کد خبر: ۳۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس پلیس فتا استان کرمان:
رییس پلیس فتا استان کرمان با تاکید برآنکه همواره در هر فضای حقیقی و مجازی مجرم وجود دارد و باید افراد هوشیارانه رفتار کنند، بیان کرد: اکنون مجرمین به سمت کلاهبرداری‌های اینترنتی رفته‌اند و انجام کلاهبرداری اینترنتی در استان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد پیدا کرده است.

رییس پلیس فتا استان کرمان با تاکید برآنکه همواره در هر فضای حقیقی و مجازی مجرم وجود دارد و باید افراد هوشیارانه رفتار کنند، بیان کرد: اکنون مجرمین به سمت کلاهبرداری‌های اینترنتی رفته‌اند و انجام کلاهبرداری اینترنتی در استان کرمان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد پیدا کرده است.

سرهنگ امین یادگارنژاد   گفت: باتوجه به شیوع کرونا و توصیه مکرر مسئولین بهداشتی مبنی بر عدم رفت و آمدهای غیرضروری بنابراین به منظور پیشگیری از شیوع کرونا سطح تمایلات مردم به سمت حرید اینترنتی رفته است.

وی استفاده از بستر خریدهای اینترنتی پس از شیوع ویروس کرونا را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: با گسترش خریدهای اینترنتی جرائم و تهدیداتی در این فضا صورت می‌گیرد اما در خریدهای اینترنتی با دو تهدید مجزا برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری روبرو هستیم.

رییس پلیس فتای استان کرمان افزود: در برداشت‌های غیرمجاز مجرم به اطلاعات کارت بانکی شما دست پیدا می‌کند که اصولا مجرمین از طریق درگاه‌های جعلی به اطلاعات حساب‌های بانکی افراد دست پیدا می کنند ضمن آنکه کلاهبرداری اینترنتی به اینگونه است که فرد یک سری عکس‌ها و تصاویری از یک کالا یا حیوان با کیفیت بالا در فضای مجازی (اپلیکیشن دیوار، شیپور و ...) با قیمت ارزان برای فروش منتشر می‌کنند که مجرم یا کالا را ارسال نمی‌کند یا کالایی که کیفیت لازم را ندارد را برای افراد ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برداشت‌های غیرمجاز بیشترین فراوانی جرم‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده بودند، اظهار کرد: امسال با راه‌اندازی رمز پویا جرم برداشت‌های غیرمجاز تا حدود ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده اما به این معنا نیست که جرم برداشت‌های غیرمجاز از بین رفته باشد.

یادگارنژاد با تاکید برآنکه همواره در هر فضای حقیقی و مجازی مجرم وجود دارد و باید افراد هوشیار رفتار کنند، بیان کرد: اکنون مجرمین به سمت کلاهبرداری‌های اینترنتی رفته‌اند و کلاهبرداری اینترنتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

رییس پلیس فتای استان کرمان با توصیه برآنکه افراد قبل از رویت کالا، وجهی را پرداخت نکنند، تصریح کرد: خرید اینترنتی یک فرصت است و لازمه جامعه ما در شرایط شیوع کرونا این است که به سمت خرید اینترنتی و سایر موارد یکه از ترددهای غیرضروری جلوگیری می‌کند، سوق پیدا کند اما لازمه خرید اینترنتی امن، خرید از تارنماهای مجاز است که افراد اگر روی تارنمای آن فروشگاه اینترنتی کلیک کنند مشخصات کامل و آدرس آن فروشگاه نمایش داده می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)