کد خبر: ۳۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان:
فعالی در بخش دیگری با اشاره به ثبت ملی قلعه شیوشگان و ساخت هتل در مجاورت این بنا عنوان کرد: برای ثبت ملی قلعه شیوشگان از قبل اقداماتی شده بود و پرونده آن آماده و به مرکز فرستاده شده بود که در نهایت این بنای تاریخی کرمان ثبت ملی شد ولی در کنار ثبت تاریخی، مجوزی صادر شده است که منافاتی با ثبت اثر و پروژه‌ای که در راستا و چهارچوب قانون و مقررات اجرا شود، ندارد.

مسیر دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید بازسازی، مرمت و همگن با طبیعت باشد/افتتاح کاروانسرای وکیل کرمان در دهه فجر امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه هر پروژه‌ای موافق و مخالفانی دارد اما باید با نگاه کارشناسی، بررسی‌شود، گفت: در سطح وزارتحانه تاکید شد مسیر دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید بازسازی، مرمت و همگن با طبیعت باشد و انتظار داریم این برنامه‌ها هم‌زمان و همگام باهم پیش بروند. قلعه تاریخی در جایگاه خود، فعالیت اقتصادی متناسب با شرایط و محیط در جایگاه خود و راه دسترسی نیز باید در شرایط خود باشد و هیچ کدام از این موارد نمی توانند همدیگر را نفی بکنند.

به گزارش ایسنا،فریدون فعالی  از چشم‌انداز کرمان ۱۴۰۰ سخن به میان آورد و تصریح کرد: از یک سال گذشته پروژه‌های هدف حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شده و می دانیم در باغ موزه هرندی، باغ شاهزاده، بازار قلعه محمود و ... قرار است چه اتفاقی بیفتد.

در سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی در حوزه میراث فرهنگی استان کرمان رخ خواهد داد

فعالی ادامه داد: مشاورین تمامی پروژه های میراث فرهنگی استان مشخص شده و کار مطالعاتی در دست انجام است و منابع اعتباری برای برخی پروژه‌ها مشخص و کار آغاز شده است و پیش بینی می کنیم در سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی در حوزه میراث فرهنگی استان کرمان رخ دهد.

این مقام مسئول افزود: با همت همه در سطح استانی و شهرستان‌ها پروژه‌های میراث فرهنگی را به صورت مشارکتی پیش ببریم و همه دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف، بحش خصوصی، جوامع صنوف و ... پای کار آمده‌اند و امیدواریم بتوانیم ساماندهی مناسبی در بخش‌های مختلف انجام بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان توانمندسازی محیط را یکی از مهمترین شاخصه‌های گردشگری دانست و بیان کرد: اگر محیط توانمند شود، قابلیت ارائه خدمات را به گردشگران پیدا می‌کند بنابراین باید محیط توانمند شود و در همین راستا به طور مثال بازار قلعه محمود برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران مرکز استان باید توانمند شود.

وی با اشاره به اقدامات دیگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان برای آمادگی استان برای استقبال از سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: ساماندهی موزه‌های استان یکی دیگر از کارهای در دست اقدام است ضمن آنکه در بحث سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان پروژه‌های خوبی کلید زده شده است اما کرونا مقداری نگرانی‌ برای سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری به وجود آورده که طبق رصدهای ما شاید سرعت کار آنها کمی کند شده باشد ولی کار متوقف نشده است.

افتتاح کاروانسرای وکیل کرمان در دهه فجر امسال

فعالی با نوید این خبر که پروژه‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای امسال و سال ۱۴۰۰ در استان کرمان داریم، بیان کرد: بحث احیا و بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان هم اکنون در دست اجرا می باشد و امیدواریم دهه فجر امسال این کاروانسرا افتتاح و به یکی از بهترین بوتیک هتل‌های کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در بخشی دیگری از صحبت های خود به حضور معین های اقتصادی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: برخی از معین‌های اقتصادی فعالیت‌های خود را در بخش گردشگری آغاز کرده‌اند و طبق مسئولیت اجتماعی که داشتند، کارهای این حوزه را به قوت دنبال می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: میراث فرهنگی همواره به دنبال کمک به سرمایه‌گذاران است و در چارچوب قوانین و مقررات کارها را پیش می‌برد. هیچ قصدی و نیتی برای توقف کارها در حوزه میراث فرهنگی نیست، شاید حساسیت‌ها در بخش میراث فرهنگی زیاد باشد اما قصد توقف کاری را نداریم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تبیین تاثیرات کرونا در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری پرداخت و با بیان این مطلب که صنعت گردشگری استان بیشترین آسیب را از کرونا دیده است، اظهار کرد: گردشگری به‌واسطه رسالت و ماموریتی که دارد، نمی تواند محصولاتش را انبار کند و وقتی فصل پیک سفر را در نوروز از دست دادیم دیگر تا سال بعد این میزان خسارت جبران نشده و دیگر به دست نخواهد آمد.

کرونا ۲۵۳ نفر را در بخش هتلینگ کرمان بیکار کرد

فعالی با اشاره به آخرین آمار آسیب کرونا به حوزه گردشگری استان کرمان، تصریح کرد: تعداد شاغلین در بخش هتلینگ استان کرمان تا قبل از شیوع ویروس کرونا ۹۱۰ نفر بوده که پس از شروع کرونا و تاکنون از این تعداد، ۲۵۳ نفر تعدیل شده‌اند این در حالی است که این نیروها، نیروهایی آموزش دیده و دارای چندین سال سابقه کار بودند بنابراین حدود ۳۸.۵ درصد از نیروهای متخصص در بخش هتل‌های استان پس از کرونا تعدیل شده اند که بسیار نارحت کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۱ واحد فعال و ۱۳ واحد غیرفعال در بخش هتلینگ استان کرمان داریم و متاسفانه زمان دقیقی برای حل مشکل کرونا و تاثیرات آن بر گردشگری مشخص نیست و حتی اگر کرونا تمام شود باز هم مردم همچنان حساس خواهند بود و ممکن است تا مدتها پس از کرونا نیز کمتر از هتل ها و مکان های اقامتی استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه وظیفه داریم شرایط را مهیا و محیط را مناسب کنیم، اظهار کرد: اکنون تاکید بر این موضوع بود که واحدهای گردشگری استان تعطیل نشود اما نظارت بهتری بر آنها صورت بگیرد که در این راستا ۳۵ ناظر در سطح استان شبانه روز بر تاسیسات گردشگری نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: قبل از کرونا با توجه به برنامه‌هایی که برای بخش گردشگری استان کرمان تعریف کرده بودیم، انتظار داشتیم خیز قابل توجه ای از حضور گردشگران را در سال ۹۹ داشته باشیم و به عبارتی خیلی به سال ۹۹ امیدوار بودیم اما کرونا ما را محدود کرد و انشاءالله با کم شدن شر کرونا بتوانیم شرایط ویژه‌ای را برای سال ۱۴۰۰ در کرمان داشته باشیم.

پروژه هتل بام کرمان به واسطه ارتفاع زیادی که دارد، باید بازنگری شود

فعالی در بخش دیگری با اشاره به ثبت ملی قلعه شیوشگان و ساخت هتل در مجاورت این بنا عنوان کرد: برای ثبت ملی قلعه شیوشگان از قبل اقداماتی شده بود و پرونده آن آماده و به مرکز فرستاده شده بود که در نهایت این بنای تاریخی کرمان ثبت ملی شد ولی در کنار ثبت تاریخی، مجوزی صادر شده است که منافاتی با ثبت اثر و پروژه‌ای که در راستا و چهارچوب قانون و مقررات اجرا شود، ندارد.

وی با بیان این مطلب که باید به مطالبه‌گری‌ها پاسخ درست، منطقی، به دور از تنش‌ها و احساسات بدهیم، اظهار کرد: موضوع مجموعه شیوشگان و هتلی که در آنجا طراحی شده است یکبار در شورای عالی میراث فرهنگی مطرح و رد شده بود و مقرر گردیده بود پروژه هتل به واسطه ارتفاع زیادی که دارد بازنگری شود و پیشنهاد شده بود پروژه همگن با طبیعت باشد که پیشنهاد باید در قالب خاص ارائه شود تا به محیط پیرامونی آسیبی نرساند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه هر پروژه‌ای موافق و مخالفانی دارد اما باید با نگاه کارشناسی، بررسی می‌شود، افزود: در سطح وزارتحانه تاکید شد مسیر دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید بازسازی، مرمت و همگن با طبیعت باشد و انتظار داریم این برنامه‌ها هم‌زمان و همگام باهم پیش بروند. قلعه تاریخی در جایگاه خود، فعالیت اقتصادی متناسب با شرایط و محیط در جایگاه خود و راه دسترسی نیز باید در شرایط خود باشد و هیچ کدام از این موارد نمی توانند همدیگر را نفی بکنند.

وی درباره نامه دادستان به وی پیرامون این پروژه نیز گفت: در پاسخ به نامه دادستان به دور از احساسات، آنچه را که در واقعیت است را پاسخ خواهیم داد و دنبال نتیجه مطلوب هستیم.

مالزی و ترکیه، مقاصد هدف استان برای برقرار پرواز 

فعالی درباره بن بست هوایی استان کرمان عنوان کرد: مذاکراتی با مسئولین شرکت هواپیمایی ماهان داشتیم و تلاش‌های زیادی در این زمینه در حال انجام بود که متاسفانه کرونا شیوع پیدا کرد و  تا حدودی این مذاکرات به وقفه افتاد اما دوباره حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد زیرا یکی از زمینه‌های توسعه گردشگری استان وجود پروازهای خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: باید کشورهای هدف را مشخص کنیم و به دنبال شناسایی بازارهای هدف هستیم که این بازارها می‌تواند ترکیه، مالزی، شهرهای خواهرخوانده کرمان و کشورهای همسایه و منطقه باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)