کد خبر: ۳۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:
حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی تصریح کرد: هر کس بخواهد برنامه‌ای در این ایام برگزار کند باید در سامانه بیرق ثبت نام کند و پس از ثبت نام درخواست او مورد بررسی قرار خواهد گرفت و یک تعهد بابت عمل به دستورالعمل‌ها می‌دهد و سپس مجوز صادر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: دغدغه هیئت‌های مذهبی نسبت به سلامت جامعه از سایر جاها بیشتر است و زمانی که مردم درگیر کرونا بودند به صورت خودجوش پای کار آمدند.

به گزارشمهر، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: دغدغه هیئت‌های مذهبی نسبت به سلامت انسان‌ها از سایر جاها بیشتر است و زمانی که مردم درگیر کرونا بودند به صورت خودجوش به پاکسازی معابر و ضدعفونی بیمارستان‌ها کمک کردند.

وی افزود: هیئتی‌ها نسبت به حفظ سلامت مردم و حفظ شعائر اسلامی دغدغه دارند ضمن اینکه مراسم عزاداری و مذهبی، سلامت روانی مردم را افزایش می‌دهد و برگزاری این قبیل مراسم ضرورت دارد.

وی با اشاره به شیوه‌نامه ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) افزود: این شیوه‌نامه سختگیرانه نوشته شده و هیئت‌های مذهبی آن را کاملاً پذیرفته‌اند و اجرا می‌کنند.

حقانی به شرایط شیوه‌نامه عزاداری محرم اشاره کرد و اذعان داشت: مراسم باید در فضای باز برگزار شود همچنین برگزاری مراسم در مکان‌های مسقف زیر ۶ متر ممنوع است، توزیع نذورات حین مراسم ممنوع بوده و بهتر است نذورات در قالب کمک مومنانه انجام شود؛ رفت و آمد دسته‌جات عزاداری ممنوع بوده و مدت زمان برگزاری مراسم ۲ ساعت است.

وی تصریح کرد: هر کس بخواهد برنامه‌ای در این ایام برگزار کند باید در سامانه بیرق ثبت نام کند و پس از ثبت نام درخواست او مورد بررسی قرار خواهد گرفت و یک تعهد بابت عمل به دستورالعمل‌ها می‌دهد و سپس مجوز صادر خواهد شد.

حقانی گفت: برای برگزاری مراسم حیاط مدارس در اختیار سازمان قرار داده شده و هماهنگی لازم انجام شده است که جای تشکر از آموزش و پرورش دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: نظارت ما، نظارت شرعی است لذا هماهنگی‌های لازم اتخاذ شده برای اینکه بر هیئت‌های نظارت صورت گیرد ضمن اینکه مردم در مراسم عرفه و شب‌های قدر این موضوع را ثابت کردند که مردم خود ناظران بهداشتی و مقید هستند.

وی یادآور شد: در راستای شعار هر خانه یک حسینه (مخصوص افرادی است که به دلیل بیماری نمی‌توانند در مراسم شرکت کنند) سامانه‌ای طراحی شده که هر خانواده می‌تواند با مراجعه به آن درخواست دهد و پس از درخواست یک مداح یا یک روحانی به مدت ۲۰ دقیقه برای آن‌ها مراسم را برگزار می‌کند که هزینه‌ای هم در پی نخواهد شد و برای این کار افراد می‌توانند عدد ۲ را به سامانه ۱۰۰۰۶۵۰۰ ارسال کنند.

وی افزود: در این سامانه فقط اعضای خانواده می‌توانند در مراسم شرکت کنند ضمن اینکه افراد برای برگزاری مراسم عزاداری خانگی باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)