کد خبر: ۳۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره

وارث تصمیمات گذشته هستیم/ اگر وقتم را صرف حرف‌های بیهوده کنم، به مردم ظلم می‌شود /به شبکه ملی اطلاعات ایراد دارم/ اعلام کردم تا مدیران برخی دستگاه‌ها عوض نشوند با آن‌ها جلسه نخواهم داشت/ با آمدن فتاح، سیاست بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری در استان تغییر کرد/ پنجره واحد اتوبوسی را ایجاد می‌کنیم/ سرمایه‌گذار پایانه صادراتی جنوب نمی‌خواهد این پروژه به بهره‌برداری برسد/ راه‌آهن بم جیرفت با این اعتبارات صدسال دیگر به نتیجه می‌رسد

گفتارنو/ محبوبه فیروزآبادی:
استاندار کرمان از به بهره‌برداری رسیدن 375 پروژه بااعتبار هزار و 594 میلیارد تومان در هفته دولت با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی خبر داد.
محمدجواد فدائی در نشست خبری خود، در حالی از سه برابر شدن این رقم در مقایسه با سال گذشته خبر می‌داد، برای ارزیابی عملکرد دولت در استان خواستار توجه به زوایای پنهان و شرایط انجام کار شد.
فدائی اظهار داشت: این‌که ما با پروژه‌های نیمه‌تمام و مشکلات مانده از قبل چگونه برخورد کنیم، بسیار تعیین‌کننده است.
استاندار کرمان بابیان این‌که برخی ممکن است بگویند پروژه را من تمام کنم به اسم من که تمام نمی‌شود، یادآور شد: مشکلات مردم که با تخلفاتی پیش‌آمده است را نمی‌شود رها کرد. هرچند که ممکن است کسی بگوید هر کس مشکلی را درست کرده، خودش حل کند.
استاندار کرمان با اشاره به این‌که بعضی از این مشکلات واقعاً وقت‌گیر است و ممکن است که حل هم نشود، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی ممکن است بگویند کارهای استاندار کو؟
فدائی در ادامه به بیان مصداقی دو چالش در استان پرداخت و گفت: فرماندار وقت به شهردار یک شهرستان، در یک‌زمانی، درجایی که نه سند داشته، نه در محدوده شهر بوده و نه کاربری داشته، گفته که مجوز ساخت‌وساز بدهد. شهرداری هم مجوز داده است. ساکنان شهرک الآن آب و برق می‌خواهند؛ نه پروانه دارند و نه سند. بنده برای این مورد وزیر را هم آوردم و صحبت کردم. معاون وزیر آوردم صحبت کردم. هنوز این چالش ادامه دارد.
فدائی ادامه داد: شهرک دیگری زمانی تأسیس‌شده است اما الآن می‌گویند ما 28 سال آب نداریم. در این 28 سال چندین مدیر در استان عوض‌شده.
استاندار کرمان با تأکید بر این‌که اگر ما برخورد درست کنیم از کارهای دیگر بازمی‌مانیم، به‌صراحت گفت: درعین‌حال نمی‌توانیم مشکل مردم را رها کنیم.
او در ادامه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و غیردولتی در استان اشاره کرد و گفت: حدود هشت هزار میلیارد تومان پروژه‌های این بخش در هفته دولت افتتاح می‌شود؛ که شامل بخش صنعت و معدن با هفت هزار و 622 میلیارد تومان، کشاورزی 150 میلیارد تومان و باکمال تأسف گردشگری خدمات و بازرگانی 23 میلیارد تومان است.
فدائی درحالی‌که اشتغال بخش صنعت و معدن را سه هزار و 555 شغل مستقیم، بخش کشاورزی را 944 شغل و بخش گردشگری خدمات و بازرگانی را 96 نفر اعلام می‌کرد، به‌صراحت گفت: اگر حجم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن را بر تعداد شغلی که ایجادشده تقسیم کنیم، هر شغل در صنعت و معدن به دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد. این در حالی است که این رقم در بخش گردشگری 200 میلیون تومان است؛ یعنی یک‌دهم معدن!
استاندار کرمان با تأکید بر این‌که در گردشگری ان هم در استانی بااین‌همه جاذبه طبیعی تاریخی و ... خیلی عقب هستیم، وعده داد سرمایه‌گذاران بخش گردشگری حمایت می‌شوند.
در ادامه استاندار کرمان ضمن برشمردن سایر خدمات دولت در یک سال گذشته، به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف که به‌صورت حضوری و مجازی مطرح می‌شد پاسخ گفت که چکیده آن در ادامه می‌آید.
شایان‌ذکر است این نشست سه‌ساعته خبری با همکاری خانه مطبوعات استان کرمان و روابط عمومی استانداری کرمان برگزار شد.

 
نام رسانه سوال پاسخ
سمیه حسن شاهی/ میزان در حوزه مبارزه با فساد اداری و حاشیه‌نشینی چه اقداماتی انجام‌شده و برای افزایش تعاملات قضایی چه برنامه‌ای دارید؟

ما بهترین تعامل و هماهنگی را داریم در جلسه شورای قضایی راجع به این موضوع صحبت شد . ما بحث‌هایی هم قبلاً داشتیم نیاز به یک سری تحقیقات و پژوهش‌هایی  درزمینهٔ شکایت مردم از دستگاه‌های دولتی  و تعداد احکامی که صادر می‌شود. این‌که این احکام به نفع چه کسی صادر می‌شود.

اگر احکام به نفع دستگاه دولتی باشد، نشان می‌دهد دستگاه‌ها خوب عمل کردند. هنوز جواب این سؤال‌ها مشخص نیست.

در برخورد با فساد اداری هر مدیری، هر کارمندی که بر اساس مقررات اداری و مالی عمل نکند، و کشف شود رسیدگی می‌شود. این مسأله تازگی هم ندارد و همیشه هم بوده است. بعضاً تخلفاتی صورت می‌گیرد که به لحاظ نیت سوءاستفاده نبوده، اما ظاهرش خلاف بوده است.

مثلاً یک خیری می‌خواسته پولی را به موسسه‌ای که می‌توانسته قانونا کمک هم بگیرد، اهدا کند. بنا به دلایلی گفته است من به حساب شخصی شما(رئیس موسسه) می‌ریزم و بعد خرج کنید. مدیر توجه نکرده که این کار خلاف است. با آن پول برای دستگاه جنس خریده است. اما دادگاه می‌گوید اختلاس است. مدیران نباید از این اشتباهات کنند. باید حتماً با مشاور حقوقی‌شان مشورت کنند.

حاشیه‌نشینی مختص کشور ما نیست.از زمانی که مرحوم محمودی استاندار کرمان بودند و من معاون استاندار بودم جلسات مختلف برای حاشیه‌نشینی داشتیم. الآن  هم چندین جلسه جدی در خصوص حاشیه‌نشینی داشته‌ایم. برای پیشگیری هفت تصمیم اساسی گرفتیم. ریشه حاشیه‌نشینی بیکاری و درآمد پایین است. هر کاری جز این بکنید، دارید با معلول برخورد می‌کنید نه عامل!

ما 500میلیارد تومان اعتبارات عشایری با سود 6 درصد داشتیم برای این‌که مانع مهاجرت مردم از روستاها شویم. 

سیمین سنجری / ایسنا جنوب 

ماندگارترین خدمت دولت تدبیر و امید در استان کرمان چیست؟

بارش‌های سیل‌آسا تهدید جدی برای جیرفت و اطرافش است. برای ساماندهی رودخانه چه‌کارهایی انجام‌شده است؟

چرا پروژه راه‌آهن جیرفت در حد کلنگ زنی باقی‌مانده است

کارهایی که دولت تدبیر در جنوب کرده کارهای مهمی است. درصد راه‌های روستایی که در جنوب ساخته‌شده از شمال استان بیش‌تر است یا پست‌های برقی که به بهره‌برداری رسید.

یا در سفر آقای نوبخت ده هزار واحد مسکونی فقط در جنوب به بهره‌برداری رسید.

در جنوب تصمیمات خوبی گرفته‌شده است؛ کشاورزی قراردادی اگر به نتیجه برسد شاید ماندگارترین کار است چون کشاورزی جنوب را سامان می‌دهد. عدم تعادل بین تولید و مصرف محصولات کشاورزی جنوب مسأله است. برای پایانه صادراتی، مرز هوایی و اقدامات لجستگی خوبی انجام‌شده است.

من با رئیس‌جمهور صحبت داشتم الآن مطالعات سیل بند خرم شروع‌شده و به‌محض آن‌که نقشه‌ها آماده شوند از محل تسهیلات ماده 56 استفاده خواهد شد و من به جد دارم دنبال می‌کنم.

چالش رودخانه شور را خیلی دنبال کردیم . ساماندهی رودخانه‌ها در کل کشور 250 میلیارد تومان اعتبار داشت. از این مبلغ  به جیرفت چقدر می‌رسد؟ ما بحث تهاتر را پیش گرفتیم.

قبول دارم رودخانه شور برای جیرفت یک تهدید جدی است.

من روز افتتاح راه‌آهن بم جیرفت هم گفتم این پروژه پول می‌خواهد . صد کیلومتر کوهستانی است و تونل دارد. کیلومتری ده میلیارد تومان پول می‌خواهد. این پروژه با این وضع صدسال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مشارکت بخش خصوصی راه‌حل است. راه‌آهن سیرجان بافت را با همین روش داریم دنبال می‌کنیم. باید بخش خصوصی پیدا کنیم، اگر بیاید مشارکتی شروع کند. ظرف دو تا سه سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مسأله  راه‌آهن بم جیرفت از طریق تسهیلات ماده 56 یا مشارکت باید حل شود.

روح‌الله خدیشی/پیام ما

صنایع آب بر فولادی در حال گسترش‌یافته‌اند که سیرجان سالانه 16 سانتی‌متر نشست سطح آب را داشته است . بر منابع آبی فشار قابل‌توجهی آورده است.

بحران آب و به‌ویژه آب شرب جدی است.

پروژه‌های انتقال آب تبعات امنیتی و محیط‌زیست در پی دارد.

این توجیه که  نصف چون نصف هزینه‌های پروژه انجام‌شده، پروژه باید تمام شود پذیرفته نیست! نظر شما در این خصوص چیست؟

من که خودم گفتم ما وارث تصمیماتی هستیم که نمی‌دانیم چکارشان کنیم. هیچ‌وقت نگفتیم چون 50 درصد هزینه شده، داریم ادامه می‌دهیم. ما حرفمان این بوده که وزارت نیرو مسوول این پروژه است باید بیاید از آن دفاع کند و با مخالفان بحث علمی و فنی کند. من دو بار به وزارت نیرو رفتم و گفتم معاون آب وزارت نیرو بیاید دفاع کند. گفتند اجازه بدهید بررسی کنم خبر می‌دهم. الآن کارشناسان وزارت نیرو آماده دفاع هستند. زنگ زدم به منتقدان می‌گویم بیاید بحث کنیم نیامدند. من چه بکنم؟

این پروژه دو سال تعطیل است. اگر تعطیل نشده بود الآن مردم کرمان مشکل آب نداشتند.

فولاد زرند که آب بر است گفتیم فاضلاب را اجرا کن و آب حاصل از آن، مال خودت باشد. یعنی با یک تیر دو نشان زدیم. در کرمان هم همین کار را کردیم.

دریکی از شهرها کلنگ طرحی زده‌شده،آب ندارد. گفتیم ببرید در شهری که باید فاضلابش اجرا شود، اجرا کنید.

آقای کلانتری اخیراً اعلام کردند که مطلقاً به فولاد در غیر کنار دریا مجوز نمی‌دهیم.

اگر گل گهر دارد اجرا می‌کند به استناد طرح انتقال آب از دریا است که خودشان دارند اجرا می‌کنند.

مگر ما با محیط‌زیست مخالفیم؟ پروژه‌ها باید ضوابط محیط‌زیست را اجرا کنند.

درست است که سیستم کارشناسی دولتی بعضی جاها خیلی ضعیف است. اما پروژه‌ها هم برای سود بیشتر نمی‌خواهند ضوابط را رعایت کنند.

باید فهم مان از محیط‌زیست یکسان باشد.
سعید امیرمحمدی/ دنیای توسعه رتبه فضای کسب‌وکار استان کرمان در مقایسه با سایر استان‌های کشور افت داشته و رتبه‌اش 29 است. ارزیابی شما چیست از این شاخص؟

11 شاخص داریم که همه آن‌ها لزوماً به دولت مربوط نمی‌شود.

رتبه تا امتیاز فرق دارد. رتبه‌بندی وقتی می‌کنید که می‌خواهید انتخاب کنید. اصلاً رتبه‌بندی معنی ندارد. وقتی بین 18 تا 19 نمره همه است.

پروسه صدور مجوزها در استان کرمان طولانی است. طرحی از سال 90 شروع کرده هنوز مجوز آب منطقه‌ای نگرفته است. بعضی از دستگاه‌های ما هیچ کاری رویشان تأثیر نمی‌گذارد. ما برای صدور مجوزها هر کاری که می‌توانستیم کردیم.

اگر دنبال توسعه هستیم، اگر دنبال اشتغال و افزایش درآمد سرانه هستیم راهی جز جذب سرمایه‌گذار نداریم.

نه‌تنها پنجره واحد که پنجره واحد الکترونیکی هم بی‌فایده بود. ما ایده پنجره واحد اتوبوسی را مطرح کردیم. گفتیم همه مدیران ذی‌ربط جمع شوند و زمینی که همه رویشان توافق داشته باشند به سرمایه‌گذار بدهیم. لاستیک بارز زمینش همین‌جوری انتخاب شد.

پنجره واحد البته تا یکجایی خوب بود.

مشکل البته ملی است. رتبه ما در  دنیا124 بود الآن 128 ام هستیم. ارمنستان دهم است. این مسأله باید ملی و کشوری حل شود.

داوود رجبی/ ایرنا

در سال‌های اخیر بحث معین‌های اقتصادی به کجا رسیده است؟

چند درصد واحدهای صنعتی در طرح رونق به تولید برگشتند؟

معین‌های اقتصادی برنامه‌هایشان سه‌ساله است و دارند کار می‌خواهند. دیروز از کارهای بنیاد مستضعفان بازید کردم که پروژه‌ی آهک را شروع کرده. طرح صندوق‌های خرد را ادامه نداده‌اند و به خود محلی‌ها سپرده‌اند. .

کارخانه پنیر را بازدید کردیم که 25 درصد ظرفیت کار می‌کرد.

آقای فتاح سیاست‌هایش با آقای  سعیدی کیا متفاوت است. آقای سعیدی کیا هرماه می‌آمدند به پروژه سر می‌زدند. الآن آقای فتاح نمی‌آید. سیاست‌های آن‌ها تغییر کرده من دیروز به بازدید قلعه گنج رفتم. مدیر مرکزی نیامده بود!

گهر زمین هیئت‌مدیره عوض‌شده سیاست‌هایشان عوض‌شده است.

اما در کل ما از معین‌های اقتصادی برنامه سه‌ساله گرفتیم برخی از برنامه عقب بودند حذف کردیم. بعضی‌ها قول اصلاح داده‌اند و بعضی هم طبق برنامه دارند کار می‌کنند و از برنامه هم جلو هستند.
حسین فاریابی/جیرفت من تأمین آب شرب جیرفت و عنبرآباد از سد مخزنی جیرفت در چه مرحله‌ای هستید؟

آب آشامیدنی باید از سد جیرفت تأمین شود. اما در ردیف پروژه‌های پیوست قانون نیست و مجوز کمیسیون ماده 23 را می‌خواهد که ندارد.

اواخر سال 97 با آقای نوبخت صحبت کردیم گفتند گرفتن مجوز از کمیسیون ماده 23طولانی و زمان‌بر می‌شود، اعتباری از ردیف‌های متفرقه می‌گذاریم که شروع شود و برای سال 99 پیوست قانون می‌کنیم. در طول سال 98 خیلی پیگیری کردم اما متأسفانه مجوز کمیسیون ماده 23 را ندارند. اول امسال دوباره نزد آقای نوبخت و گلایه کردیم که با اصراری که کردیم قرار شد 30 میلیارد تومان بدهند که پروژه شروع شود. آب منطقه‌ای الآن پول دارد که پروژه را شروع کند.

من یکی از مدیران را در تهران مأمور این کردم که پیوست قانون شدن پروژه را دنبال کنند.
نجمه سعیدی/ کاغذ وطن مشکلات شدید آب شرب در شهرستان رودبار جنوب وجود دارد. مجتمع‌های آبی تعریف می‌شوند اما لوله‌کشی نمی‌شود و آب وارد مدار نمی‌شود و صرفاً به خاطر گرفتن بودجه است. وقتی مجتمع آب وجود دارد یعنی امکان آب‌رسانی وجود دارد. چرا وضعیت این‌گونه است؟

دلیل ندارد که ما نخواهیم. من وقتی می‌دانم آب منطقه‌ای پول ندارد، خواستن من معنا ندارد.

همه‌ی این‌ها ریشه در کمبود منابع مالی دارد.

به خاطر منابع مالی است. من هم آنجا می‌روم شرمنده مردم هستیم.

ما در شبکه آهای آبی اولویت مان دو چیز باید باشد. چاه را حفر کنیم و مخزن را پرکنیم. حداقل آب در محل باشد.
محبوبه فیروزآبادی/گفتارنو کسب‌وکارهای جدید و استارت اپ ها در اقتصادهای پویا موردتوجه‌اند. اما در کرمان در پی عدم تصمیم‌گیری مدیران مخصوصاً در خصوص مسائلی که پیش‌ازاین وجود نداشته‌اند که قانونی داشته باشند، فعالان این حوزه به تهران فراری داده می‌شوند. تأمین مالی همچنان چالش جدی استارت اپ هاست. برای کسب‌وکارهای جدید چه برنامه‌ای دارید؟

در یک سال گذشته ما این موضوع را خیلی دنبال کردیم. شاخص این فعالیت‌ها کارخانه نوآوری تهران  به نام  شرکت هم‌آوا است که درواقع مدیر اصلی آن‌هم کرمانی است.

بیش از یک سال پیش بنده با بعضی از دوستان کرمان از این مجموعه بازدید کردیم که مشابه آن را در کرمان راه‌اندازی کنمی.  طرح تهیه شد . شرکت هم‌آوا در یک کارخانه قدیمی احداث‌شده.  ما هم گفتیم اتفاقاً ما کارخانه قدیمی داریم. کارخانه خانه‌سازی که 20 سال بلااستفاده مانده، را در اختیار گذاشتیم حتی ما با رئیس‌جمهور صحبت کردیم و ایشان هم مواقفت کردند .حتی وزیر به اداره کل  راه و شهرسازی کرمان دستور پیگیری داده بود.

 کار داشت خوب پیش می‌رفت  قرار بود این مجموعه را برای جنوب شرق راه‌اندازی کنیم. مشکلی برای هم‌نوا پیش آمد. ما اما بیکار نماندیم و خودمان یک شرکت درست کردیم. قبول کردند با سرمایه‌گذاری صدمیلیونی اولیه راه‌اندازی شود. منتظریم که  بیزنس پلن آماده شود و ظرف یکی دو ماه آینده پیگیری شویم.
زهرا طاهری/ گلدشت زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در جنوب استان یک سری محدودیت‌ها و مشکلاتی ایجاد کرده است. برای پایانه صادراتی جیرفت و مرز هوایی و منطقه ویژه اقتصادی چه کرده‌اید؟

در جنوب عمده مشکل زیرساختی مشکل برق است. دو پست برق به بهره‌برداری رسیده است. اسفندقه و ساردوییه نیاز به خط انتقال و پست  دارد.

رمشک هم یک خط اختصاصی خودش را می‌خواهد.

هفته پیش با آقای اردکانیان جلسه داشتم.

الآن برق مانع سرمایه‌گذاری نیست و تا یکی دو سال آینده مسأله برق حل می‌شود.

مرز هوایی از دو سال پیش دنبال می‌شد تا ما صادرات تره‌بار جیرفت به روسیه را به‌سرعت  داشته باشیم. میز صادراتی روسیه در تهران با حضور وزیر صمت تشکیل‌شده بود. من برای این نکته حضور پیدا کردم.

قرار شد اگر دو پرواز انجام شود مجوز دائمی داده شود. اتاق بازرگانی اما در پاسخ گفت پرواز باید خالی برگردد صرفه اقتصادی ندارد. بعد قرار شد هواپیماهایی که گوشت وارداتی می‌آوردند، تره‌بار و محصولات کشاورزی جیرفت را حمل کنند. که واردات گوشت قطع شد و پروازی نیامد.

آخرین صحبت این شد که با توجه به پروازهایی که ما داریم واردات چین انجام می‌دهند این هواپیماها  صادرات را انجام بدهند.

درواقع ما در کار اجرایی مشکل‌داریم نه مجوز

در مورد پایانه صادراتی من خودم به این نتیجه رسیدم که سرمایه‌گذار پایانه صادراتی جیرفت نمی‌خواهد این پروژه به بهره‌برداری برسد.  مهرماه 97 قول دادند 22 بهمن به بهره‌برداری برسد به‌شرط حل مشکلشان با گمرک بانک رفاه و بانک تعاون ... همه این مشکلات را من حل کردم اما الآن هنوز به بهره‌برداری نمی‌رسد.  در آخرین تماس متوجه شدم  هنوز مدارک را به بانک توسعه تعاون نداده‌اند.

منطقه اقتصادی جیرفت مدت زیادی دعوا سر متولی‌اش بود. سهام عدالت متولی منطقه بود و کار را دنبال نمی‌کرد. سازمان عمران کرمان که متولی سیرجان است چون  تجربه دارد، متولی شد. پروژه آب می‌خواهد. متروکه است . در قضیه آب ماندیم. با آقای اردکانیان در تهران جلسه گذاشتیم و نامه دادیم. که پروانه‌شان تمدید شود. ایشان موافقت نکردند.آقای تقی زاده خامسی

تخصیصی 7 میلیون مترمکعب آب‌داده و نمی‌خواهیم تا مجبور نشدیم از آن استفاده کنیم. 
حدیث یزدی زاده/ مهر کریمان در مورد طرح کدگذاری وزارت کشور توضیح می‌دهید 

دکتر بصیری معاون استاندار: دیروز از سامانه‌ی یکپارچه‌ی کدگذاری تصمیمات کشوری با حضور وزیر رونمایی شد. بعد از 5 سال تمام نقاطی که در کشور هستند کدگذاری کردند که تا 150 هزار نقطه می‌رسد.

واحدها و عناصر تقسیمات کشوری کد می‌گیرند که باعث می‌شود اختلافاتی که بود که کجاست و چگونه است؟ برطرف شود.
حمید سعیدی/ فارس جنوب کرمان جاده جیرفت به بلوک و جیرفت به سه‌راهی بم قتلگاه مردم جنوب هستند و تلفات در آن بالاست. چه اقدامی در این خصوص انجام داده‌اید؟

این دو پروژه ردیف اعتباری دارند. اما اعتبارشان کم است. جیرفت به سه‌راهی بم را آقای وزیر هم بازدید کردند. و راجع به پل هم‌صحبت شد. اعتبارات ملی خوبی گرفتیم.

باید پیگیری کنیم که انشالله اعتبار تأمین شود.
زکیه سلیمی/ کرمان نو از زمان تصدی شما در استان کرمان جلسات زیادی بوده که مدیران حضور ندارند. کارشناسانی که حاضر می‌شوند اختیار مدیر ندارد. شما چه اختیاری در این زمینه‌دارید که با مدیران برخورد کنید؟

خشی از این اجتناب‌ناپذیر است مثلاً مدیر تهران مأموریت است یا مرخصی است یا بیمار است.

نا اعلام کردیم مدیران اگر نمی‌آیند به ما هماهنگی کنند و  قبلش اطلاع دهند. ما جلسه داشتیم از ده مدیر، هشت نفر نبودند. اگر اطلاع داده بودند جلسه را به بعد موکول می‌کردیم.

این را هم به مدیران اعلام کردیم اگر کسی را به‌جای خود می‌فرستند؛ فردی که می‌آید درباره موضوع جلسه اطلاع کافی داشته باشد،  اختیارات مدیر را داشته باشد و بتواند تصمیم بگیرد.

ما اهرم برخورد داریم می‌توانیم توبیخ کنیم به وزارت خانه اطلاع دهیم. منتها همیشه برای ما منافع استان مهم است.

البته مدیرانی هستند که من اعلام کردم که تا عوض نشوند با آن‌ها جلسه نخواهم داشت.
حسین شهابی پایان هفته درحالی‌که بیش از 40 درصد حقوق دولتی معادن از استان کرمان پرداخته می‌شود، نقش مسئولیت اجتماعی این شرکت‌ها چه می‌شود؟

طبق قانون درصدی از حقوق دولتی معادن به استان کرمان باید برگردانده شود که دارد دنبال می‌شود.

اما در مورد مسئولیت اجتماعی بخشی انجام می‌شود که شما مطلع نمی‌شوید. مثلاً  برخی از واحدهای اقتصادی منابع مالی بانک‌ها را تأمین کردند. از محل آن برای اشتغال وام قرض‌الحسنه داده می‌شود.

این مسئولیت اجتماعی آن‌هاست که دیده نمی‌شود.

معین‌های اقتصادی هم کارشان بر اساس مسئولیت اجتماعی است مثل کاری که گهر زمین دارد انجام دارد.

البته  هنوز جای کار بیش‌تر هست منتها  اگر من به گل گهر گفتم کاری بکن انجام نداد من کاری نمی‌توانم بکنم. بیش‌تر در حد تعامل طرفین است.

محمدجواد رحیمی نژاد/ طلوع بم کمبود آب آشامیدنی در شهر بم و روستاها به بحران رسیده است و مردم شهر هم با کم‌آبی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شدند. پروژه تأمین آب شرب بم  تا آخر سال به بهره‌برداری باید برسد. دولت هم قول داده که انجام شود.
احسان احمدی روشنفکری

درحالی‌که تحریم‌های ظالمانه بر کشور سایه انداخته است.

برخی  از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و اغراض سیاسی خاصی هم با پمپاژ یاس  برای بدنام کردن تیم همراه دولت تدبیر  دنبال می‌کنند و  می‌خواهند میوه‌اش را در انتخابات بعدی بچینند.

چرا شما و مدیران شما شرایط را توضیح نمی‌دهید؟

بله مطلبی که می‌گویید واقعیت دارد و ما کم‌تر توضیح می‌دهیم.

من شخصاً احساس می‌کنم نباید وقتمان را تلف کنیم. ما متعهدیم که به وظایفمان عمل کنیم. اگر وقتم را صرف حرف‌های بیهوده کنم، به مردم ظلم می‌شود.

آن‌ها می‌خواهند جلوی کار دولت را بگیرد اگر من را درگیر این حرف‌ها کنند به خواسته‌شان می‌رسند.

رسانه‌ها منصفانه بنویسند و بگویند که دولت کجاها کارنکرده ما هم پاسخ واقع‌بینانه می‌دهیم

من بعید می‌دانم که خبرنگاری سؤال کند و من وارد آن موضوع نشده باشم و بی‌اطلاع باشم.

مرادی زاده خانه خشتی

شما قبلاً گفته بودید که رفسنجان در مواردی سهم خودش را از مس برده است. 

آیا منطقی است که این میزان حقوق دولتی معادن پرداخته شود و مالیات گرفته شود؟

مصوبه شورای معادن است و در چارچوب قانون معادن است و ما در آن چارچوب عمل کردیم.

نماینده رفسنجان هم بودند و بحث شد. خلاف مصوبه عمل نکردیم.
پروین میرزا حسینی فردای کرمان شاهد شیوع گسترده اعتیاد هستیم. ما در کنترل اعتیاد موفق نبودیم. تاکنون چه اقداماتی انجام‌شده است؟

اعتیاد موضوعی است که همه استان‌ها درگیر آن هستند. در استان کرمان و کشور طرح‌های متعددی برای مقابله وجود داشته  است. باید بررسی می‌کردیم که این طرح‌ها چقدر موفق بودند و اگر بودند چرا ما اعتیاد را ریشه‌کن نکردیم؟ چرا موفق نبودند؟

هفته گذشته جلسه سه‌روزه در مورد عرضه پیشگیری و مبارزه داشتیم. کارشناسانی که در این زمینه صاحب‌نظر بودند صحبت کردند. جلسات خیلی خوبی بود. سردار مؤمنی خیلی تقدیر کردند. امیدواریم گزارش به ما داده شود که راه جدیدی را برای مبارزه شروع کنیم.

مجهز کردن کویر به سنسور است یکی از نکاتی است که باید انجام شود. تا حمل مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کنترل شود. البته پهباد هم مستقر خواهیم کرد.
سوده پاکاری/ دانشجو آزاد درحالی‌که قرار بود کرمان پایلوت دولت الکترونیک باشد، انجام شبکه ملی اطلاعات چقدر در کرمان محقق شده است؟

دولت الکترونیک یکی از موضوعات مهمی است که تصمیمات مهمی گرفته‌شده و بعضی کارها در استان کرمان برای اولین انجام‌شده است. حذف کاغذ از قبوض برق برای اولین از کرمان انجام‌شده است. کلیه خدمات برق الکترونیکی انجام می‌شود. خیلی از دستگاه‌ها دارند خدمات الکترونیکی انجام می‌دهند. ما همین کاری که دارد برق انجام می‌دهد از همه دستگاه‌ها می‌خواهم عمل کنند.

از همه دستگاه‌ها خواستیم یکی از خدماتشان را این‌گونه ارائه بدهند.

شبکه ملی اطلاعات استان الآن به‌طور کامل قابل‌استفاده است . من خودم به شبکه ملی اطلاعات ایراد داریم. فقط اطلاعات خاص و محدودی روی آن است. من نمی‌گویم ازنظرم چند درصد کار انجام‌شده که بعد دوستان گلایه نکنند که چرا استاندار چنین حرفی زده است
حسین جمالی زاده امید کرمان نظارت بر اختصاص بودجه فرهنگی چگونه انجام می‌شود؟ بودجه رسانه‌ها را باید چه کسی تأمین کند؟

دستگاه‌های دولتی دو دسته هستند؛ مسئولیت فرهنگی دارند یا ندارند. که بر اساس قانون عمل می‌شود.

من مسئول تأمین بودجه رسانه‌ها نیستم اما بر توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی تأکید می‌کنیم.

جوادی/ پته

جاده اصلی جیرفت و هفت شهرستان جنوب ، بار سنگین ترافیکی دارد. قرار بود دوبانده شود چرا متوقف شد؟

محور جیرفت کهنوج تا بندرعباس را داریم که تعطیل نشده و کند پیش می‌رود که به خاطر کمی اعتبار است. جیرفت ساردوییه در برنامه نبوده است.

مریم موحدی/ تسنیم جنوب معادن جنوب چرا فعال نمی‌شود؟

سیاست مان این است که در بخش معدن جنوب فعال شود.

دیروز در منوجان یک پروژه کنستانتره کرومیت را افتتاح و یکی را کلنگ زدیم. معدن رمشک آماده افتتاح بود.

اگر سرعت عمل می‌خواهیم باید سرمایه‌گذار باشد.

اما حرکت آغازشده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)