کد خبر: ۳۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندارکرمان پس از بازدید از خط انتقال آب خلیج فارس؛
استاندار کرمان با اشاره به وجود 35 هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز در استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه 9000 چاه غیرمجاز در استان حفر شده و سالانه 6 میلیارد مترمکعب برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی داریم که حدود 2 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت داریم که با کارهای جایگزینی مثل این پروژه این مشکل را حل کنیم و امیدواریم دو فاز دیگر آن به زودی به بهره‌برداری برسد.

فاز ۱ خط انتقال آب خلیج فارس مهرماه به بهره برداری می رسد/ 2 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت داریم

استاندار کرمان پس از بازدید امروز خود از پروژه انتقال آب از خلیج فارس در بندرعباس گفت: امیدواریم فاز اول این پروژه در مهرماه امسال و فاز دوم که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،در آینده نزدیک افتتاح شود.

محمدجواد فدائی ظهر امروز 18 شهریورماه در جلسه بررسی خط انتقال آب که با حضور دکتر موسوی معاون امور عمرانی و آقای خنجری مدیرکل دفتر استاندار و آقای میر علی یاری مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد گفت: این پروژه کار بزرگی برای استان‌های خشک و کم آب کرمان، هرمزگان و یزد کرده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های خوب امسال در استان کرمان، بیان کرد: با وجود بارندگی‌های خوبی که امسال در کرمان داشتیم در رتبه 26 به لحاظ میزان بارندگی قرار داریم.

استاندار کرمان با اشاره به وجود 35 هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز در استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه 9000 چاه غیرمجاز در استان حفر شده و سالانه 6 میلیارد مترمکعب برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی داریم که حدود 2 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت داریم که با کارهای جایگزینی مثل این پروژه این مشکل را حل کنیم و امیدواریم دو فاز دیگر آن به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی از پروژه‌های دیگری که برای حل مشکل آب استان کرمان در دستور کار قرار دارد سخن به میان آورد و تصریح کرد: دو پروژه انتقال آب از دریای عمان در برنامه‌های بعدی ماست و امیدواریم با رفع مشکل کمبود آب، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد شاهد باشیم.

استاندار کرمان بیان کرد: در شرایط تحریم برای اجرای این پروژه به مشکل برخوردیم که بخشی از فناوری اجرای طرح در داخل کشور تحقق یافته و کمک بزرگی به اجرای پروژه کرده است.


وی با بیان این مطلب که امیدواریم فاز اول این پروژه در مهرماه امسال و فاز دوم که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در آینده نزدیک افتتاح شود اظهار کرد: ایده، شجاعت و شهامت مجریان پروژه قابل ستایش است.

بر پایه این گزارش"میرعلی یاری"مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این پروژه را یک پروژه خاص و مهم می دانیم، بیان کرد: حجم آب تولید شده از دریا با 11 ایستگاه پمپاژ و در مسیر 830 کیلومتر به فلات مرکزی کشور منتقل می‌شود که این پروژه با این حجم در کشور بی‌نظیر است.

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب عنوان کرد: با همه فراز و نشیب‌ها از این مسیر عبور کردیم و با وجود همه نامهربانی‌ها و کارشکنی‌ها دنیا، شعار "خواستن توانستن است" را به همه ثابت کردیم.

وی تاکید کرد: فاز اول پروژه در مهرماه افتتاح می‌شود و اکنون خط انتقال آب از خلیج فارس تا گل‌گهر آماده است و قطعه دوم حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه سوم پیشرفت 85 درصدی دارد و اگر مشکلات ارزی آن حل شود، قطعه دوم (مس سرچشمه) تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

میر علی یاری عنوان کرد: برای اجرای این پروژه هزینه‌های زیادی کردیم و امیدواریم سه استانی که با مشکل آب روبرو هستند از این ظرفیت بهره برده و باعث شادی مردم و حل مشکلات آبی آنها شود.

بنا به این گزارش، استاندار کرمان و هیئت همراه  در سفر یک روزه به بندرعباس از مراحل مختلف خط انتقال آب به کرمان بازدید کردند.طول خط انتقال ۸۳۰ کیلومتر می باشد و دارای یازده ایستگاه پمپاژ می باشد و یکهزار و ۶۰۰ متر تونل حفر شده است که قابلیت عبور سه خط انتقال را دارا می باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)