کد خبر: ۳۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان:
کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان گفت: در شرایطی هستیم که اپیدمی کرونا در جامعه استقرار پیدا کرده است بنابراین انتظار داریم در هر خانواده ای یک بیمار کرونایی وجود داشته باشد.

کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان گفت: در شرایطی هستیم که اپیدمی کرونا در جامعه استقرار پیدا کرده است بنابراین انتظار داریم در هر خانواده ای یک بیمار کرونایی وجود داشته باشد.

سعید صحبتی درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان گفت: متاسفانه در نیمه های تابستان هستیم، اما براساس اعلام وزارت بهداشت بیشتر شهرهای استان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند و در اوج این بیماری در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا بی رحمانه به جامعه ما حمله کرده است افزود: آنچه کمک می کند شرایط بهتر شود، تنها رعایت کردن مسائل بهداشتی توسط مردم است که متاسفانه حساسیت مردم به این موضوع نسبت به روزهای اول شیوع این اپیدمی در کشور و استان کاهش پیدا کرده و به نوعی بی تفاوتی و سهل انگاری را در جامعه از سوی مردم شاهد هستیم.

این کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان با تاکید بر اینکه قدرت انتقال ویروس کرونا بیشتر شده است اظهار کرد: سهل انگاری مردم عامل اصلی انتشار ویروس در جامعه شده و تا زمانی که مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، همچنان شاهد افزایش شیوع این ویروس در جامعه خواهیم بود.

صحبتی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم در جامعه بیشتر شده است اظهار کرد: همین رعایت مسائل بهداشتی از جمله استفاده از ماسک سبب شده از اواسط هفته گذشته تا حدودی در آمار مبتلایان و فوتی ها در استان کرمان روند نزولی پیدا کنیم.

این کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان گفت: در شرایطی هستیم که اپیدمی کرونا در جامعه استقرار پیدا کرده است بنابراین انتظار داریم در هر خانواده ای یک بیمار کرونایی وجود داشته باشد پس باید همه خانواده ها آمادگی پذیرش این موضوع و اقداماتی که در این راستا باید انجام دهند را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران کرونایی، نیاز به بستری و اقدامات بیمارستانی ندارند ضمن آنکه ظرفیت پذیرش بیماران در بیمارستان ها نیز محدود می باشد افزود: ۸۵ درصد بیماران کرونایی با مراقبت های ساده در منزل و استراحت کردن می توانند این بیماری را پشت سر بگذارند

صحبتی افزود: بیشتر بیماران کرونایی نیازمند به اقدامات بیمارستانی، گروه های پرخطر جامعه مانند افراد دارای بیماری های زمینه ای، افراد مسن و یا دارای شرایط خاص همچون خانم های باردار و چاقی مفرط هستند.

این کارشناس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان سه اصل پیشگیرانه «حداقل تماس با افراد»، «استفاده از ماسک» و «شست و شوی مرتب دست ها و ضدعفونی کردن سطوح» را تنها راه نجات جامعه از شر این ویروس دانست و اظهار کرد: توصیه اکید می شود که افراد مبتلا به کرونا به هیچ عنوان از ماسک های فیلتردار استفاده نکنند. ماسک های فیلتر دار می تواند ترشحات ویروسی را به بیرون فضای تنفسی فرد آلوده انتقال دهد بنابراین این افراد از ماسک های پزشکی و جراحی استفاده کرده اما افراد سالمی که در تماس با بیماران کرونایی هستند می توانند از ماسک های فیلتردارد استفاده کنند

وی خاطر نشان کرد: بیماران کرونایی به هیچ عنوان از آبمیوه های مصنوعی که دارای شکر بالایی بوده استفاده نکنند و با مصرف داروهای معمولی، استراحت و نوشیدن مایعات فراوان می توانند به بهبود سریع خود کمک کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)