کد خبر: ۳۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاد اپیدمیولوژیست و رییس انیستیتوی ملی تحقیقات بهداشتی انگلیس:
پروفسور کریس وایتی استاد اپیدمیولوژیست و رییس انیستیتوی ملی تحقیقات بهداشتی انگلیس با اشاره به باز شدن مدارس از چند روز آینده و خطرات ناشی از شیوع دوباره این ویروس به دلیل بازگشایی مجدد مدارس گفت: شانس و احتمال مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ تقریبا به صورت غیرقابل باوری خیلی کم است اما از دست دادن تحصیل و درس می تواند آسیب های دراز مدتی را برای کودکان به همراه داشته باشد.

کودکان بیشتر از آنکه از گرفتن کرونا ویروس آسیب ببینند، از نرفتن به مدرسه آسیب خواهند دید/ احتمال مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به کرونا بسیار کم است

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش تمامی مدارس کشور از ۱۵ شهریورماه طبق سه سناریو از قبل تعیین شده باز خواهند شد که همین موضوع نگرانی هایی را برای خانواده ها و والدین ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا،طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش حداقل ۳ سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید برای مناطق قرمز، زرد و سفید تدوین شده است که براساس بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده برقراری کلاس و آموزش در مناطق قرمز صرفاً به‌ صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و آموزش‌های تلویزیونی، در مناطق زرد به‌ صورت ترکیبی و به‌ صورت ترکیب مجازی و حضوری و با تصمیم‌گیری شورای مدرسه و در مناطق سفید به‌ صورت حضوری خواهد بود

یکی از مدل‌های تعریف ‌شده در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، مربوط به مناطق زرد است که در این شرایط با توجه به تصمیم‌گیری شورای مدرسه می ‌توان دانش آموزان را به گروه‌ های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کرد؛ لذا ممکن است بخشی از آموزش‌ها به ‌صورت مجازی و بخشی حضوری باشد یا دانش آموزان در گروه‌های زوج و فرد و به ‌صورت گروه‌های کوچکتر در کلاس‌های درس حاضر شوند.

حال این سناریوها و آغاز سال تحصیلی جدید از چند روز آینده نگرانی جدی را برای خانواده ایجاد کرده و خانواده ها را بر سر دوراهی مدرسه و کرونا قرار داده است.

پروفسور کریس وایتی استاد اپیدمیولوژیست و رییس انیستیتوی ملی تحقیقات بهداشتی انگلیس با اشاره به باز شدن مدارس از چند روز آینده و خطرات ناشی از شیوع دوباره این ویروس به دلیل بازگشایی مجدد مدارس گفت: شانس و احتمال مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ تقریبا به صورت غیرقابل باوری خیلی کم است اما از دست دادن تحصیل و درس می تواند آسیب های دراز مدتی را برای کودکان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کووید ۱۹ می تواند چالشی برای حداقل ۹ ماه آینده دنیا باشد افزود: تقریبا غیرمحتمل و بعید است که واکسن این بیماری در سال ۲۰۲۰ کشف و تولید بشود اما با یک احتمال معقول، امکان آماده شدن این واکسن برای زمستان ۲۰۲۱ وجود دارد.

این استاد اپیدمیولوژیست با تاکید بر اینکه بسیاری از کودکان احتمالا از نرفتن به مدرسه ضربه خواهند خورد اظهار کرد: نشانه های خیلی واضحی در انگلستان و سایر کشورهای دنیا وجود دارد که کودکان خیلی کم فرم های شدید این بیماری را به طوری که به خدمات بیمارستانی (بستری شدن) نیاز داشته باشند، می گیرند

وایتی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق کودکانی که به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند دارای بیماری های زمینه ای و شرایط سلامتی بسیار جدی از قبل بوده اند اضافه کرد: نشانه هایی وجود دارد که نرفتن بچه ها به مدرسه، احتمال بیماری های روانی و جسمی برای آنها را در دراز مدت افزایش خواهد داد.

رییس انیستیتوی ملی تحقیقات بهداشتی انگلیس با بیان اینکه مردم نیاز دارند بپذیرند که با فرا رسیدن فصل های پاییز و زمستان، قطعا فشار بیماری افزایش پیدا خواهد کرد افزود: اگر ویروس در میان افراد جوان تر دیده شود، می تواند برای گروه های سنی بالا و آسیب پذیر، گسترش یابد پس نتیجه می گیریم که حداقل برای ۹ ماه آینده یک چالش واقعا جدی در دنیا وجود خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کودکان می توانند ویروس را به بزرگترها انتقال دهند؟ گفت: آن چیزی که به نظر می رسد این است که انتقال ویروس از کودکان به بزرگسالان خیلی کمتر از انتقال از بزرگسال به بزرگسال است.

وایتی با اشاره به اینکه بازگشایی دوباره مدارس قطعا سبب افزایش ارتباطات خواهد شد ادامه داد: واقعیت این است که باز شدن مدارس احتمالا منجر به افزایش انتقال ویروس در سطح جامعه خواهد شد اما بخش اعظم این انتقال ویروس غیرمستقیم خواهیم بود.

این اپیدمیولوژیست در پاسخ به این سوال که آیا کارکنان مدارس در خطر این بیماری هستند گفت: داده ها نشان می دهد که انتقال و شیوع ویروس از کارکنان به کارکنان شاید مهمتر از آن باشد که آن را از دانش آموزان بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مانند سایر محل های کار ارتباط کارکنان در مدارس با یکدیگر و انتشار ویروس از یکی به یکی دیگر می تواند سبب جاری شدن عفونت شود افزود: حتی با بهترین فعالیت ها و اقدامات نیز نمی توان ریسک انتقال ویروس را به صفر رساند و ما واقعا در این مورد کاملا واضح هستیم و نمی خواهیم وانمودی غیراز این داشته باشیم.

وایتی در پاسخ به این سوال که آیا می توان مدارس را کاملا ایمن کرد؟ گفت: باید با انجام اقدامات بهداشتی و تمیز کردن مکان ها در مدارس خطرات را به حداقل رساند اما این هشدار را می دهیم که مانند هر مکان کار دیگری نمی توانیم بگوییم که خطر را می توان به صفر کاهش داد.

این اپیدمیولوژیست درباره واکسن کرونا نیز می گوید: کاملا شگفت زده خواهد شد اگر دنیا بتواند تا قبل از زمستان یک واکسن بسیار موثر برای استفاده انبوه در درصد زیادی از جمعیت دنیا را تولید کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

نوآموزان برای سنجش سلامت تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند

استاندار کرمان: مرخصی همه مدیران کل در استان لغو شد / در صورت نیاز مردم در مدارس اسکان داده شوند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)