کد خبر: ۳۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در حال حاضر علائم اصلی بیماری کروناویروس عبارتند از درجه حرارت بالا، سرفه های جدید و ادامه دار،از دست دادن حس های بویایی و چشایی، هر کسی که این علائم را داشته باشد، باید فورا خودش را ایزوله و قرنطینه خانگی کرده و برای قطعیت کاملا حتما آزمایش تشخیصی کرونا را انجام دهد ضمن آنکه برای جلوگیری از شیوع احتمالی اعضای خانواده نیز باید از این فرد جدا شوند.

سه علامت اصلی کرونا ویروس

محققین اروپایی که مطالعاتی بر روی بیماران کرونایی داشته اند می‌گویند: تجربه از دست دادن حس بویایی همراه با کرونا ویروس کاملا منحصربفرد و متفاوت از تجربه کسانی است که دچار سرماخوردگی خیلی شدید یا آنفلوآنزا شده بودند.
به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی، از بین رفتن حس بویایی بیماران کووید ۱۹ کاملا ناگهانی و با شدت خیلی زیاد است. معمولا بینی این افراد کیپ و بسته نبوده یا دچار آبریزش بینی نیستند، بلکه بیشتر افراد مبتلا به کرونا ویروس می‌توانند به راحتی و آزادنه از ناحیه بینی نفس بکشند؛ و چیزی دیگری که در این افراد ایجاد می‌شود این است که آن‌ها بخشی از حس چشایی خود را به صورت واقعی از دست می‌دهند.
محققین در ژورنال Rhinoligy گفته اند که این از دست دادن حس چشایی نمی‌تواند خیلی مختل کننده باشد، زیرا که حس بویایی آن‌ها نیز خارج از فعالیت است. بیماران کرونا ویروس که حس چشایی خود را از دست داده اند واقعا نمی‌توانند تفاوت بین مزه‌های تلخ و شیرین را بیان کنند.
کارشناسان گمان می‌کنند که همه گیری ویروس بر روی سلول‌های عصبی که به صورت مستقیم با احساس‌های چشایی و بویایی درگیر هستند، تاثیر می‌گذارد.
در حال حاضر علائم اصلی بیماری کروناویروس عبارتند از:
*  درجه حرارت بالا
*  سرفه‌های جدید و ادامه دار
* از دست دادن حس‌های بویایی و چشایی
هر کسی که این علائم را داشته باشد، باید فورا خودش را ایزوله و قرنطینه خانگی کرده و برای قطعیت کاملا حتما آزمایش تشخیصی کرونا را انجام دهد ضمن آنکه برای جلوگیری از شیوع احتمالی اعضای خانواده نیز باید از این فرد جدا شوند.
 
تحقیقات بویایی:
محقق برجسته پروفسور "کارل فیلپوت" از دانشگاه آنجلیای شرقی آزمایش حس بویایی و چشایی را بر روی ۳۰ داوطلب شامل ۱۰ نفر با کووید ۱۹، ۱۰ نفر با سرماخوردگی شدید و ۱۰ نفر از افراد سالم بدون هیچگونه علامت سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، انجام داده است.
از دست دادن حس بویایی در بیماران کووید ۱۹ خیلی زیاد و عمیق‌تر بوده است. این افراد توانایی تشخیص بو‌ها را از دست داده اند و آن‌ها اصلا قادر نبودند مزه‌های تلخ و شیرین را از یکدیگر تشخیص دهند.
پروفسور فیلپوت که با موسسه خیریه Fifth Senes برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات بو و طعم کار کرده است می‌گوید: به نظر می‌رسد واقعا ویژگی‌های متمایزی وجود دارد که کرونا ویروس را از سایر ویروس‌های تنفسی جدا می‌کند.
وی ادامه می‌دهد: این می‌تواند خیلی شگفت انگیز باشد، زیرا که این بدان معنا بوده که می‌توان برای تمایز قائل شدن بین بیماران کووید ۱۹ و افرادی با سرماخوردگی عادی یا مبتلایان به آنفلوآنزا؛ از آزمایشات بویایی و چشایی استفاده کرد.
فیلپوت می‌گوید: مردم می‌توانند خودشان تست‌های بویایی و چشایی را با استفاده از محصولاتی مانند کافه، سیر، پرتقال یا لیمو و شکر در خانه انجام دهند، اما اگر کسی فکر می‌کند که احتمال دارد مبتلا به کرونا ویروس شده است، همچنان تست‌های سواب بینی و تشخیصی حلقوی در اولویت است.
 فیلپوت اضافه می‌کند: حس‌های بویایی و چشایی در بیشتر افراد بهبودیافته از کرونا ویروس پس از چند هفته دوباره باز می‌گردد.
پروفسور "آندره لین" از متخصصان در زمینه بینی و مشکلات سینوزیتی در دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکاست. او و تیم تحقیقاتیش مطالعاتی بر روی نمونه‌های بافتی از قسمت پشت بینی داشته اند تا بفهمند چگونه کروناویروس ممکن است سبب از بین بردن حس بویایی شود و یافته‌های آن‌ها در ژورنال تنفسی اروپا منتشر شده است
آن‌ها سطح بالایی از آنزیم‌هایی را که در نواحی بینی نسبت به حس بویایی واکنش نشان می‌دهند را شناسایی کرده اند. تصور می‌شود این آنزیم‌ها - به آن‌ها ACE-۲ گفته می‌شود – که "نقطه ورود" هستند به کروناویروس اجازه بدهد تا وارد سلول‌های بدن شده و باعث ایجاد عفونت در بدن انسان شود.
بینی یکی از مکان‌هایی است که ویروس کووید ۱۹می تواند از طریق آن وارد بدن انسان شود.
پورفسور لین می‌گوید: ما در حال حاضر در حال انجام آزمایشات بیشتر در آزمایشگاه هستیم تا ببینیم که آیا ویروس از این سلول‌ها برای تکثیر و عفونت در بدن استفاده می‌کند یا خیر و اگر اینگونه باشد، ما ممکن است بتوانیم با درمان‌های ضدویروسی که مستقیما بر روی بینی انجام می‌شود، عفونت را برطرف کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)