کد خبر: ۳۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تاکید بر اینکه کرونا در حال حاضر جز رعایت مسائل بهداشتی درمان خاصی ندارد، گفت: زنگ خطر مهم در پاییز را باید جدی بگیریم و در خصوص خیز بعدی بیماری در فصل پاییز نگرانی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تاکید بر اینکه کرونا در حال حاضر جز رعایت مسائل بهداشتی درمان خاصی ندارد، گفت: زنگ خطر مهم در پاییز را باید جدی بگیریم و در خصوص خیز بعدی بیماری در فصل پاییز نگرانی داریم.

علی اسماعیلی‌ندیمی در نشست خبری به اقدامات هفت ساله دانشگاه اشاره و اظهار کرد: ۱۰ مرکز جامع خدمات سلامت، دو پایگاه و سه خانه بهداشت، ۱۲ پروژه در قبال تفاهم‌نامه اجرایی شده و در همه خدمات ارائه‌شده رضایتمندی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از مهر ۹۲ تا پایان سال ۹۲، دو هزار و ۵۰۰ متر بنا افتتاح کردیم، افزود: در حدود ۲۱ هزار متر مربع پروژه طی سال ۹۳ تا کنون انجام شد و امسال نیز پروژه‌هایی داریم که در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در مجموع در هفت سال گذشته ۴۵ هزار متر مربع پروژه توسط دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده است که ۳ هزار و ۱۰۰ متر مربع در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیلی‌ندیمی با اشاره به اینکه از نظر جذب اعتبارات دولتی عملکرد دانشگاه بی‌نظیر بوده به خریداری بیش از ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از سال ۹۵ تا کنون اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش توسعه آموزش در مقاطع مختلف داشتیم که منجر به افزایش دانشجو شده، افزایش در چهار رشته تخصصی بالینی، اطفال، بیهوشی و رادیولوژی بوده و دانشجویان در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها شبکه بهداشت و درمان انار متحول شده و بیمارستان ۴۵ تختخوابی این شهرستان فعال و مراکز بهداشتی درمانی انار فعال هستند و همه تخصص‌ها را در شهرستان انار می‌توانیم پوشش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه به بحران کرونا اشاره و بیان کرد: اسفند و فروردین روزهای سختی پیش روی دانشگاه بود با افزایش سفرها و بازدیدها و میهمانی‌ها به تدریج بیماران زیاد شدند و از ۲۰ مرداد به ثبات نسبی رسیده‌ایم.

اسماعیلی‌ندیمی عنوان کرد: روند بستری بیماران کرونایی در رفسنجان رو به کاهش بوده اما به واسطه وجود بیماران بدحال، احتمالا همچنان مرگ و میر داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه از اول بحران تا اول خرداد ماه ۱۰ نفر از پرسنل ما به کرونا مبتلا شدند، یادآور شد: از خرداد تا کنون ۱۴۰ نفر از پرسنل به‌دلیل پخش بالای ویروس و افزایش بیماران به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: به فرض اینکه مردم رعایت کنند و از تجمعات دوری کنند، کارگران فصلی که وارد شهرستان می‌شونند ممکن است با خود آلودگی بیاورند اصرار ما بر این است که مردم محکم پای رعایت شیوه‌نامه‌ها بمانند امسال وضعیت استثنائی‌ست و عزاداری باید با رعایت ضوابط انجام شود.

وی با اشاره به ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: حتی اگر هیئتی، تمام شیوه‌نامه‌ها را رعایت کرد، افراد مسن، دیابتی‌ها، افراد چاق و پرخطر نباید در مراسم عزاداری حضور داشته باشند ممکن است جوانان ناقل باشند و به آنها سرایت کنند.

اسماعیلی‌ندیمی با ذکر این مطلب که کادر بهداشت و درمان ۶ ماه درگیر این پروژه‌اند و توان هر انسانی حدی دارد، افزود: امیدواریم در شهریور و حداقل نیمه اول مهرماه تعداد بیماران را کم کنیم تا کادر بهداشت و درمان استراحت کنند و برای پیک آنفلوآنزا و شرایط بدتر در پاییز آماده شوند چراکه خیزش بعدی کرونا را حتما خواهیم داشت و همزمان با عفونت‌های فصلی وضعیت اسفناک شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: از ۱۴ مرگ در خیز اول به ۵۸ مرگ در شهرستان رسیده‌ایم که این تعداد خیلی زیاد است که از اول خرداد تا کنون بوده، اگرچه افرادی که جان خود را از دست دادند اکثرا مسن بودند اما اینها ستون خانواده بودند.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: در خیز دوم بیماری بسیاری از مرگ و میرها در افرادی بود که عامل خطر مهمی نداشتند، این اتفاق در پیک سوم می‌تواند خطرناک‌تر باشد، تغییر ژنتیکی مهمی که در ویروس صورت گرفته سرایت‌پذیری بین ۳ تا ۸ برابر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در خیز دوم بیماری کمبود تخت و امکانات نداشتیم، گفت: اکنون آمادگی کامل داریم اما زنگ خطر جدی و مهم در پاییز را باید جدی بگیریم.

وی از عدم انجام تعهدات از سوی برخی ادارات یاد کرد و افزود: این بیماری هست و تا زمانی که واکسن آن ساخته شود و ایمن شویم فاصله زیادی وجود دارد، بنابراین از نظر ما هیچ نوع تجمعی مجاز نیست و باید این موضوع رعایت شود.

اسماعیلی‌ندیمی در ادامه به رفع مشکل بیمارستان بحران اشاره کرد و گفت: مرکز بحران بزودی آماده می‌شود و کلیه بیماران کرونایی به این مرکز منتقل خواهند شد.

وی تأکید کرد: هیچ راهی جزء رعایت نکات بهداشتی برای درمان کرونا وجود ندارد و هیچ کس در هیچ جای دنیا نمی‌تواند بفهمد در پاییز چه اتفاقی می‌افتد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)