کد خبر: ۳۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدارِ سفیر کشور افغانستان:
استاندار کرمان با اشاره به افتتاح اتاق مشترک افغانستان و کرمان گفت: با این اقدام، امکان همکاری بیشتر فراهم شده و سطح مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌ها افزایش خواهد یافت.

استاندار کرمان با اشاره به افتتاح اتاق مشترک افغانستان و کرمان گفت: با این اقدام، امکان همکاری بیشتر فراهم شده و سطح مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌ها افزایش خواهد یافت.
محمدجواد فدائی در دیدارِ «عبدالغفور لیوال» سفیر کشور افغانستان در ایران و هیات همراه با اشاره به اشتراکات دو کشور و علاقه مندی استان برای تعاملات به ویژه در حوزه اقتصادی اظهار داشت: ما با افغانستان به لحاظ مذهب، زبان و همسایگی ارتباطات خوب و شباهت‌هایی داریم که ایجاب می‌کند همراهی بیشتری داشته و از این ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: با افتتاح دفتر اتاق مشترک افغانستان و کرمان، امکان همکاری بیشتر فراهم شده و مبادلات و سرمایه‌گذاری‌ها توسعه می‌یابد.
دکتر فدائی گفت: سطح مبادلات تجاری کرمان و افغانستان در حال حاضر چندان بالا نیست و امیدواریم در هدف‌گذاری و زمانبندی مشخص به 200 میلیون دلار در سال برسد که هم به نفع استان کرمان و هم برای افغانستان مفید خواهد بود.
استاندار کرمان، حضور برادران افغانستانی در ایران را دو جانبه دانست و گفت: استان کرمان می‌تواند بخشی از نیازهای کشور افغانستان را تامین کند و موارد سرمایه‌گذاری برای کرمان در افغانستان وجود دارد که می‌تواند در برنامه مشترک قرار گیرد.
فدائی تثبیت هویت و صدور اسناد هویتی برای مهاجران افغانستانی را اقدامی ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: از مشکلات کنونی ما مهاجران بدون مجوز هستند که تعداد آنها دو برابر مهاجران مجاز برآورد می‌شود به ویژه آنهایی که با شرایط نامناسب وارد استان می‌شوند.
وی افزود: تعیین تکلیف مهاجرانی که مجاز به اقامت نیستند، بسیار خوب است و همکاری‌های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.
استاندار کرمان در مورد درخواست سفیر کشور افغانستان مبنی بر تغییر و بازنگری در برخی از قوانین و دستورالعمل‌ها برای تسهیل سرمایه‌گذاری گفت: مصادیق این موارد به صورت مکتوب به ما اعلام شود تا بخشی که در حد اختیارات استان است را انجام دهیم و موارد دیگر را از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال کنیم.

کلنگ‌زنی مدرسه اتباع افغانستانی در شرف‌آباد
سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این دیدار از افتتاح دفتر اتاق مشترک افغانستان و کرمان و کلنگ‌زنی مدرسه 24 کلاسه ویژه اتباع در شرف‌آباد کرمان به کمک تجار افغانستان و اداره کل اتباع استان کرمان خبر داد.
وی افزود: هیات افغانستان بازدیدی از نیروگاه خورشیدی ماهان خواهند داشت و جمعی از تجار این کشور نیز از کارخانه روغن نباتی گلناز بازدید می‌کنند.
طبیب‌زاده ادامه داد: مراودات و تجارت‌های موفقی با کشور افغانستان داشته‌ایم و تلاش داریم تا مرزهای ایران با کشور افغانستان را ساماندهی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بستر صادرات متقابل میان کشور افغانستان و استان کرمان در حال آماده‌سازی است و مراودات روز به روز بیشتر می‌شود.
علی شفیعی مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استان کرمان نیز به نگاه مثبت سفیر کشور افغانستان در نوع همکاری‌ها و مراودات اشاره داشت و گفت: برای تسهیل امور مربوط به اتباع افغان، دفتری در رفسنجان راه‌اندازی خواهد شد و پزشک خانواده نیز جهت فعالیت‌های استحکام‌بخشی خانواده در دست اجرا داریم.
وی افزود: تیمی 40 نفره برای انجام امور تثبیت هویتی مهاجران افغانستانی در استان کرمان مستقر می‌شوند و ارتباط خوبی نیز با بزرگان دینی فراهم کرده‌ایم.
عبدالغفور لیوال سفیر کشور افغانستان در ایران، یک ظرف با طراحی سنتی از «لاجورد افغانستان» را به عنوان هدیه به استاندار کرمان تقدیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)