی و چگونگی برخورد با اضطراب و استرس است که به همه توصیه می شود در این شرایط این نحوه برخورد و مدیریت را بیاموزند.

به گزارش ایسنا، داریوش امانی درباره مراقبت از سلامت روان در برابر با کرونا اظهار کرد: در این ایام لزوم مهارت های روانشناختی در زندگی خودش را به خوبی به ما نشان داده است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا ویروس، یک واقعیت تلخ است اظهار کرد: سیستم بهداشتی و اجرایی جامعه کمک می کند تا با این واقعیت تلخ روبرو شویم. ترس از این واقعیت برای انجام اقدامات خودمراقبتی و پیشگیرانه نیاز است اما نباید میزان این ترس به گونه ای باشد که حال خودمان را بد کند.

این روانشناس بالینی با تاکید بر اینکه نگرانی و اضطراب بیش از حد، به طور مستقیم سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد اظهار کرد: کرونا به خودی خود ترسناک است اما اگر اضطراب به این پدیده اضافه شود به ضرر ما تمام خواهد شد.

امانی با اشاره به اینکه انسان ها موجوداتی هستند که مدل یادگیری آنها یا تجربی شخصی و یا تجربی از مدل دیدن در دیگران است افزود: باید از این تجربه ها درس بگیریم ضمن آنکه تاکید داریم که این درس گرفتن نباید به این معنا باشد که از حالت تعادل خارج شویم زیرا خارج شدن از حالت تعادل، سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با تاکید بر رعایت روانشناختی و مراقبت های روانشناختی برای حفظ تعادل در شرایط کنونی گفت: معتقدیم یکی از نکات بسیار مهم در مواجه با ویروس کرونا مدیریت مهارت های هیجانی و چگونگی برخورد با اضطراب و استرس است که به همه توصیه می شود در این شرایط این نحوه برخورد و مدیریت را بیاموزند.

این روانشناسی بالینی افزود: مهارت همدلی یکی دیگر از درس هایی است که باید در این ایام به آن توجه ویژه داشته باشیم. منظور از مهارت همدلی این است که وقتی می بینیم کسی هیجانات منفی دارد باید سعی کنیم با او ارتباط برقرار کرده تا هیجان آن کمتر شود.

امانی با اشاره به اینکه کادر درمان تحت فشار زیادی هستند افزود: متاسفانه کسانی که هستند با نزدن ماسک و عدم رعایت مسائل بهداشتی، فشار روانی مضاعفی را به کادر درمانی وارد می کنند که شاید در جامعه این موضوع به صورت ملموس حس نمی شود اما معتقدیم دیدن رفتار ما باید همدلانه باشد.

وی درباره نحوه برخورد با کودکان نیز در این شرایط گفت: خوشبختانه الگوی رفتاری کودکان بزرگترها و افراد هم رده های آنها هستند و چون اکثریت جامعه بر زدن ماسک تاکید دارند، احتمال اینکه کودکان مقاومتی در زدن ماسک داشته باشند، کم است اما اگر رعایت مسائل بهداشتی از سوی والدین کودک جدی نباشد احتمال اینکه آنها نیز به اهمیت زدن ماسک و رعایت مسائل بهداشتی توجه داشته باشند، کم خواهد بود.

این روانشناسی بالینی با تاکید بر اینکه باید کودکان را مطلع کنیم که خطری وجود دارد اما باید به آنها بفهمانیم که می توان با رعایت مسائل بهداشتی این ویروس را کنترل کرد اظهار کرد: صبحت های با کودکان نه باید خیلی وخیم و نه باید خیلی بی اهمیتانه باشد و می توان با گفت و گو با زبان خود کودک درباره این شرایط با او صبحت کرد.

وی با اشاره به اینکه جای مدیریت استرس و هیجان اینجا است افزود: در مدیریت استرس سوال می شود که چقدر باید اخبار و چه نوع اخباری را پیگیری کرده و این اخبار را به چه میزانی در ذهن خودمان چرخاند. مدیریت هیجان فقط مربوط به ترس نیست بلکه هیجانات مثبت نیز باید کنترل شود.

امانی با اشاره به اینکه در این روزها نیز اتفاقات مثبتی بر ما رخ می دهد که متاسفانه آنها را نادیده می گیریم افزود: همین که سالم هستیم، روزانه می توانیم به سر کار برویم و خانواده سالمی در کنار ما هستند یک هیجان شادی است که متاسفانه در میان این همه استرس فراموش شده است. خوشحالی باید در روان ما باشد و نباید آن را فراموش کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)