کد خبر: ۳۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان مدعی شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از صرفه‌جویی ۳۵۰ میلیون مترمکعبی آب با اجرای طرح‌های کنترل بهره‌برداری و انسداد چاه‌های غیرمجاز طی چهار سال گذشته خبر داد.

۳۵۰ میلیون مترمکعب آب در استان صرفه‌جویی شد/ طرح‌های آبرسانی هزینه‌های بسیار سنگینی دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از صرفه‌جویی ۳۵۰ میلیون مترمکعبی آب با اجرای طرح‌های کنترل بهره‌برداری و انسداد چاه‌های غیرمجاز طی چهار سال گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، علی رشیدی  در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان عنوان کرد: چهار سد بزرگ جیرفت، نساء بم، تنگوئیه سیرجان و شهید سلیمانی بافت تامین آب شرب، کشاورزی، محیط زیست و مقداری صنعت استان کرمان را به عهده دارند.
وی ادامه داد: دو سد بزرگ قدرونیه و شهیدان امیرتیموری در حال ساخت داریم و تلاش می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.
رشیدی با بیان اینکه چند پروژه بزرگ آبرسانی به کرمان و شهرهای شمالی و آب از سدنساء به بم و بروات در دست اجرا است، تصریح کرد: برای طرح آبرسانی از سد جیرفت به منظور شرب و بهداشت در شهرهای جیرفت و عنبرآباد ابلاغ اجرایی گرفته‌ایم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان، میزان بارندگی‌های امسال در استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 950 میلیون تا یک میلیارد مترمکعب ورودی آب به سدهای استان کرمان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ذخیره سدها قابل قبول است و 400 میلیون مترمکعب ذخیره آب در سدهای استان داریم. رشیدی ابراز داشت: 250 میلیمتر بارندگی امسال در سطح استان داشتیم که بی‌سابقه بود است، اما بیشترین وقت خودمان را باید بر کنترل و صرفه‌جویی در مصرف آب بگذاریم.
وی بیان کرد: 4 هزار و 650 حلقه چاه غیرمجاز طی چهار سال گذشته بسته شده و 181 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی از این حیث به دست آمده است.
رشیدی گفت: 171 میلیون مترمکعب آب هم از محل کنترل بهره‌برداری چاه‌های آب در استان داشتیم و در مجموع 350 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب طی سال چهار سال گذشته حاصل شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان به گشت و بازرسی در دشت‌های استان اشاره داشت و عنوان کرد: از مرداد ماه سال گذشته تاکنون 160 کیلومتر لایه‌روبی و 132 کیلومتر رفع تصرف رودخانه‌ها صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: سامانه آبرسانی به کرمان شامل چهار خط است، سد شهیدان امیر تیموری شامل 77 کیلومتر خط انتقال، تونل و تصفیه خانه است که در مجموع 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان اظهار داشت: 16 کیلومتر از خط انتقال آب شهیدان امیرتیموری باقی مانده است، تصفیه‌خانه 80 درصد و تونل نیز 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رشیدی ابراز داشت: به دنبال این هستیم که میزان ورودی بارندگی‌ها به اعماق زمین بیشتر از میزان خروجی باشد در حالی که اکنون عکس این اتفاق را شاهدیم و امیدواریم به تعادلی در این زمینه برسیم.
وی ابراز داشت: طرح‌های آبرسانی هزینه‌های بسیار سنگینی دارند، کرمان نیاز به چند طرح پشتیبان دارد که یک طرح به صورت میان مدت تامین آب از سد شهیدان امیرتیموری و سامانه آبرسانی است و در کنار آن پروژه‌های دیگر باید دنبال شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)