کد خبر: ۳۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان مطرح شد:
رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی افغانستان گفت: در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای افزایش تجارت بین کرمان و افغانستان از سوی دو طرف صورت گرفته اما شرکت های کرمانی علاقه کمی به حضور در بازار افغاستان دارند.

رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی افغانستان گفت: در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای افزایش تجارت بین کرمان و افغانستان از سوی دو طرف صورت گرفته اما شرکت های کرمانی علاقه کمی به حضور در بازار افغاستان دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، عبدالمتین قلندری، در نشست اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان با حضور بازرگانان کرمانی و افغانستانی افزود: سال هاست که بازار مصرفی افغانستان در دسترس ایرانی ها بوده اما سهم کرمان و بازرگانان آن از این بازار بسیار کم بوده که باید دلایل این موضوع بررسی شود. وی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین اتاق غزنی و اتاق کرمان خواستار افزایش تجارت بین دو استان بودیم که البته در روند مذاکرات این حوزه نسبت به سال های قبل رشد داشته‌ایم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های صادراتی و وارداتی، در عمل مشکلاتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: به پشتوانه تلاش ها و برگزاری نشست ها و همایش های متعدد در کرمان، در حال حاضر بسیاری از مشکلات تجارت ایران و افغانستان به ویژه در مسائل گمرکی، تعرفه های صادراتی، سرمایه گذاری ها، دریافت ویزا و صرافی ها حل شده و سایر موارد نیز در حال پیگیری است. قلندری تصریح کرد: فرصت های بسیاری در کرمان وجود دارد که ایجاب می کند افغانستان در دو حوزه محصولات کشاورزی و محصولات معدنی به ویژه فولاد، بهتر و موثرتر از پیش از این فرصت ها استفاده کند.

رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی افغانستان خاطرنشان کرد: تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و افغانستان از نیازهای ضروری است که در تهران راه اندازی شده اما در کشور افغانستان هنوز راه اندازی نشده که می توان برای جبران این کمبود، شرکت مشترکی را تشکیل و نمایندگانی از تمامی بخش ها در آن حضور داشته باشند.

وی از هیات نمایندگان اتاق کرمان و بازرگانان این استان دعوت کرد در قالب هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ها و بررسی بازارهای مختلف، به افغانستان سفر کنند و اتاق های بازرگانی افغانستان به گرمی پذیرا و راهنمای این هیات خواهند بود.

در ادامه این نشست رئیس هیات اجرایی اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان، گفت: با تشکیل این شعبه در کرمان انتظار می‌رود تجارت کرمان و افغانستان افزایش یابد و روند گذشته، تغییرات خوب و مثبتی را داشته باشد. سیدمحمدرضا موسوی ترابی افزود: افزایش تجارت بین دو طرف مستلزم همکاری جدی فعالان اقتصادی کرمان و افغانستان است.

گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی به بیان مشکلات و پیشنهادات خود در زمینه تجارت کرمان و افغانستان پرداختند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)