کد خبر: ۳۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان:
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره قیمت نان در استان کرمان گفت: اکثر کالاها در سنوات گذشته افزایش قیمت محسوسی داشتند اما در مورد نان، از سال ۹۳ تاکنون هیچ تغییر خاصی نداشتیم و تنها در خردادماه امسال براساس افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت آرد، افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت نان را داشتیم.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: ۲۷۱۱ نانوایی در استان کرمان داریم که همه آنها فعال هستند و همه نیز سودآوری دارند. قبول داریم سودها به حداقل رسیده است اما باز هم نانوانیی ها سود آور هستند اما هزینه های پروتکل های بهداشتی تا حدودی به نانوایان فشار می آورد که ما هم آنها را درک می کنیم.

"داریوش ماهری" درباره وضعیت بازرسی و نظارت بر نانوایی ها در استان کرمان در ایام کرونایی اظهار کرد: بیماری کرونا دارای بحث های گسترده ای است که به دلیل حجم کار در این بیماری، تمامی ارگان ها به صورت مشترک و به سرپرستی استانداری کرمان بحث نظارت ها بر موارد دخیل در این موضوع را پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر کار نانوانی ها توسط سازمان صمت، بهداشت و ادراه کل غله صورت می گیرد اظهار کرد: استفاده از ماسک توسط تمامی کارگران فعال در نانوایی، وجود کارتخوان، وجود نیروی مجزا برای تحویل نان و ... از مواردی است که باید در نانوایی ها طبق پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، رعایت شود که خوشبختانه تاکنون موردی از شیوع کرونا ناشی از نانوایی ها در استان کرمان نداشته ایم.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره قیمت نان در استان کرمان گفت: اکثر کالاها در سنوات گذشته افزایش قیمت محسوسی داشتند اما در مورد نان، از سال ۹۳ تاکنون هیچ تغییر خاصی نداشتیم و تنها در خردادماه امسال براساس افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت آرد، افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت نان را داشتیم.

ماهری با بیان اینکه ۱۵ ایتم قیمت نان را تشکیل می دهند اظهار کرد: معتقدیم قیمت نان در شرایط کنونی بیشتر طرف مشتری را مدنظر قرار داده است ضمن آنکه احتمالا اصلاحاتی در بحث وزن نان خواهیم داشت که در آینده اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت نان در حال حاضر برای نانوایی ها صرفه اقتصادی دارد؟ گفت: ۲۷۱۱ نانوایی در استان کرمان داریم که همه آنها فعال هستند و همه نیز سودآوری دارند. قبول داریم سودها به حداقل رسیده است اما باز هم نانوانیی ها سود آور هستند اما هزینه های پروتکل های بهداشتی تا حدودی به نانوایان فشار می آورد که ما هم آنها را درک می کنیم.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان درباره کیفیت نان نیز گفت: کیفیت نان به موضوع آرد و کیفیت آرد نیز به کیفیت گندم بر می گردد

وی با بیان اینکه گندم جنوب استان کرمان از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است و دارای استاندارهای کشوری است اظهار کرد: ۷۰۰ هزار تن سرانه گندم استان کرمان است که ۱۲۰ هزار تن از داخل استان تامین و مابقی از استان ها و کشورهای دیگر وارد می شود.

ماهری با تاکید بر اینکه به دنبال ورود گندم با کیفیت به استان کرمان هستیم اظهار کرد: در سال جاری ۷۰ هزار تن گندم از خارج کشور وارد استان کرمان شده است و برای بقیه نیز به دنبال ورود گندم با کیفیت از سایر استان های کشور هستیم و خوشبختانه در حال حاضر سیلوهای استان ذخایر خوبی دارند و اکثر گندم موجود در استان نیز دارای کیفیت خوبی هستند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان به موضوع سبوس موجود در نان اشاره کرد و گفت: به دلیل سلامت و افزایش کیفیت نان در استان کرمان مصوب کرده ایم که سبوس نان ها در استان مقداری کم شود تا به لحاظ کیفیت غذایی، مطلوب باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم باور غلطی دارند که نان سفید، نان بهتری است بلکه این نان بین ۱۶ تا ۱۷ درصد سبوس گیری می شود که ارزش های تغذیه ای نان را از دست می دهد.

ماهری با بیان اینکه مصوب کرده ایم در استان کرمان در نان های سنگگ سبوس گیری ۱۲ درصدی صورت گیرد اظهار کرد: به طور متوسط در استان کرمان نان ها با سبوس گیری ۱۳.۵ درصد عرضه می شود اما قبول داریم در سطح شهر نانوایی هایی هستند که همچنان به روش های سنتی اعتقاد داشته و مقداری سبوس گیری نان آنها بالاست اما در مجموع وضعیت و کیفیت نان در استان خوب است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)