کد خبر: ۳۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: براساس عارضه‌یابی‌های که در گذشته صورت گرفته، حدود ۶۴ درصد از واحدهای تولیدی استان مشکل نقدینگی دارند و شیوع کرونا این مشکلات را کاملا ثابت کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان یکی از مهمترین اقدامات در پدافند غیرعامل را تامین مواد ضروری و نیاز استان دانست و بیان کرد: به ۳۶۰ میلیون دلار اعتبار برای تامین نیاز کالاهای اساسی و ضروری استان برای یکسال آینده باتوجه به آنچه که در داخل کشور وجود دارد، نیاز داریم.

به گزارش ایسنا،مهدی حسینی‌نژاد در جلسه کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیر عامل استان گفت: شناسایی و طبقه‌بندی صنایع مهم این حوزه، پیش بینی خدمات ضروری مردم و اندیشیدن راهکارهایی برای اجرای آن، پیش‌بینی و ذخیرهه سازی مواد اولیه صنایع مخصوصا در صنایع غذایی، نان و ...، پیش‌بینی و ذخیره‌سازی مواد غذایی برای مدت معین، بررسی و آسیب شناسی صنایع و معادن و ... از اهم وظایف کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه نیاز استان به کالاهای اساسی را براساس سرانه جمعیت استان شناسایی کرده ایم، اظهار کرد: برخی از نیازهای در داخل استان و برخی نیز از سایر استان‌های دیگر و بخشی هم از خارج کشور تامین می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان یکی از مهمترین اقدامات در پدافند غیرعامل را تامین مواد ضروری و نیاز استان دانست و بیان کرد: به ۳۶۰ میلیون دلار اعتبار برای تامین نیاز کالاهای اساسی و ضروری استان برای یکسال آینده باتوجه به آنچه که در داخل کشور وجود دارد، نیاز داریم.

وی با اشاره به نیازهای بازار در ایام خاص مانند ماه رمضان، محرم و ... ادامه داد: به دلیل آنکه باید مجوزهای لازم را اخذ کنیم، کمی پروسه تامین نیازهای بازار برای این ایام طولانی می شود لذا زمان تشنگی بازار را حدودا ۱۰ روز بعد می‌توانیم جواب دهیم، بنابراین پیشنهاد می شود مصوبات این شورا که لازم‌اجراست را به شورای پدافند غیرعامل استان ارایه دهیم.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان به‌زودی به استانی صنعتی تبدیل خواهد شد افزود: در گذشته استان کرمان یک استان کشاورزی بود اما ظرف دو یا سه سال آینده استان کرمان به استانی کاملا صنعتی تبدیل و شناخته خواهد شدو

وی با بیان این مطلب که سهم استان کرمان از GDP کشور ۳.۴ درصد است، افزود: سهم استان کرمان در تولیدات معدنی کشور ۴۳.۱ درصد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: براساس عارضه‌یابی‌های که در گذشته صورت گرفته، حدود ۶۴ درصد از واحدهای تولیدی استان مشکل نقدینگی دارند و شیوع کرونا این مشکلات را کاملا ثابت کرد.

وی بیان کرد: برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا محدودیت‌ها و تعطیلی‌های داشتیم و ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم تعطیلی‌ها را پوشش داده و آن واحدها را سرپا نگه داریم اما تاکنون که ۵ ماه از سال گذشته خیلی نتوانستیم این منابع را تامین کنیم و متاسفانه تاکنون تنها ۴ میلیارد تومان پرداختی داشتیم و شاید یکی از دلایل این گران فروشی‌ها در روزهای اخیر، این بدعهدی‌ها بوده است و اگر این منابع را تامین می کردیم می توانستیم جلوی گران فروشی ها که ۱۰ درصد از گران بودن اجناس به این دلیل است و هم گرانی اجناس را؛ بگیریم.

حسینی‌نژاد بیان کرد: ما تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردیم و به سمت فروش اینترنتی و اینترانتی رفتیم لذا برخی اوقات تهدیدها برای ما چالش ایجاد نمی‌کند بلکه فرصت‌های جدیدی را در پیش‌روی ما می‌گذارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)