کد خبر: ۳۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه بعضی از بیمارستان‌ها هم از تعرفه‌های دولتی عدول کردند عنوان کرد: بیشترین زیرمیزی گرفته شده توسط پزشکان استان کرمان مربوط به پزشکان جراح اعم از تصادفات، عروق، جراحی‌های سخت و زنان و زایمان است.

برخی ‌بیمارستان‌های کرمان از تعرفه‌های دولتی عدول کردند/ تعرفه‌ها کفاف هزینه‌های جاری بیمارستان را نمی‌دهد/ بیمه‌ها به تعهدات خود به موقع عمل نکرده‌اند/ پزشکان جراح بیشترین زیرمیزی را گرفتند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه پزشکان جراح بیشترین زیرمیزی را گرفتند، گفت:تخلفات مربوط به پزشکان و داروخانه‌ها، عدول از مباحث پزشکی، گرانفروشی و عدم ارائه خدمات مناسب در این حوزه پس از کشف در علوم پزشکی تشکیل پرونده داده شده و در تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود.

 ارسلان میری با بیان اینکه تخلف چندانی در بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد افزود: تخلفات بخش دولتی بیشتر ناشی از آن است که تعرفه‌ها کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد و یا بیمه‌ها به تعهدات خود به موقع عمل نکرده‌اند.

میری با اشاره به اینکه بعضی از بیمارستان‌ها هم از تعرفه‌های دولتی عدول کردند عنوان کرد: بیشترین زیرمیزی گرفته شده توسط پزشکان استان کرمان مربوط به پزشکان جراح اعم از تصادفات، عروق، جراحی‌های سخت و زنان و زایمان است.

او افزود: تعزیرات حکومتی مسئول رسیدگی و صدور رای در تخلفات اقتصادی بوده و کشف تخلف به عهد دیگر دستگاه‌ها است.

میری با بیان اینکه مصوبه‌ای داریم که شرایط ویژه‌ای برای جابه‌جایی، حمل و نگهداری دام‌های زنده بومی وجود دارد گفت: دستگاه‌ها مکلف به هویت‌گذاری دام‌های زنده هستند و دام‌های بدون هویت قاچاق محسوب می‌شوند و عدم اطلاع مردم از قوانین رافع مسئولیت نیست.

وی قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و افزود: کشاورزان و دامدارانی که به سوخت نیاز دارند باید با ارائه مدارک لازم از دستگاه‌های مربوطه مجوزات لازم و سهمیه دریافت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه استفاده از موتورهای سنگینی که فاقد پلاک و مجوز هستند جرم بوده و استفاده‌کنندگان مشمول مجازات‌های قانونی می‌شوند گفت: ما مکلف هستیم تا دو و سه برابر قیمت موتور صاحبان آنها را جریمه کنیم.

وی با بیان اینکه گرانی و گرانفروشی دو مسئله جداگانه است افزود: گرانی نتیجه مسائل سیاسی، اقتصادی و تغییر شاخص‌های تولید کالا است که هر ساله به طور معمول با یکسری افزایش قیمت‌ها روبه‌رو هستیم که افزایش بیش از حد متعارف قیمت‌ها گرانفروشی محسوب می‌شود.

میری با بیان اینکه حدود 80 تا 100 هزار واحد صنفی در استان کرمان وجود دارد و تعداد بازرسان ما و دیگر دستگاه‌ها به حدود 150 نفر در استان می‌رسد که بازرسی از تمامی صنوف کار سختی است گفت: کنترل بازار به تنهایی امکان‌پذیر نبوده و نیازمند همراهی و همکاری خود مردم در اطلاع‌رسانی گرانفروشی‌ها هستیم و خود مردم باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به آمار و عملکرد تعزیرات حکومتی استان کرمان از سال 92 تا 5 ماهه نخست سال 99 بیان کرد: در حوزه قاچاق کالا در این مدت 16 هزار و 750 فقره پرونده به تعزیرات رسیده که 90 درصد این پرونده‌ها توسط پلیس کشف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ارزش ریالی این پرونده‌ها را بیش از 4 هزار و 346 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: کل جریمه تعیین شده برای این پرونده‌ها بیش از هزار و 455 میلیارد ریال است که از این میزان بیش از 665 میلیارد ریال وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف بیش از 22 هزار پرونده و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان هم بیش از 94 هزار پرونده برای تعزیرات ارسال کرده‌اند افزود: گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت نکات بهداشتی و احتکار بیشترین تخلفات را شامل می‌شود.

میری بیشترین موارد تخلف را مربوط به سوخت، البسه، دام، مواد غذایی، موتورسیکلت، توتون و تنباکو عنوان کرد و گفت: بعضی شرکت‌های تولیدی فراورده‌های نفتی تخلفاتی دارند از جمله اینکه در بارنامه‌ها موادی چون هیدروکربن را اعلام بار کردند در حالیکه از این خودروها گازوییل قاچاق کشف شده است.

وی با اشاره به قیمت‌های بی ضابطه برخی شرکت‌های لبنی گفت: این شرکت‌ها مواد اولیه خود از دامداران خریداری کرده و به بهانه‌های واهی و با افزایش قیمت به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه در بحث فولاد نیز چندین فقره پرونده در تعزیرات حکومتی داشتیم تصریح کرد: افزایش بی ضابطه قیمت آهن‌آلات و سیمان نیز باید پیگیری شده و با متخلفان برخورد شود.

منبع: تسنیم

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)