کد خبر: ۳۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی به میزبانی کرمان خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی به میزبانی کرمان خبر داد.
محمدرضا علیزاده، مدر نشست خبری بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان که با رونمایی از پوستر و انتشار فراخوان جشنواره همراه بود، در سخنانی گفت: جشنواره‌ای که در سال ۱۳۷۳ آغاز شد، اکنون و پس از ربع قرن برگزاری به جشنواره‌ای با یک ساختار و سیستم فرهنگی تعریف شده و تشکیلات اجرایی و اداری کاملی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره؛ خاستگاه آن است، جشنواره شعر رضوی در کرمان شکل گرفت و امروز گنجینه غنی و بانک اطلاعات کامل از ابتدا تا امروز جشنواره در دبیرخانه دائمی جشنواره موجود می‌باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به دستاور‌های ۲۵ ساله جشنواره ملی شعر رضوی گفت: بر اساس آمار تا کنون بیش از ۲۱ هزار اثر شعر در طی ۲۵ سال برگزاری جشنواره در مقاطع مختلف به دبیرخانه رسیده، ضمن این که ۱۴ مجموعه اشعار قرائت شده شاعران ولایی به چاپ رسیده که همه این اثار در بیرخانه جشنواره ثبت و ضبط شده است.
علیزاده تصریح کرد: طی سال‌ها برگزاری، تلاش شده که جشنواره دچار روزمرگی نشود، بر این اساس هر سال و هر دوره اقدامات نوآورانه‌ای به همت دبیران و کادر اجرایی جشنواره شکل گرفته است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: این جشنواره حرکت رقابتی در حوزه شعر و ادب است که بر مبنای خلاقیت‌های هنری و معنوی در حوزه اهل بیت و ترویج فرهنگ رضوی شکل گرفت. در ابتدا به صورت استانی، سپس منطقه‌ای و بعد از ان به صورت ملی برگزار شد و در نهایتا به عنوان بخشی از جشنواره بین المللی امام رضا به این جشنواره، ملحق شد و الان ما بیست و ششمین جشنواره ملی شعر روضوی کرمان از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را برگزار می‌کنیم.
علیزاده گسترش فعالیت‌های فرهنگی، حمایت از ترویج شعر و ادبیات آئینی را از اهداف مهم جشنواره ملی شعر رضوی برشمرد و تصریح کرد: یکی محور‌های اصلی این جشنواره در سال جاری که در فراخوان نیز بر آن تاکید شده: زندگی و ابعاد شخصیت هشتمین اختر تابناک اسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) است.
وی در پایان تصریح کرد: جشنواره امسال به صورت مجازی و در سه بخش رقابتی شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه و همچنین شعر دانشجویی برپا می‌شود.
 
 
آخرین مهلت ارسال آثار به دبیر خانه جشنواره، ۲۰ آبانماه سال جاری است
دبیر تخصصی بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان، امروز و در نشست خبری جشنواره در جمع اهالی رسانه استان، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیر خانه جشنواره، ۲۰ آبانماه سال جاری است.
حامد حسینخانی تصریح کرد: جشنواره ملی شعر رضوی در دوره بیست و ششم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود؛ علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس الکترونیکی شمس توس ارسال کنند و در این دوره ارسال فیزیکی اشعار نداریم.

دبیر تخصصی جشنو. اره ملی شعر رضوی کرمان، با اشاره به این که تمام اخبار جشنواره از طریق صفحه اینستاگرامی جشنواره به آدرس Shererazavi۲۶@ اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: جشنواره در بخش‌های کلاسیک، سپید، آزاد و شعر ترانه برگزار می‌شود.

حسینخانی با بیان این که در هر سه بخش برگزیدگان اول تا سوم را داریم ادامه داد: بخش ویژه دانشگاهی در بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی در نظر گرفته شده است.

این استاد دانشگاه در سخنانش با بیان این که دلبستگی ذاتی ما ایرانیان و شیعیان به امام رضا (ع) باعث شد در مسیر جشنواره شعر رضوی همت داشته باشیم افزود: کرمانی‌ها بنیانگذار جشنواره شعر رضوی در کشور هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)