کد خبر: ۳۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
افشاگری های تازه یک روزنامه نگار در مورد ترامپ؛
سناتور لیندسی گراهام، یکی از تندروترین چهره های جمهوریخواه، در دیداری که با ترامپ در زمین گلف وی در فلوریدا داشته تلاش کرده تا وی را از ترور سردار سلیمانی منصرف کند.

سناتور لیندسی گراهام، یکی از تندروترین چهره های جمهوریخواه، در دیداری که با ترامپ در زمین گلف وی در فلوریدا داشته تلاش کرده تا وی را از ترور سردار سلیمانی منصرف کند.

به گزارش جماران؛ باب وودوارد روزنامه نگار سرشناس در کتاب تازه خود با نام «خشم» مسائل تازه‌ای را در خصوص ترور سردار سلیمانی فاش کرده است.

به گزارش گاردین، وودوارد در کتاب خود نوشته که سناتور لیندسی گراهام، یکی از تندروترین چهره های جمهوریخواه، در دیداری که با ترامپ در زمین گلف وی در فلوریدا داشته تلاش کرده تا وی را از چنین اقدامی منصرف کند.

در این دیدار که چهار روز پیش از ترور سردار سلیمانی انجام شده بود، گراهام خطاب به ترامپ گفته بود که «چنین اقدامی زیاده روی است و ماشه جنگ را می کشد و برای هیچکس قابل هضم نیست و بهتر است آنها دست به ترور مقامی بزنند که از درجه کمتری برخوردار است».

همچنین میک مولوینی رییس دفتر ترامپ در آن زمان هم از گراهام خواهش کرده بود تا نظر رییس جمهور آمریکا در خصوص ترور سردار سلیمانی را تغییر دهد.

باب وودوارد در کتاب تازه اش می گوید که چگونه برخی متحدان ترامپ تلاش کردند سیاست خارجی کودکانه اش را مهار کنند.

روزنامه نگار مشهور آمریکایی و افشاگر رسوایی واترگیت، در کتاب تازه اش با عنوان "خشم" درباره رییس جمهوری دمدمی مزاج آمریکا می نویسد: چهار روز پیش از ترور ژنرال سلیمانی، ترامپ در زمین گلف در فلوریدا در این باره با لیندسی گراهام که هم بازی او بود، صحبت می کرد. گراهام موکدا به ترامپ توصیه کرد که از این ترور منصرف شود چون "اقدام گرانی" است که برای هیچکس قابل هضم نیست و ماشه جنگ را می کشد. گراهام به ترامپ هشدار داد که این کار مثل آن است که در قمار، به یک باره به جای ده دلار، بر روی ده هزاردلار شرط بندی کنیم. وی به ترامپ گفت: "سلیمانی یک کادر برتر است. چرا فردی از رده پایین تر او را نزنیم که هضم آن برای همه آسان تر باشد؟" مایک مولوانی، رییس وقت دفتر ترامپ هم از گراهام خواهش کرد که برای منصرف کردن ترامپ، همراهی کند.

اما ترامپ نپذیرفت و به حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق که توسط ایران هدایت می شد، اشاره کرده گفت {سردار شهید} سلیمانی بر این حملات نظارت دارد. {سردار} سلیمانی سوم ژانویه در بغداد ترور شد و این کار به حمله موشکی تلافی جویانه ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق انجامید هرچند هنوز کار به آن منازعه گسترده ای که گراهام و دیگران نسبت به آن هشدار می دادند، نکشیده است.

کتاب «خشم»، دومین کتابی است که باب وودوارد درباره ریاست جمهوری ترامپ منتشر می کند. او یک روزنامه نگار پژوهشی کهنه کار است که به خاطر افشای رسوایی واترگیت در زمان ریچارد نیکسون به شهرت رسید. وودوارد برای نوشتن این کتاب، هیجده بار با ترامپ مصاحبه کرد و گفتگوهای مفصلی هم با گراهام و بسیاری از دستیاران رییس جمهوری داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)