کد خبر: ۳۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان عنوان کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: موج دوم اپیدمی در استان کرمان از خردادماه آغاز که این موج نسبت به موج اول فراگیری بیشتری داشت به طوری که شاهد هستیم در این موج جوانان هم درگیر این بیماری شده اند.

در موج دوم کرونا در کرمان، جوانان هم درگیر شدند/ توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی مصداق امر به معروف است/ به فکر افرادی که به دلیل شیوع کرونا کسب و کار خود را از دست داده اند باشیم/ شاخص های امنیتی در استان کرمان رضایت بخش است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: موج دوم اپیدمی در استان کرمان از خردادماه آغاز که این موج نسبت به موج اول فراگیری بیشتری داشت به طوری که شاهد هستیم در این موج جوانان هم درگیر این بیماری شده اند.

دکتر "محمدجواد بصیری" صبح امروز چهارم شهریور ماه در جمع خبرنگاران گفت: معتقدیم اگر دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ادارات، اصناف و مردم در سطح استان اجرایی شود، در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و عواقب ناشی از ویروس کرونا بر این حوزه ها، وضعیتمان بهتر است.

بصیری با اشاره به دو موج اپیدمی کرونا در استان کرمان گفت: در موج اول این اپیدمی در استان که از انتهای سال گذشته آغاز شد با محدودیت های اعمالی و همکاری مردم توانستیم این موج را به خوبی کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه موج اول کرونا در استان کرمان خیلی فراگیر نبود و بیشتر افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای را درگیر کرده بود افزود: موج دوم اپیدمی در استان کرمان از خردادماه آغاز که این موج نسبت به موج اول فراگیری بیشتری داشت به طوری که شاهد هستیم در این موج جوانان هم درگیر این بیماری شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای موج دوم بیماری، برنامه های مفصلی در سطح استان داشته و داریم افزود: علی رغم وسعت جغرافیایی استان، حضور بالای اتباع خارجی و مجاروت با استان های دیگر؛ اما هم اکنون در استان کرمان شاهد تثبیت و شیوع ویروس کرونا هستیم و خوشبختانه از چند روز گذشته اپیدمی در سطح استان سیر نزولی پیدا کرده است.

بصیری با اشاره به تشکیل ستاد پسا کرونا در استان کرمان گفت: معتقدیم باید از الان در فکر افرادی باشیم که به دلیل شیوع این ویروس کسب و کار خود را از دست داده یا به نوعی از این رهگذر آسیب دیده اند، باشیم زیرا ممکن است با آسیب های جدی پساکرونایی روبرو باشیم.

بصیری با اشاره به هفته امر و به معروف و نهی از منکر با تاکید بر  اینکه باید مصادیق و معروف و منکر در حوزه های اداری و اجتماعی را بشناسیم، افزود: رعایت و عدم رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی نیز به نوعی بحث «معروف» و «منکر» است و در همین راستا نیز بازرسی ها خودمان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی را در سطح استان کرمان تشدید کرده و ناظرین ما وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به عملکرد حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در سال ۹۸ پرداخت و گفت: سال ۹۸، سال ملتهبی برای ایران بود و اتفاقات پیش بینی شده و نشده را در سال ۹۸ داشتیم. از سیل آغاز سال تا انتخابات سرنوشت ساز اول اسفندماه و ویروس کرونا در پایان سال تنها بخشی از حوادث رخ داده در کشور بود که می توانست برای ایران اسلامی خطرهایی را به همراه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان مهمترین واقعه سال ۹۸ را شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: شهادت سردار سلیمانی علاوه بر مردم استان کرمان و ایران؛ جهان اسلام را تکان داد و معتقدیم همه این اتفاقات در سال گذشته می توانست مملکت را تحت تاثیر قرار دهد اما خوشبختانه با کمک نیروهای اجتماعی، نظامی، امنیتی و قضایی در کشور و استان کرمان، توانستیم کشور را در ثبات همیشگی نگه داریم.

وی به موضوع انتخابات اول اسفندماه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: انتخابات ۹۸، یکی از مهمترین انتخابات در طول ادوار انقلاب اسلامی بود که خوشبختانه با مشارکت مردم و همکاری تمامی نیروهای مسئول، کوچکترین نارسایی و ناامنی را در این انتخابات نداشتیم و این انتخابات با کمترین میزان شکایت به اتمام رسید.

بصیری افزود: میزان مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات ۹۸ بالاتر از میانگین کشوری بود که نشان از حضور مسئولانه مردم درسرنوشت خود داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه اغلب شاخص های امنیتی در استان کرمان در سال گذشته رضایت بخش بوده است افزود: خوشبختانه استان کرمان در سال گذشته در عملکرد نسبت به جرایم تعریف شده توفیقات خوبی داشت به طوری که در سال گذشته بیشتر کشفیات جرم و کمترین آسیب ها را در این حوزه شاهد بودیم.

 

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)