کد خبر: ۳۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلب، گفت: درون شورای هماهنگی کمیته سیاسی تشکیل شده و این کمیته اکنون به دنبال تبیین مانیفست اصلاحات است. به همین منظور در جلسات خود از صاحب‌نظران مختلف دعوت می‌کند.

چه خبر از آخرین آىایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلب، گفت: درون شورای هماهنگی کمیته سیاسی تشکیل شده و این کمیته اکنون به دنبال تبیین مانیفست اصلاحات است. به همین منظور در جلسات خود از صاحب‌نظران مختلف دعوت می‌کند. 
به گزارش ایلنا علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در خصوص آخرین وضعیت جریان اصلاح‌طلب و دو نهاد تصمیم‌ساز این جریان یعنی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب، گفت: شورایعالی سیاست‌گذاری تا انتخابات مجلس در دوم اسفند بنابر وظیفه‌ای که داشت، فعال بود و بعد از بحث و بررسی‌های فراوان تصمیمی گرفت که به صورت رسمی در بیانیه‌ای هم اعلام شد و آن هم این بود که در تمامی حوزه‌ها تنها با کاندیدای شاخص و شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب وارد انتخابات شود.
وی ادامه داد: بعد از انتخابات مجلس فعالیت شورای عالی با وقفه مواجه شد و در عین حال استعفای رئیس و نایب رئیس آن شبهاتی را درخصوص عدم فعالیت یا عدم موجودیت آن ایجاد کرد، اما باید عرض کنم که شورای عالی سیاست‌گذاری به صورت رسمی موجودیت دارد و یک نهاد قانونی اجماع‌ساز اصلاح‌طلب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است. همچنین از نظر اساسنامه هم مهلت فعالیت آن تمام نشده است و می‌تواند به کار خود ادامه دهد.
دبیر حزب پیشروی اصلاحات در ادامه اظهار داشت: از آنجا که اکثریت شورای‌عالی با شورای هماهنگی است و همچنین این شورا می‌تواند جریان اصلاح‌طلب را در قالب احزاب نمایندگی کند، این شورا اکنون فعال است اما تاکنون وارد تصمیمات انتخاباتی نشده است.
وی افزود: بنابراین تا این لحظه نهاد اصلاح‌طلبی که فعالیت و موجودیت دارد، شورای هماهنگی است و حتی می‌توان گفت بیش از گذشته فعال است و به صورت منظم جلسات خود را برگزار می‌کند.
صوفی در ادامه درخصوص جزئیات جلسات شورای هماهنگی و موضوعات در دستور کار این نهاد، ابراز داشت: درون شورای هماهنگی کمیته سیاسی تشکیل شده و این کمیته اکنون به دنبال تبیین مانیفست اصلاحات است. به همین منظور در جلسات خود از صاحب‌نظران مختلف دعوت می‌کند تا بتواند از مجموعه نظرات چهره‌های صاحب نظری که حزبی نیستند یا اگر حزبی هم هستند خودشان به شخصه تاثیرگذاری دارند، به یک جمع‌بندی برسد.
وی ادامه داد: جلسات شورای هماهنگی به صورت دوهفته یکبار برگزار می‌شود اما این کمیته هر هفته جلسه دارد و در حال رسیدن به نتایج خوبی است. عضو شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب در خصوص اخبار اخیر مبنی بر شرط علی لاریجانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه چه میزان احتمال دارد اصلاح‌طلبان به سمت حمایت از وی بروند، اظهار داشت: من چنین احتمالی نمی‌دهم چراکه این اتفاق خلاف راهبرد انتخاباتی‌ است که در سال ۹۸ تصویب شد و در آن، حضور در انتخابات منوط به داشتن کاندیدای اصلاح‌طلب و شناسنامه‌دار شده بود و در حال حاضر ملاک، همان راهبرد انتخاباتی سال ۹۸ است.
وی ادامه داد: همچنین این فضا را در میان اصلاح‌طلبان نمی‌بینم که این نظر بخواهد عوض شود و به نوعی چنین گرایشی در میان اصلاح‌طلبان بسیار ضعیف است؛ مثلا شاید جسته و گریخته بعضی از احزاب و حتی شاید بهتر باشد نگوییم بعضی از احزاب فقط شاید حزب کارگزاران چنین موضوعی را مطرح کرده باشند.
صوفی گفت: البته آن‌ها هم پیگیر این مساله نیستند، یعنی آن‌ها هم به عنوان یک ایده مطرح کرده بودند که با واکنش منفی احزاب و جریان اصلاحات مواجه شد و خودشان هم دیگر پیگیر نیستند. در مجموع در حال حاضر مساله حمایت اصلاح‌طلبان از آقای لاریجانی را بعید می‌دانم، یعنی اگر راهبرد اصلاح‌طلبان همان راهبرد انتخابات مجلس باشد، کاندیدای سال ۱۴۰۰ هم نمی‌تواند غیراصلاح‌طلب باشد.

راهبرد اصلاح‌طلبان در حال تدوین است
احمد شریف گفت: در حال حاضر پایه و اساس کار در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انجام می‌شود و تصمیم گیر نهایی برای شکل گیری ساختار جدید اصلاح طلبان هم همین مجموعه خواهد بود.
به گزارش مهر احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات  درباره روند فعالیت‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: شورای عالی سیاست گذاری بعد از انتخابات مجلس تا امروز جلسه‌ای نداشته اما جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به شکل مرتب تشکیل می‌شود و کمیته سیاسی این شورا مأمور شده است که راهبرد اصلاح طلبان را تدوین کرده و به صحن شورای هماهنگی بیاورد تا بررسی شود.
عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ادامه داد: طبعاً جریان اصلاحات به عنوان یک جریان سیاسی ریشه دار نسبت به انتخابات ریاست جمهوری بی تفاوت نخواهد بود و در این راستا در حال فعالیت است.
وی درباره بحث‌های پیرامون ساز و کار نهایی این جریان برای ادامه مسیر فعالیت‌های سیاسی خود تاکید کرد: اینکه ساختار اصلی برای شرکت در انتخابات در قالب شورای عالی سیاست گذاری خواهد بود یا پارلمان اصلاحات منوط به تدوین استراتژی کمیته سیاسی شورای هماهنگی خواهد بود.
شریف ادامه داد: در حال حاضر پایه و اساس کار در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انجام می‌شود و تصمیم گیر نهایی برای شکل گیری ساختار جدید اصلاح طلبان هم همین مجموعه خواهد بود.
این فعال اصلاح طلب در پایان درباره بررسی استعفاهای انجام شده در شورای عالی سیاست گذاری، گفت: هنوز جلسه‌ای در قالب این شورا تشکیل نشده تا بحث استعفاها مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)