کد خبر: ۳۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:
حسینی اظهار کرد: بانوان استان کرمان رتبه اول کشور را در فعالیت های سیاسی اجتماعی دارند و اکنون ۳۵۰ دهیار زن و ۱۰۴ خانم در پست های مدیرکل و معاونت در سطح استان مشغول به کار هستند که رشد خوبی است اما هنوز به حد نصاب ۳۰ درصد تصدی بانوان در پست های مدیریتی نرسیده ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه آمار دختران تحصیلکرده دانشگاهی استان کرمان نسبت به استان های دیگر بالاتر است، گفت: راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کارهای بانوان نیز یکی از فعالیت های استان کرمان است که این مرکز بسترسازی برای فعالیت این بانوان بود.

به گزارش ایسنا،فاطمه السادات حسینی اظهار کرد: ۲۵ ذی الحجه روز ملی خانواده نامگذاری شده که ما در استان کرمان به دلیل اهمیت جایگاه خانواده یک هفته را به عنوان هفته خانواده تعریف و برنامه های مختلفی طراحی کردیم.

وی با اشاره به ارتباط ویدئوکنفرانس با معاون اول رییس جمهور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در روز ملی خانواده و ارائه گزارش استان کرمان افزود: باید فعالیت های حوزه زنان و خانواده را اطلاع رسانی کنیم تا همه بدانند بانوان می توانند در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کارآفرینی اقدامات مختلفی انجام بدهند و توانمندی های بسیاری دارند.

راه اندازی ستاد آموزش و مشاوره خانواده

حسینی تصریح کرد: برای نخستین بار در استان برای جلوگیری از جزیره ای عمل کردن و خلاء تعاملی بین دستگاه های اجرائی، ستاد آموزش و مشاوره خانواده را راه اندازی و طرح آموزش و مشاوره خانواده را تدوین کردیم که مصوب شد و کشور این طرح را به سایر استان ها نیز ابلاغ کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به آموزش ۱۸ هزار نفر دختر دانش آموز پایه دهم در مدارس استان عنوان کرد: مهارت های زندگی، کنترل خشم، توانائی حل مسئله و ... در این آموزش ها ارائه شده است.

وی اظهار کرد: ساماندهی محتوای آموزشی در حوزه خانواده از دیگر اقدامات اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان است که در حوزه فضای مجازی تولید محتوا می شود و در شرایط کنونی کرونا اطلاع رسانی خوبی صورت می گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه طرح گفت و گوی بین نسلی را در دو فاز اجرا کردیم که در این دو مرحله سازمان های مردم نهاد و خانواده ها را آموزش دادیم، گفت: قبل از اجرای این طرح میزان گفت و گوی بین خانواده ها ۱۷ دقیقه بود و متاسفانه ارتباط عاطفی بین برخی از خانواده ها سرد شده و زمان زیادی از افراد خانواده در شبکه های اجتماعی صرف می شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای تحکیم خانواده باید اقتصاد و مشارکت زنان پررنگ شود اما متاسفانه از سرمایه اجتماعی با ارزشی که داریم استفاده نمی شود.

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه مشارکت زنان و خانواده و همچنین سند اشتغال بانوان در استان کرمان اظهار کرد: بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای سازمان های مردم نهاد در حوزه اجتماعی و اقتصادی بانوان از معاونت زنان ریاست جمهوری جذب کردیم.

حسینی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تسهیلات قرض الحسنه در سال جاری برای بانوان بدسرپرست تامین شود، تصریح کرد: طرح "مانا" با رویکرد اقتصاد مقاومتی با هدف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در استان دنبال می کنیم و همچنین طرح "سه میم" با محوریت مردم، مسجد و محله را با استفاده از ظرفیت محلات و مساجد با پنج مسجد آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به راه اندازی ۷۲۰ پنل خورشیدی برای زنان سرپرست خانوار با همکاری کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: راه اندازی سامانه "سمابانو" با رویکرد شناسائی، آموزش، تولید و عرضه محصولات بانوان نیز از دیگر فعالیت های دفتر امور بانوان است.

آمار دختران تحصیلکرده استان کرمان بیش از استان های دیگر است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه آمار دختران تحصیلکرده دانشگاهی استان کرمان نسبت به استان های دیگر بالاتر است، افزود: راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کارهای بانوان نیز یکی از فعالیت های استان کرمان است که این مرکز بسترسازی برای فعالیت این بانوان بود.

وی اظهار کرد: ۱۲ طرح در این زمینه در سال گذشته ثبت شد و ۴۵۰ میلیون تومان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جذب کردیم.

حسینی تصریح کرد: ساماندهی مشاغل اقتصادی و پوشاک فرم مدارس و لباس های بیمارستانی که قبلا دنبال می شد، در ایام کرونا نمود خوبی داشت و تولیدی های پوشاک ویژه بانوان اکنون سه برابر شده و به دلیل اینکه ظرفیت و مراکز تولید را داشتیم، در تولید ماسک و لباس های بیمارستانی به سرعت ورود کردند و با این ساماندهی، بیش از ۵۰۰۰ اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: از سال ۹۳ تاکنون در استان کرمان ۱۰۰۰ نمایشگاه دائمی و موقت برای زنان شهری و روستائی برگزار کرده ایم و در ۱۴ رشته برای اشتغال بانوان در زندان اقداماتی صورت گرفته و جلسات متعددی برای رفع موانع تولید بانوان داشتیم.
وی افزود: توانمندسازی و مهارت آموزی برای ۹۵۰ بانوی بدسرپرست، آسیب دیده و سرپرست خانوار را در بازه زمانی سه ساله دنبال می کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه تجارت الکترونیک از سال ۹۷ در کرمان اجرا شده و ۱۰ خانه مهارت در روستاها را راه اندازی کرده ایم، گفت: در مناطق محروم استضعاف فکری بیش از فقر اقتصادی است و خانه های مهارت را برای آگاه سازی و فرهنگسازی دنبال کرده ایم.

وی بیان کرد: بازارچه فروش محصولات زنان روستائی از طریق شرکت تعاونی ها نیز توسط اداره کل امور بانوان در دست پیگیری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: بانک اطلاعاتی زنان استان کرمان را تدوین کرده ایم که در حوزه اجتماعی اطلاعات خوبی را شامل می شود.

رتبه اول بانوان کرمانی در فعالیت های سیاسی احتماعی

وی اظهار کرد: بانوان استان کرمان رتبه اول کشور را در فعالیت های سیاسی اجتماعی دارند و اکنون ۳۵۰ دهیار زن و ۱۰۴ خانم در پست های مدیرکل و معاونت در سطح استان مشغول به کار هستند که رشد خوبی است اما هنوز به حد نصاب ۳۰ درصد تصدی بانوان در پست های مدیریتی نرسیده ایم.

حسینی تصریح کرد: ۱۸۰ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه خانواده داریم که ساماندهی این سمن ها را دنبال کرده و برای آنها شبکه اجتماعی تعریف کرده ایم

برگزاری جشن گلریزان برای زنان زندانی جرائم غیرعمد

وی بیان کرد: کرمان تنها استانی است که برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد پنج سال متوالی جشن گلریزان برگزار کرده و سه نفر محکوم به قصاص که کمتر از ۱۸ سال سن داشتند، با پیگیری و مذاکره با خانواده مقتول، از قصاص نجات یافتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه در مرکز ماده ۱۶ رویکرد اجتماعی، فرهنگی و توانمندی را دنبال می کنیم، گفت: در پی قتل رومینا و بروز مواردی در استان کرمان، تفاهمنامه پنج جانبه در زمینه مداخلات اجتماعی دادگستری، بهزیستی و ... منعقد کردیم و برای معاونت امور زنان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تاب آوری اجتماعی را هر سال در استان برای جامعه هدف اجرا می کنیم، افزود: لایحه حمایت از حقوق کودک را بررسی و ۲۹ خلاء که در آن وجود داشت، احصاء کردیم و در حال حاضر با تصویب این موضوع، آیین نامه اجرائی قانون را در استان با همکاری وزارت تعاون دنبال می کنیم.

حسینی در ادامه گفت: تصریح کرد: دهکده فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در کرمان سال ۹۳ در طرح های ورزش و جوانان دیده شده و به خاطر بودجه اتفاقی نیفتاده بود که زمین این پروژه تامین شده و به زودی کلید می خورد.

وی در بخش دگری از سخنانش درباره حجاب و عفاف بیان کرد: حجاب و عفاف یک حکم و دستور الهی و واجب است اما به آن نگاه سیاسی شده و وقتی حکومت ها به آن به عنوان ابزار سیاسی نگاه کنند، نه تنها موجب تحکیم خانواده نمی شود، موجب تخریب هم می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه حجاب یک امر انسانی است، گفت: خلاءهای ایجاد شده و فاصله بین نسلی نتوانسته اندیشه جوانان را در بحث حجاب اقناع کند.

وی اظهار کرد: شناخت و آگاهی در بحث حجاب اتفاق نیفتاده، از نگاه انسانی به این موضوع نپرداختیم و فقط در این مسئله بر بانوان تاکید شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)