کد خبر: ۳۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حل مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز، بررسی مشکلات واحدهای دامپروری در خلیل آباد و مشکلات کوره های آجرچزی در دشت جوپاری اظهارداشت: واحدهای تولیدی استان برای حل مشکلات خود در حوزه های مختلف از جمله تامین نقدینگی و تامین مالی و موانعی که ممکن است برخی دستگاه های اجرایی داشته باشند به ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی متوسل می شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که استقلال قوا به معنای جزیره ای عمل کردن نیست گفت: استقلال قوا منافاتی با همکاری، تعامل و هم افزایی ندارد و در این راستا تلاش داریم پس از این نیز فضای همکاری و همگرایی را در استان ارتقا دهیم.

 یدالله موحد در دیدار با استاندار کرمان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، افزود: حسب الامر مقام معظم رهبری به ویژه در بند ۸ حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، همکاری با قوه مجریه و مقننه و هم افزایی با آنها که سفارش همیشگی رهبر معظم انقلاب است، مد نظر قرار دارد.
وی از تعاملات دستگاه اجرایی استان با دستگاه قضایی قدردانی کرد و گفت: در اجرای این فرمایش رهبری در کلان قوه قضاییه و همچنین در استان کرمان همواره رویکرد و راهبرد این بود که تعامل، همکاری و هم افزایی لازم بین قوای سه گانه ایجاد شود و تاکنون نیز این اتفاق افتاده و همواره سعی شده با حفظ استقلال سه قوه به ویژه دستگاه قضایی تعامل و همکاری مثبت و موثر را برقرار کنیم و اعتقاد داریم سه قوه از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و در یک سو و تحت امر ولایت فقیه انجام وظیفه می کنند.
موحد با اشاره به این مطلب که برای حل مشکلات کشور راهی جز تعامل و برقراری فضای همکاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دستیابی به امنیت پایدار جز با همکاری سه قوه محقق نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه امروز مسائل اقتصادی مساله اول کشور است و باید تمامی ظرفیت های قوا را به کار گیریم تا بر مشکلات کشور فائق آئیم، عنوان کرد: در سال ۹۸ و چندماه ابتدای سال ۹۹ در راستای حمایت از تولید ۱۷۵ پرونده حمایتی را در ستاد استانی حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است که توفیقات خوبی برای حل مشکلات این واحدها حاصل شده و اگر این اقدامات نبود شاید ادامه خدمت بالغ بر ۹ هزار نفر در بخش تولید با مشکل مواجه می شد
وی با اشاره به حل مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز، بررسی مشکلات واحدهای دامپروری در خلیل آباد و مشکلات کوره های آجرچزی در دشت جوپاری اظهارداشت: واحدهای تولیدی استان برای حل مشکلات خود در حوزه های مختلف از جمله تامین نقدینگی و تامین مالی و موانعی که ممکن است برخی دستگاه های اجرایی داشته باشند به ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی متوسل می شوند.
رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که سطح تعاملات موجود استان کرمان برای رفع موانع تولید و همکاری دستگاه قضایی با اتاق بازرگانی در کشور نمونه است، تصریح کرد: مرکز داوری در اتاق بازرگانی تشکیل شده و به صورت جدی مورد حمایت دستگاه قضایی استان کرمان قرار دارد.
موحد گفت: قراردادهای بانکی از ماهیت تا عمل و آنچه منعقد می شود، در همایشی با حضور قضات کشوری، اندیشمندان و حقوقدانان مورد بررسی قرار گرفته است که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.
وی با تاکید بر این مطلب که همایش های خوبی با رویکرد حمایت از سرمایه گذاران در استان کرمان از سوی دستگاه قضایی برگزار شده است، تاکیدکرد: دادگستری استان اهتمام جدی دارد که برای حل مشکلات جامعه و کشور با همکاری سایر دستگاه ها قدم های رو به جلویی را بردارد زیرا باور بر این است که بسیاری از مشکلات جز با همکاری و تعامل حل نخواهد شد .
رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: امروز قوه قضاییه در مسیر اجرای رویکردها و برنامه های تحولی خود نیاز به همکاری سایر قوا دارد زیرا بدون تصویب قوانین لازم به اهداف خود دست نخواهد یافت و در تامین امکانات و نیروی انسانی نیز به همکاری دولت نیاز دارد و دستگاه های اجرایی نیز برای رفع مشکلات و موانع پیش روی خود نیاز به حمایت مقتدرانه دستگاه قضایی دارند و این ضرورت ها باعث می شود بیش از گذشته احساس کنیم که باید تعامل و همکاری موجود را تقویت کنیم.
موحد خاطرنشان کرد: باور اعضای شورای قضایی استان کرمان بر این است که تعاملات موجود با سایر قوا را ارتقا دهند تا درمسیر آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشته شود.

قوانین موجود جامع و همه جانبه نیستند

استاندارکرمان نیز در این نشست گفت: امیدواریم بر اساس تعامل بتوانیم برای خدمت به مردم و در نهایت رسیدن به رضایت خداوند گام برداریم.
محمدجواد فدائی با بیان این مطلب که متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات در قوانین و مقررات است زیرا قوانین موجود جامع و همه جانبه نیستند، اظهارداشت: همه مردم، مدیران اجرایی و مسئولان باور یکسان برای حل مشکلات مردم، توسعه و اشتغال ندارند.
وی گفت: اگر اعتقاد یکسانی برای حل مشکلات مردم وجود داشت، بسیاری از مشکلات در سریع ترین زمان ممکن حل می شد.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که برای تسریع در حل مشکلات مردم باید حداقل درک یکسانی از مسائل در بین مردم و مسئولان قضایی، اجرایی و مقننه ایجاد کرد، گفت: برای ما سوال این است که با تخلفات محرز در مسیر حل مشکلات مردم، چه برخوردی باید انجام شود.
فدائی افزود: در حال حاضر با تخلفاتی روبروهستیم که در گذشته برای مردم حق ایجاد کرده اند و در حال حاضر مشکلات بسیاری را برای مدیران اجرایی و قضایی ایجاد کرده است و وجود این مسائل بخش زیادی از وقت مدیران را می گیرد.
وی از دستگاه قضایی در مسیر تعاملات موجود برای حل مشکلات جامعه تقدیر کرد و گفت: با ایجاد راه حل های جدید می توان بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کرد.
وی با اشاره به این مطلب که بی توجهی به نظر کارشناسی از دلایل بروز مشکلات برای مردم است، افزود: تعامل بسیار خوبی برای حل مشکلات مردم انجام شده و هنوز مشکلات بسیاری وجود دارد که می توان در تعامل با قوه قضائیه این مشکلات را برطرف کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)