کد خبر: ۳۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
تجمع انقلابی مردم کرمان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت برگزار شد.

مردم کرمان اهانت به قرآن را محکوم کردند/ امام جمعه موقت کرمان: آنقدر ارزش‌های دنیا جابجا شده که یک قاتل به عنوان برنده جایزه صلح نوبل در دنیا مطرح می‌شود

تجمع انقلابی مردم کرمان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت برگزار شد.

به گزارش فارس اقشار مختلف مردم کرمان با تجمع در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی اقدام موهن مجله فرانسوی را در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص)محکوم کردند.

حجت‌الاسلام علی توکلی امام جمعه موقت کرمان در این آیین اظهار داشت: در قرآن آمده است که دشمن در تلاش است که نور خدا را خاموش کند اما خداوند نور خودش را تمام و کامل خواهد کرد و برای خاموش کردن نور خدا دشمن از مقدماتی استفاده می‌کند که یکی از آنها اهانت و آزار به شخصیت‌های اول این مکتب است.

وی عنوان کرد: دشمن گاهی با جنگ‌های تحمیلی، گاهی با استفاده از چهره‌های نفاق و گاهی با نسبت دادن‌های نادرست و ناروا و گاهی با نفوذ در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری به دنبال این است که از سبک زندگی مردم رنگ خدایی را بگیرد و مردم را نسبت به دستورات دینی کم اهمیت بکند.

توکلی افزود: در این مقطع از تاریخ که اهانتی صورت گرفت به رسول مکرم اسلام و قرآن کریم را آتش زدند این زائیده فکر و اندیشه یک نشریه و یا یک نویسنده نیست بلکه حکایت از یک جبهه پرقدرتی دارد که این جبهه بازخورد رشد و توسعه انقلاب اسلامی است.

باید همه اقدامات دشمن را به ویژه در خاورمیانه رصد کنیم

امام جمعه موقت کرمان گفت: انقلاب اسلامی هر روز عمیق‌تر، ریشه‌دارتر، جامع‌تر و گسترده‌تر به حرکت خودش ادامه می‌دهد و دشمن هم قطعا ساکت و بی‌تفاوت نمی‌نشیند گاهی با همین اهانت و گاهی با آتش زدن قرآن دلیل این کار هم عوامل مختلفی می‌تواند باشد.

توکلی ادامه داد: یکی از دلایل این است که می‌خواهد حرکات مرموز و پیچیده‌ای که امروز در خاورمیانه تحت عنوان صلح اسرائیل با امارات در حال رقم خوردن است آن را تحت‌الشعاع قرار دهد و کار خود را به راحتی و بدون عکس‌العمل زیاد انجام دهد لذا رهبری در پیامشان فرمودند این گناه بزرگ و نابخشودنی است ولی ما باید مراقب باشیم که دشمن از این فضای به وجود آمده استفاده نکند و اهداف خودش را پیاده نکند یعنی ضمن اینکه غیرت دینی خود را نشان می‌دهیم باید همه اقدامات دشمن را به ویژه در خاورمیانه رصد کنیم و در مقابل آن موضع بگیریم.

چرا فرانسه در موقع انتقاد به هولوکاست آزادی بیان را فراموش کرد؟

وی اظهار کرد: این اهانت به رسول اکرم اسمش را آزادی بیان گذاشتند، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید این حکایت از آزادی بیان دارد و ما نمی‌توانیم برای آن محدودیت قائل شویم یک سوال این است که جناب رئیس جمهور فرانسه چندین سال قبل دانشمند خود شما وقتی هولوکاست را مورد انتقاد قرار داد محکوم، زندان و جریمه کردید و آن روز آزادی بیان را فراموش کردید و اجازه ندادید که به هولوکاست اهانت شود و مورد انتقاد قرار بگیرد.

توکلی ادامه داد: چه شده که امروز این‌چنین وقیحانه به میدان آمدید و برای این عمل زشت دفاع می‌کنید لذا باید این نکته را مورد لحاظ قرار بدهیم چرا باید ارتباط مسئولان ما چه حضوری و تلفنی با رئیس جمهور بی‌غیرت فرانسه هر روز تکرار شود چرا باید این نوع اعمال و رفتار با وجود همه اهانت‌هایی که می‌کنند نادیده گرفته شود این نتیجه‌ای جز متجری شدن و جسور شدن فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی ندارد.

امام جمعه موقت کرمان گفت: در کنار مرقد مطهر سردار شهیدمان این جمله را باید مورد اندیشه قرار دهیم که جایزه صلح نوبل را به ترامپ قاتل سردار سلیمانی اختصاص می‌دهند اینقدر دنیا معادلاتش به هم ریخته و ارزش‌ها جابجا شده و واقعیت‌ها بعضا به طور علنی وارونه جلوه می‌کند که یک قاتل به عنوان برنده جایزه صلح نوبل در دنیا مطرح می‌شود.

توکلی بیان داشت: آیا خودشان خجالت نمی‌کشند و حیا نمی‌کنند کسی که از رفتارهای اسرائیل در فلسطین و جنوب لبنان و عراق نقش اول را دارد چرا باید مورد توجه مجامع بین‌المللی غیردولتی قرار گیرد ما می‌گوییم فرانسه اقدامی را که انجام داد بیانگر عمق کینه اروپا و آمریکا به مکتب اسلامی است.

انقلاب اسلامی با سلاح جلو نرفت بلکه یک پشتوانه معنوی دارد

وی بیان داشت: اینها همه چیز را از نگاه مادی می‌بینند اما به معنویت انقلاب اسلامی توجه ندارند انقلاب اسلامی یک معنویتی دارد که راه را برای نفوذ در دل‌ها فراهم و بسترها را آماده می‌کند ما با جنگیدن پیش نرفتیم انقلاب اسلامی با سلاح جلو نرفت بلکه یک پشتوانه معنوی دارد و آدم‌های مخلص پا به کار از خود گذشته‌ای که از ابتدای انقلاب خود را فدا کردند و جلو بودند صدای انقلاب را به دنیا رساندند و این را نباید مورد غفلت قرار داد.

امام جمعه موقت کرمان عنوان داشت: امروز بسیاری از کشورها و مسلمانان تظاهرات و این اهانت را محکوم کردند اما در داخل کشور آن سلبریتی‌هایی که از یک قاتل اعدامی حمایت می‌کنند اگر شرافتی می‌داشتند اینجا عکس‌العمل و واکنشی نشان می‌دادند و اینقدر برای افراد مسئله دار سینه چاک نمی‌دادند.

آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)