کد خبر: ۳۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
سفیر کشور افغانستان در ایران:
سفیر کشور افغانستان در ایران از قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستان در ایران و تثبیت هویت آن‌ها خبر داد و گفت: شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای مهاجران افغانستانی صادر می‌شود.

سفیر کشور افغانستان در ایران از قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستان در ایران و تثبیت هویت آن‌ها خبر داد و گفت: شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای مهاجران افغانستانی صادر می‌شود.
عبدالغفور لیوال صبح امروز اول شهریور ماه در دیدار با استاندارِ کرمان با ابراز خوشحالی از "دومین بار سفر به استان زیبا و جالب کرمان" عنوان کرد: در جشنواره اقتصادی سال گذشته بازدیدی از سیرجان، رفسنجان، کرمان، معادن مس، باغ‌های پسته و صنایع دستی داشتیم و مباحثی در مورد روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری با کشور افغانستان مطرح شد.
وی به مشابهت‌های استان کرمان و کشور افغانستان در اقلیم و تنوع آب و هوایی و بیشترین تعداد حضور مهاجران افغانستانی در کرمان اشاره داشت و گفت: همه مهاجران افغانستان از وضعیت کار و زندگی در استان کرمان راضی هستند و در تماس‌های خود با سفارت از همکاری خوب اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان ابراز رضایت می‌کنند.
سفیر کشور افغانستان در ایران، ارتقای روابط کاری، تجاری و اقتصادی این کشور با استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امکانات و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه سرمایه‌گذاری مهاجران افغانستانی در ایران وجود دارد و زمینه سرمایه‌گذاری ایران در کشور افغانستان نیز فراهم است.
عبدالغفور لیوال به سفر اخیر هیات عالی‌رتبه کشور افغانستان به ایران اشاره داشت و از مراحل نهایی سند جامع راهبردی و توجه بیشتر روی مسائل اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و ترانزیتی خبر داد.
وی هم‌زبانی، همسایگی و اشتراک‌های فرهنگی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان را یادآور شد و بیان کرد: آنگونه که باید از ظرفیت‌های اقتصادی هم اطلاع نداریم، ظرفیت‌هایی در استان کرمان وجود دارد که ما تازه متوجه شده‌ایم.
سفیر کشور افغانستان در ایران ادامه داد: نه جنگ در افغانستان زیاد دوام می‌کند و نه مشکلات بین‌المللی ایران؛ این دو کشور با هم دوست و همسایه هستند و دیدگاه ما باید بیشتر به این مسئله متمرکز باشد.
عبدالغفور لیوال از میزبانی و مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه سال قبل در استان کرمان و سفر دیروز و امروز خود قدردانی کرد و گفت:  این مهمانوازی‌ها بار‌ها ما را به سمت کرمان می‌کشاند و هر وقت مقدور باشد از شما برای پذیرایی در افغانستان دعوت می‌کنیم.
سفیر کشور افغانستان در ایران خواستار بازنگری در قوانین بین نهاد‌ها جهت ارتباط بیشتر دو کشور شد و گفت: هرچند کرمان با افغانستان مرز مشترک تجاری ندارد، اما از نظر تجاری و حضور مهاجران ارتباط خوبی برقرار است.
وی از قانونمند کردن حضور مهاجران افغانستان در ایران خبر داد و افزود: تیمی برای این مسئله به ایران آمده‌اند تا تثبیت هویت مهاجران را انجام داده و شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای آن‌ها صادر کنیم.
عبدالغفور لیوال ابراز داشت: استان کرمان به لحاظ تعداد حضور مهاجران و مرکزیت برای سایر استان‌ها برای ما مهم است و در آینده در حد ایجاد یک کنسولگری، گزینه خوبی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)