کد خبر: ۳۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
سیدحسین مرعشی:
سخنگوی حزب کارگزاران اسلامی با تاکید بر اینکه دولت بعد از تحریم باید دولتی باشد که مسائل را فارغ از اغراض سیاسی دنبال کند، گفت: حزب کارگزاران قادر به تشکیل دولت فراگیر با حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است زیرا بیشتر پست‌های کشور را سیاسی تلقی نمی‌کند.

سخنگوی حزب کارگزاران اسلامی با تاکید بر اینکه دولت بعد از تحریم باید دولتی باشد که مسائل را فارغ از اغراض سیاسی دنبال کند، گفت: حزب کارگزاران قادر به تشکیل دولت فراگیر با حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است زیرا بیشتر پست‌های کشور را سیاسی تلقی نمی‌کند.

حسین مرعشی در نشست حزب ندای ایرانیان که در فضای مجازی انجام شد اظهارداشت: در انتخابات آتی ریاست جمهوری احزاب تاثیرگذار نخواهند بود بلکه این جبهه‌ها هستند که تاثیرگذار هستند.

سخنگوی حزب کارگزاران اسلامی رویکرد اصلاح‌طلبان را کمک به کارآمد شدن نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: حضور نداشتن افراد باتجربه اصلاح‌طلب یا اصولگرا در قدرت که تجربه بیش از ۴۰ سال سیاست‌ورزی را دارند می‌تواند ناکارآمدی را در کشور تشدید کند.

وی با بیان اینکه هم مخالفان و هم موافقان نظام جمهوری اسلامی به کارگزاران سازندگی ناسزا می‌گویند، گفت: مشکلات را با معجزه نمی‌توان حل کرد و مشکلات‌ واقعی نیازمند راه‌حل‌های واقعی هستند.

سازوکار جدید اصلاح‌طلبان احزاب محور خواهد بود

مرعشی درباره استعفای محمد رضا عارف و موسوی لاری از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: استعفای این افراد به این معنی است که نمی‌خواهند در سازوکار جدیدی که به جای شورای‌عالی می‌آید حضور داشته باشند.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب، سازوکار جدید احزاب محور خواهد بود.

در ایران دولت سایه نداریم

مرعشی درباره این موضوع که آیا در ایران دولت سایه وجود دارد، تصریح کرد: دولت سایه در جایی معنا دارد که احزاب شناسنامه‌داری وجود داشته باشند که در صورت قرار گرفتن در موضع اقلیت بتوانند اکثریت را نقد کنند اما در ایران دولت جناحی و حزبی نداریم بنابراین دولت سایه نیز معنا ندارد.

وی گفت: نهادهایی مثل سپاه و شورای نگهبان هم از همین مردم هستند و به مردم خدمت می‌کنند چیزی که مهم است ایجاد فضایی است برای اینکه همه بازیگران برای بازی فضا داشته باشند و بخش خصوصی احساس نکند که بخش عمومی فضا را برایش تنگ کرده است.

کارگزاران در دولت اول اصلاحات نقش تعیین کننده داشت

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره نقش این حزب در سیاست کشور تصریح کرد: حزب کارگزاران در تغییر مجلس راستگرای چهارم و روی کار آمدن مجلس میانه‌رو پنجم موثر بود.

مرعشی با اشاره به حضور گسترده نیروهای کارگزاران سازندگی در دولت اول اصلاحات اظهارداشت: حزب کارگزاران قادر به تشکیل دولت فراگیر با حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است زیرا بیشتر پست‌های کشور را سیاسی تلقی نمی‌کند.

وی نقش نیروهای حزب کارگزاران سازندگی در سازندگی بعد از جنگ تحمیلی را یادآور شد و گفت: دولت بعد از تحریم هم باید دولتی باشد که مسائل را فارغ از اغراض سیاسی دنبال کند.

حمایت دولتی از خودروسازان باید برداشته شود

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در بخش دیگری از سخنانش به بازار خودرو اشاره کرد و گفت: کیفیت خودروهای داخلی پایین است و دلیل آن این است که به صورت سنتی دو خودروساز بزرگ کشور انحصار تولید خودرو را در اختیار دارند.

مرعشی خواستار برداشته شدن حمایت دولتی از این دو خودروساز شد و گفت: بازار خودرو ایران بزرگ شده و اکنون باید ده‌ها شرکت خودروساز بتوانند خودروهای متنوع و باکیفیت به مردم عرضه کنند.

بورس عامل شفاف سازی است و افزایش حضور مردم در بورس موضوعی مثبت است اما رشد ۲۵۰ درصدی بورس در مدت سه ماه با واقعیت‌های اقتصادی کشور تناسب ندارد.

مرعشی، افزایش قیمت سهام بورس را با افزایش نرخ دلار مرتبط دانست و گفت: افزایش نرخ دلار باید در طول دو الی سه سال در بازارهای دیگر تخلیه می‌شد و نباید در طول سه ماه در بازار بورس تخلیه می‌شد.

وی با اشاره به رشد روزانه پنج درصدی بازار بورس گفت: بازار بورس را به یک قمار تبدیل کردیم که آسیب‌های آن به مردم خواهد رسید.در حالی که دولت باید با سیاستگذاری درست تلاش کند تا بازار بورس دوباره به تعادل برسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)