کد خبر: ۳۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
مهدی شفیعی صبح امروز ۲۱ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ مورد مبتلا قطعی به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند که با احتساب این افراد تعداد موارد مثبت قطعی بستری شده از ابتدای شیوع این ویروس در استان کرمان تاکنون به ۴ هزار و ۷۴۱ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ۱.۵ ماه گذشته گسترش زنجیره انتقال ویروس در سطح استان را بالا دانست و بیان کرد: حدود ۳ یا ۴ هفته است که باتوجه به توصیه‌های جدی، حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بالا رفته و انتظار ما این است که از این هفته به بعد به تدریج شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح استان باشیم، البته اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مهدی شفیعی صبح امروز ۲۱ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ مورد مبتلا قطعی به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند که با احتساب این افراد تعداد موارد مثبت قطعی بستری شده از ابتدای شیوع این ویروس در استان کرمان تاکنون به ۴ هزار و ۷۴۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۱۵ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان کرمان گزارش شده است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان کرمان متاسفانه ۵۴۶ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شاخص های ارزیابی بیماری کرونا، عنوان کرد: استان کرمان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد شهرهای استان در وضعیت قرمز یا نارنجی هستند و براساس شاخص جمعیتی استان، تعداد موارد ابتلا و فوت در استان کرمان بالا است.

وی از ۱.۵ ماه گذشته گسترش زنجیره انتقال ویروس در سطح استان را بالا دانست و بیان کرد: حدود ۳ یا ۴ هفته است که باتوجه به توصیه‌های جدی حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بالا رفته و انتظار ما این است که از این هفته به بعد به تدریج شاهد کاهش موارد ابتلا در سطح استان باشیم اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه پیدا کند.

شفیعی ادامه داد: لازمه اینکه بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را خوب مدیریت کرده و به وضعیت شیوع این ویروس در استان به ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه برسانیم، این است که حداقل ۹۰ درصد مردم استان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند بنابراین همچنان استفاده از ماسک و عدم رفتن در جاهای پر ازدحام و ... الزامی است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خوشبختانه حدود ۸۰ درصد مردم در شهرهای بزرگ استان از ماسک استفاده می‌کنند اما در شهرهای کوچک به این میزان رعایت نمی‌شود و اگر بخواهیم زنجیره انتقال ویروس را بشکنیم باید همه مسایل بهداشتی را رعایت کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه علائم کووید ۱۹ با برخی از بیماری‌های فصلی شبیه است لذا برخی تصور می‌کنند، این علائم مربوط به بیماری فصلی است و اقدامات پیشگیرانه را انجام نمی دهند که در ۴۰ درصد موارد این گونه است.

وی با اشاره به اینکه  ۹۰ درصد افراد دارای علائم در منزل می‌توانند دوره درمان خود را بگذرانند و حدود ۱۰ درصد افراد نیز به دلیل فرم شدید، باید در بیمارستان بستری شوند، تصریح کرد: از روی آمار می‌توانیم رفتار بیماری را در سطح استان ارزیابی کنیم. باتوجه به اینکه آمار بستری مبتلایان به کرونا در استان کرمان هم اکنون یک روند ثابتی پیدا کرده در می یابیم که بیماری در سطح جامعه همچنان در حال گردش است.

شفیعی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد نقاهتگاه‌ها در شهرستان‌های استان عنوان کرد: افرادی که شرایط ایزوله شدن در خانه را ندارند، می توانند در این نقاهتگاه‌ها استراحت کنند. با وجود آنکه نیروی انتظامی، سپاه و ارتش نقاهتگاه‌های متعددی را در استان ایجاد کردند اما استفاده از این نقاهتگاه‌ها در استان کرمان استقبال نشده است.

وی تاکید کرد: افرادی که در خانه دوران درمان خود را می‌گذرانند حتما توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و خود را از دیگر افراد خانواده جدا کرده و سایر افراد خانواده نیز باید مراقبت‌های بهداشتی را داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره استفاده از شیلد نیز گفت: شیلد محافظ صورت یکی از اقلام محافظ شخصی است که از کل صورت در برابر آلودگی‌ها و مواد شیمیایی محافظت می‌کند. به کارگیری این محصول به خصوص برای افرادی که جزء کادر درمانی هستند، ضروری محسوب می‌شود. زیرا مانع از برخورد ترشحات بدن بیمار به آن‌ها می‌شود اما استفاده از شیلد را برای عموم توصیه نمی‌کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)