کد خبر: ۳۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جمهوری در پیامی با تسلیت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی اظهار داشت: این فقیه مبارز تمام عمر پرتلاش خود را وقف خدمت در مسوولیت‌های مختلف و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت نمود و کارنامه ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

کدام شخصیت‌ها درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند؟

جمعی از مقامات کشور، شخصیت‌های سیاسی و احزاب درگذشت آیت‌الله صانعی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند.

رییس جمهوری در پیامی با تسلیت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی اظهار داشت: این فقیه مبارز تمام عمر پرتلاش خود را وقف خدمت در مسوولیت‌های مختلف و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت نمود و کارنامه ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی، موجب اندوه و تألم شد.

روحانی افزود: این فقیه مبارز که سالها توفیق درس‌آموزی در مکتب بزرگانی چون امام خمینی(ره) را داشت، تمام عمر پرتلاش خود را وقف خدمت در مسوولیت‌های مختلف و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت نمود و کارنامه ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که بی‌شک زحمات این عالم وارسته در عرصه‌های دینی و اجتماعی همواره در حافظه تاریخی مردم باقی خواهد ماند.

رییس جمهوری در این پیام تاکید کرد: اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و بیت مکرم ایشان به ویژه آیت‌الله شیخ حسن صانعی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم مجاهد علوّ درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

کدام شخصیت‌ها درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند؟

پیام جهانگیری در پی درگذشت آیت‌الله صانعی
معاون اول رییس جمهور ضمن تسلیت رحلت مرجع عالیقدر آیت الله صانعی، گفت: مجاهدت‌های عالمانه، اجتهادهای شجاعانه و حضور موثر در تمامی صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی، از عضویت در شورای نگهبان تا مسئولیت دادستانی کل کشور و از دوران مبارزه و پیروزی تاکنون از ویژگی‌های ممتاز این عالم وارسته بود.

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی، درگذشت آیت الله یوسف صانعی مرجع تقلید برجسته را تسلیت گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

رحلت عالم ربانی و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله شیخ یوسف صانعی رضوان الله تعالی علیه ضایعه ای بزرگ و جبران نشدنی است.
مجاهدت های عالمانه،‌ اجتهادهای شجاعانه و حضور موثر در تمامی صحنه های حساس انقلاب اسلامی، از عضویت در شورای نگهبان تا مسئولیت دادستانی کل کشور و از دوران مبارزه و پیروزی تاکنون از ویژگی های ممتاز این عالم وارسته بود.

آن مرجع فقید همیشه و همه جا شیفته و مدافع اندیشه های راه گشای امام راحل (ره) بود و نسبت به دردها و رنج های اقشار مختلف مردم حساس و به مسائل زمانه و جامعه خود آشنا بود.

ضایعه بزرگ فقدان این فقیه نواندیش را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، شاگردان و بستگان به ویژه بیت مکرم ایشان و برادر گرامیشان آیت الله شیخ حسن صانعی و به عموم ملت ایران صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن عالم جلیل القدر رحمت و رضوان واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان ارجمند صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

کدام شخصیت‌ها درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند؟

سید حسن خمینی ارتحال آیت الله العظمی یوسف صانعی را تسلیت گفت
یادگار امام در پیامی به آیت الله حسن صانعی ارتحال برادر ایشان آیت الله العظمی یوسف صانعی را تسلیت گفت.

پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله آقای حاج شیخ حسن صانعی دامت برکاته

مصیبت درگذشت حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ یوسف صانعی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف شدید شد.

آن عالم ربانی و فقیه معظم از زمره برجسته ترین شاگردان امام عظیم الشأن بودند که در عین صلابت و تبحر در فقه اهل بیت علیهم السلام، به لوازم زندگی روزمره و جهان امروز توجه داشتند.

شجاعت و کیاست همراه با دیانت و عشق به اهل بیت و امام راحل از ایشان عالمی آگاه به زمان ساخته بود. بی تردید حضور طولانی در درس امام و تلاش مستمر در سال های سخت مبارزه و دوران شکوهمند انقلاب اسلامی برای ایشان دستاوردی بزرگ در پیشگاه خدای سبحان است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه به حضرت بقیه الله (س)،حوزه های علمیه و شاگردان و مقلدان ایشان و هم چنین به بیت معظم و آقازادگان مکرم، از خدای متعال علو درجات ایشان را مسئلت دارم.

سید حسن خمینی

وزیر خارجه درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت
وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت آیت الله العظمی یوسف صانعی را تسلیت گفت.

 متن پیام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة

ارتحال مجتهد آزاده و نواندیش حضرت آیت الله العظمی صانعی (قدس سره) را به ساحت مبارک حضرت حجت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه و ارادتمندان و دوستداران و مقلدان آن فقید سعید به ویژه بیت شریف و وابستگان و فرزندان محترم شان تسلیت عرض می نمایم.

رحلت آن عالم پرهیزکار که از شاگردان و ارادتمندان حضرت امام خمینی (ره) و پیشتازان انقلاب اسلامی بود و همه عمر پر برکت خود را در مسیر رضایت خداوند و اعتلاء کلمه حق و خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و انقلاب و جمهوری اسلامی و این کشور و مردم مسلمان و عزیز ایران اسلامی صرف کرد، ضایعه جبران ناپذیری است.

از درگاه حضرت حق تعالی علو درجات و غفران واسعه الهی و همجواری با علماء و صلحا و شهداء برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجز جزیل برای بیت محترم و بستگان و فرزندان محترم شان مسئلت می نمایم.

محمد جواد ظریف

کدام شخصیت‌ها درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند؟

پیام تسلیت رییس شورای شهر تهران در پی درگذشت آیت الله صانعی
رییس شورای شهر تهران در پیامی درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محسن هاشمی که در سایت شورای شهرتهران منتشر شده، به شرح زیر است:

«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی»

رحلت حضرت آیت الله صانعی، از پیشگامان نهضت و از برجسته ترین شاگردان امام خمینی موجب تاثر گردید.

آیت الله صانعی که از ابتدای مبارزات، نقش موثری در نهضت امام خمینی ایفا کرده و مورد اعتماد و محبت ویژه امام خمینی بود، پس از کناره گیری از مناصب حکومتی در دهه نخست انقلاب، با حضور در حوزه علمیه قم، بمدت ثلث قرن، منشا خدمات علمی برجسته ای در علوم اسلامی بویژه اجتهاد پویا و نگرش فقهی مبتنی بر در نظر گرفتن عنصر زمان و مکان، مرجع تقلیدی بروز و نواندیش محسوب می گردید

ایشان با برخورداری از تواضعی مثال زدنی و ساده زیستی و اخلاص، مورد رجوع نخبگان و نسل جوان قرار داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بواسطه حدود شصت سال همراهی با این شخصیت علمی، ارادت و احترام ویژه ای برای ایشان قائل بود.

اینجانب به نمایندگی از خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی و اعضای شورای شهر تهران، این ضایعه را به بیت محترم حضرت آیت الله صانعی بویژه فرزند برومندشان حجت الاسلام والمسلمین سعید صانعی تسلیت عرض نموده و برای این عالم فرزانه علو درجات و همجواری با سالار شهیدان و سیدالساجدین علیهم السلام و برای بازماندگان صبر جمیل واجر جزیل را از درگاه حق آرزو دارم.»

رئیس دولت اصلاحات درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت

رییس دولت اصلاحات در پی رحلت عالم جلیل‌القدر حضرت آیت الله العظمی حاج آقا یوسف صانعی با صدور پیام تسلیتی خطاب به حاج آقا حسن صانعی‌ اظهارداشت: رحلت عالم جلیل‌القدر، مرجع روشن‌بین و فقیه پارسا، آیت‌الله‌العظمی حضرت حاج آقا یوسف صانعی رضوان الله علیه که عمر شریف و پربرکت خود را صرف اعتلاء کلمة‌الله و شناخت و شناساندن معارف اهل‌البیت علیهم‌السلام و دفاع از آرمان‌های والای انقلاب و حقوق و عزت مردم کرد خسارتی است بسیار بزرگ که تنها لطف و عنایت ویژه حضرت حق می‌تواند آن را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا سیدمحمدخاتمی افزود: این مصیبت را به جناب‌عالی، بیت شریف صانعی و خانواده‌ شریف و بزرگوار آن مرحوم و بستگان داغدار و به همه یاران، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت حق جل و علا برای وی علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌کنم.

همه عمر با نگاهی نواندیشانه و متعهدانه به رسالت دینی خود عمل کرد

سید هادی خامنه ای در پیامی به مناسبت رحلت مرجع آزاده آیت الله العظمی صانعی، نوشت: او در همه عمر با نگاهی نواندیشانه و متعهدانه به رسالت دینی خود عمل نمود و کارنامه‌ای درخشان از فعالیت علمی و سیاسی و فرهنگی برجای گذاشت که یادگاری مانا برای همگان خواهد بود.

وی ادامه داد: بدون تردید، شجاعت و مسئولیت پذیری سیاسی و اجتماعی آن مرحوم و دفاع همیشگی از حقوق مردم، و سبک اجتهادی ایشان، چهره‌ای کم نظیر در تاریخ روحانیت شیعه از ایشان ترسیم نموده است.

از مبرزترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و از مراجع بزرگ نوگرا

علی یونسی مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی نوشت: ارتحال ناگوار حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ یوسف صانعی موجب تالم و تاثر عمیق شد.

وی افزود: آیت‌الله صانعی از مبرزترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و از مراجع بزرگ نوگرا، زمان شناس و مردمی و انقلابی بود که همواره با فتاوای خاص و جدید، راهگشای حل معضلات اجتماعی، فقهی و حکومتی بود.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: اینجانب ارتحال این مرجع تقلید بزرگ را به بیت معظم و فرزندان، و بازماندگان، به ویژه به برادر بزرگوار وی، آیت‌الله شیخ حسن صانعی نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد پانزده خرداد، تسلیت و تعزیت گفته و رحمت واسعه الهی و علو درجات، از درگاه خداوند متعال، مسالت می‌کنم.

آیت الله صانعی عمر خود را به خدمت به اسلام و انقلاب گذراند

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری در پیامی با تسلیت ارتحال حضرت آیت ا... العظمی صانعی نوشت: ایشان از مبرزترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و از مراجع تقلید، زمان شناس، آزاد مرد عرصه علم و اجتهاد، فقیه نواندیش و مردمی و انقلابی بود که عمر با برکت خویش را به خدمت به اسلام و انقلاب گذراند و پس از عمری زاهدانه و با ساده زیستی به دیدار معبودش شتافت و کوله‌ باری از غم و اندوه را بر دل مشتاقانش قرار داد.

عالمی مصلح، نواندیش، آزادیخواه و مدافع حقوق شهروندی

محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی به مناسبت درگذشت آیت الله صانعی نوشت: رحلت عالم زاهد و دردمند، روحانی نواندیش و آزادیخواه، حضرت آیت الله العظمی یوسف صانعی (ره) که همه عمر پر برکت خود را در مسیری که رضایت خداوند در آن می دانست مصروف کرد برای اسلام و بخصوص حوزه‌های علمیه و دوستداران وی خسارتی بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: آن عالم پرهیزکار و مصلح از ارادتمندان حضرت امام(ره) و از سردمداران و پایه‌های انقلاب بزرگی بود که به رهبری ممتاز امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و عمر شریف خود را برای اعتلاء کلمه حق و خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و دفاع از حقوق شهروندی و بیداری مردم صرف کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وجود شخصیت‌های بزرگی چون آیت الله صانعی برای نسل جوان این کشور بسیار ارزشمند است چرا که آنان را به برخوردی عمیق‌تر با نیازهایشان برای بهره‌مندی از پشتوانه‌های روحانیت آگاه متقاعد می‌کند.

عارف یادآور شد: ‌اینجانب رحلت این عالم ربانی را به ساحت مبارک حضرت ولی الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و همه ارادتمندان و دوستداران آن فقید سعید به ویژه بیت شریف و بستگان و فرزندان و اخوی وی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صانعی از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و از خداوند منان خواستارم در برابر این ضایعه بزرگ به همه علاقه‌مندان، مقلدان و وابستگان آن روحانی والامقام صبر و شکیبایی و اجر جزیل عنایت فرماید.

مجاهدتِ خالصانه و کاوشگرانه برای گشودن باب اجتهاد

علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی درگذشت حضرت آیت الله العظمی صانعی را تسلیت گفت و اظهار داشت: وی یکی از دلبستگان و تلاشگران صدیق نهضت امام خمینی(قدس السره‌الشریف) و از شخصیت‌های صاحب‌نام نظام اسلامی بودند و خدمتگزاری به میهن عزیز اسلامی در جایگاه دادستانی کل کشور با حکم حضرت امام خمینی(ره)، عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، بخشی از کارنامۀ آن عالم مجاهد در طول چهار دهۀ گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: امّا آنچه نام این فقیه عالیقدر را در تاریخ مکتب رهایی‌بخش تشیّع ماندگار خواهد کرد، مجاهدتِ خالصانه و کاوشگرانۀ وی برای گشودن باب اجتهاد و کوشش عالمانه در راستای تحقّق اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی جهت نوآوری در فقه پویای شیعه و توجّه عمیق و دقیق به الزامات و مقتضیات زمان و مکان در اجتهاد است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: اینجانب ضمن تسلیت به محضر مقام معظّم رهبری (مدّظله‌العالی)، آیات عظام و حوزه‌های علمیّه، پیروان مکتب پیر جماران و مقلّدان و علاقه‌مندان به سیرۀ علمی آن فقیه نواندیش خاصّه اعضای بیت و خانوادۀ معزّز و مکرّم وی، از درگاه ایزد منّـان برای آن عالم ربّانی، علوّ درجات و همنشینی با اولیاء دین و ابرار و نیکان مسألت دارم.

مرجعی بزرگ و پیشرو با احکام و نظرات مترقی در زمینه‌هایی مانند حقوق زن ومحیط زیست

زهرا نژادبهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در پیامی درگذشت آیت الله العظمی یوسف صانعی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت و تصریح کرد: آیت الله صانعی مرجعی بزرگ و پیشرو با احکام و نظرات مترقی در زمینه‌هایی مانند حقوق زن ومحیط زیست بود. اقدامات این فقیه عالیقدر درخصوص حقوق و جایگاه زنان در اسلام نمونه‌ای از فقه پویا محسوب می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله صانعی‌ فقیه آزاده‌ای بود که عمر خود را در تربیت طلاب و مدرسان حوزه علمیه و تهذیب نفوس و ترویج معارف اهل بیت (ع) گذراند و آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشت.

عضو هیات رییسه شورا شهر تهران تصریح کرد: این مصیبت بزرگ را به خاندان معزز وی و عموم مردم آزاده و شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گوییم و از خدای مهربان برای روح بزرگ آن سفر کرده آرامش و برای بازماندگان شکیبایی خواهانیم.

پیام تسلیت جمعیت زنان مسلمان نواندیش به مناسبت درگذشت آیت‌الله صانعی

جمعیت زنان مسلمان نواندیش با صدور پیامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله صانعی اظهار داشتند: درگذشت عالم ربانی، فقیه نواندیش، حضرت آیت الله العظمی صانعی (قدس سره) را به ملت ایران، جمیع مقلدین این بزرگ مرد آزاده و همچنین خانواده وی تسلیت می‌گوییم و برای مرحوم مغفور علو درجات و جهت بازماندگانشان صبر بر این مصیبت را از خداوند منان خواستاریم.

فوت این فقیه بزرگ نوآور ثلمه بزرگی به جهان اسلام بود

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی ضمن تسلیت فقدان آیت الله صانعی، نوشت: فوت این فقیه بزرگ نوآور ثلمه بزرگی به جهان اسلام بود. واقعا من امروز که شنیدم گریه کردم و متاثر شدم که این فقیه بزرگ از دست ما رفت. امیدوارم خداوند تبارک و تعالی در جنات نعیم و بهشت برین از این فقیه بزرگ و انسان وارسته استقبال کند

ابراز تاسف از درگذشت فقیهی نواندیش و شجاع

حزب ندای ایرانیان در پیامی درگذشت حضرت آیت الله العظمی صانعی را تسلیت گفت و افزود: خبر درگذشت عالم ربانی فقیه صمدانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ یوسف صانعی باعث تأسف و تألم همه دوستداران و مقلدان آن فقیه نواندیش و شجاع گردید.

در این پیام آمده است: حضرت آیت‌الله صانعی سال‌های متمادی از دروس بزرگانی چون حضرات آیات عظام بروجردی، اراکی گلپایگانی و امام خمینی تلمذ فرمود و از پیشتازان نهضت امام خمینی و از ادامه‌دهندگان مکتب فقهی و فکری ایشان بود.

رویکرد فقهی و اجتهادی او برای تحول و پویایی فقه شیعه در جهت پاسخ‌گویی به نیازهای نوپیدا بود

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز با صدور پیام تسلیت تاکید کرد: ارتحال عالم مجاهد و فقیه وارسته حضرت آیت الله العظمی صانعی موجب تألم و تأثر شد. او که پیش از انقلاب در صف مقدم نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) علیه رژیم مستبد پهلوی قرار داشت، پس از انقلاب نیز در دوران تأسیس نظام جمهوری اسلامی و تصدی مسئولیت هایی چون عضویت در شورای نگهبان، دادستانی کل کشور و عضویت در مجلس خبرگان منشأ خدمات فراوانی بود.

در این پیام آمده است: اما آنچه او را از دیگر اقرانش متمایز ساخت رویکرد فقهی و اجتهادی او برای تحول و پویایی فقه شیعه در جهت پاسخ‌گویی به نیازهای نوپیدا بود، که فتاوی او در مسائلی همچون برابری دیه زن و مرد و حقوق انسانی اقلیت‌های دینی از ثمرات ارزشمند و راهگشای این رویکرد بود.

این پیام می افزاید: ویژگی دیگر آن مرحوم این بود که برخلاف روش بسیاری از مراجع دینی، در برابر تعدی به حقوق شهروندان سکوت پیشه نکرد و در این راه انواع هتک حرمت‌ها و فشارها را به جان خرید و سرانجام با روحی آزرده از بی‌مهری‌ها و البته راضی از عمل به تکلیف و وظیفه دینی‌اش به ندای «ارجعی الی ربک» پاسخ گفت و به لقاء حق پیوست.

نام نیک او در جامعه سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی ماندگار شد

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به مناسبت درگذشت آیت الله العظمی یوسف صانعی پیام تسلیتی و تاکید کرد: رحلت تاسف‌بار مرجع عالی‌قدر و مردمی شیعیان، حضرت آیت‌الله‌ العظمی حاج شیخ یوسف صانعی، ضایعه‌ای سنگین برای ملت شریف ایران و همه‌ی دوست‌داران عدالت و آزادی و تمامی مدافعان حقوق انسانی است.

در این پیام آمده است: آن مرجع اندیشمند، شجاع و ساده‌زی، که هرگز هیچ مصلحت و ملاحظه‌ای را برتر از رضایت خداوند، پایبندی به اخلاق و صراحت در بیان حقیقت نمی دانست، همواره در کنار ملت بود و در لحظه‌های دشوار انقلاب و پس از آن، در جنبش اصلاحات و در برابر رخ دادها و آزمون‌های سخت و در دفاع از آرمان‌های انقلاب و تداوم اصلاحات ثابت قدم، صریح و فعال بود.

این پیام می افزاید: مسائل زمان را با نواندیشی و وسعت نظر به‌خوبی درک می کرد و زبانش با نیازهای نسل‌های نو و گروه‌های فعال اجتماعی و جریان های سیاسی سازگار بود. افق گشایی‌های آن عالم وارسته در زمینه حقوق و مسائل اجتماعی و اقتصادی زنان، کودکان، جوانان و خانواده و کمک به آسیب‌دیدگان و محرومان سیاسی و اجتماعی و دفاع از آزادی ها و حقوق اساسی مردم فصل نوینی از اندیشه پویای فقهی و حقوقی را رقم زد.

در این پیام آمده است: روی گشاده و گوش شنوای آن مرحوم در برابر جریان ها و فعالان سیاسی و مدنی توانست در دهه های اخیر فرصتی نو برای گفت‌وگوهای واقعی احزاب و شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی با مرجعیت حوزه به وجود آورد و نام نیک او را در جامعه سیاسی و فرهنگی و دانشگاهی ماندگار کند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در این پیام رحلت این مرجع آزاده و مردمی را به خانواده و شاگردان محترم ایشان، مراجع معظم، حوزه‌های علمیه، به عموم ملت بزرگوار ایران به‌خصوص تمامی رهروان راه آزادی، عدالت، دینداری و فضیلت تسلیت گفت.

بحق شاگرد و دست پرورده ای لایق و ممتاز برای امام بزرگوار بود

رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت نیز به مناسبت درگذشت آیت‌الله العظمی یوسف صانعی مرجع عالیقدر شیعه پیام تسلیت صادر و تاکید کرد: ضایعه ارتحال جانسوز فقیه نو اندیش، مجاهد نستوه، عالم عامل، مرجع تقلید جهان تشیع حضرت آیه الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی قدس سره الشریف، از مصائبی است که تمامی مسلمانان و شیعیان، خاصه حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی، نخبگان، اندیشمندان و دلدادگان امام راحل، خمینی بزرگ و دلسوزان انقلاب اسلامی را در هاله ای از غم و اندوه قرارداد و فقه مترقی و پویای اسلامی، شیعی، یکی از منابع و پشتوانه های خود را از دست داد.

این پیام می افزاید: آن فقیه ژرف اندیش با نگاهی علمی و دقتی کم نظیر بسیاری از گره های کور عرصه دانش دینی و زندگی فردی و اجتماعی را می گشود و بحق شاگرد و دست پرورده ای لایق و ممتاز برای امام بزرگوار و سایر مراجع عظیم الشان و مجتهدی آشنا و اگاه نسبت به نیازهای جامعه، دو عنصر زمان و مکان، و حوادث واقعه و مسائل مستحدثه، و به راستی نقطه امیدی برای ملت مسلمان ایران و مسلمانان و شیعیان جهان بود، امروز این بزرگ مرد به لقاء پروردگار شتافت و بر معشوقان خود رسول اکرم (ص)، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امام عظیم الشان ره وارد گردید، اگر دست ما از دامان آن فقیه گره گشا کوتاه شد، لکن اندیشه اخلاق، مردمداری و نیز آثار گران بهای علمی او میراثی بزرگ و کم نظیر است که باید از آن پاسداری و حراست شود.

منتجب نیا در این پیام تصریح کرد: اینجانب این مصیبت بزرگ را به بیت شریف، اخوی بزرگوار آن فقیه سعید و مراجع عظیم الشان تقلید، حوزه های علمیه و مراکز علمی، پژوهشی و مردم قدر شناس ایران و مسلمانان و شیعیان جهان تسبیت عرض می کنم.

نظرات صریح و نگرش نوگرایانه، از او شخصیتی برجسته و عالمی عامل و مردمی ساخته بود

حزب همبستگی ایران اسلامی در پیامی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله العظمی یوسف صانعی(ره)، نوشت: این فقیه و عالم پارسا و نواندیش عمر با برکت خود را در راه نشر معارف الهی و اعتلای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سپری کرد و از دلسوزان واقعی انقلاب اسلامی و از مدافعان حقوق مردم بود که توجه کم نظیری را به پاسداشت کرامت و حقوق بانوان داشت.

این تشکل اصلاح‌طلب افزود: فعالیت های این مجاهد نستوه، مبارز انقلابی و دانشمند عالیقدر به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان، نماینده مجلس خبرگان رهبری و دادستان کل کشور در سال‌های گذشته، منشاء خدمات ارزشمندی شد که همراه با نظرات صریح و نگرش نوگرایانه، از ایشان شخصیتی برجسته و عالمی عامل و مردمی ساخته بود که با تاسی به سیره اهل بیت(ع)، کوته نظری ها و ناملایمات را با سعه صدر به جان خرید و به عنوان ملجاء و حامی واقعی مردم، دست از آرمان های اسلامی و انقلابی برنداشت.

وزیر نفت درگذشت حضرت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت

بیژن زنگنه وزیر نفت در پیامی با تسلیت به برادر آیت‌الله صانعی نوشت: اینجانب ضایعه درگذشت ایشان را که از برجسته‌ترین شاگردان امام راحل(ره) بودند، به جنابعالی، بیت محترم ایشان، روحانیت معظم و علمای اعلام و همه اهل انقلاب تسلیت عرض نموده و برای آن عالم عامل، آمرزش و رحمت واسعه الهی مسالت دارم.

مصلحت‌سنجی‌های عافیت‌طلبانه را بر جلب رضایت حضرت باریتعالی ترجیح نداد

حزب مردم‌سالاری در پیامی ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی صانعی، اعلام کرد: ایشان را همواره طلایه‌دار دفاع از «حق‌الناس» و شخصیتی که هیچگاه مصلحت‌سنجی‌های عافیت‌طلبانه را بر جلب رضایت حضرت باریتعالی ترجیح نداد، می‌شناختند.

این تشکل اصلاح‌طلب ادامه داد: بدون شک ایشان که به تعبیر امام خمینی(ره) «یک مرد عالم و فرد برجسته‌ای بین روحانیون بود» در مباحثات علمی و نوآوری‌های فقهی سرآمد مجتهدان بود و به عنوان یک مرجع نواندیش و روزآمد از خود آثار فقهی بسیار گرانبهایی به میراث گذاشتند که مشعل فروزانی برای طلاب و دانشگاهیان شیفته اسلام ناب محمدی(ص) خواهد بود.

حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: ساده زیستی و بی‌اعتنایی به مادیات و پارسایی و تواضع و وارستگی و اخلاص بی‌نظیر ایشان قطعا همواره در خاطره نسل‌های آشنا به آن فقیه دوست داشتنی باقی خواهد ماند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)