کد خبر: ۳۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی کرمان مطرح شد
سیدمهدی طبیب زاده در نشست کمیسیون بازرگانی افزود: متاسفانه ضعف در صنعت بسته بندی استان وجود دارد و کارشناس چاپ، بسته بندی و برندینگ کشور پس از سه روز بازدید از امکانات این حوزه در استان معتقد است که کرمان در حد یک روستا امکانات چاپ و بسته بندی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه های مختلف اقتصاد استان، گفت: باید برای بهره‌وری بیشتر در اقتصاد استان، صنعت چاپ و بسته بندی کرمان را توسعه داد و برای آن مدلی تدوین کرد.

به گزارش برنا سیدمهدی طبیب زاده در نشست کمیسیون بازرگانی افزود: متاسفانه ضعف در صنعت بسته بندی استان وجود دارد و کارشناس چاپ، بسته بندی و برندینگ کشور پس از سه روز بازدید از امکانات این حوزه در استان معتقد است که کرمان در حد یک روستا امکانات چاپ و بسته بندی ندارد.

وی ادامه داد: اتاق کرمان آمادگی و علاقمندی خود را برای تهیه مدل و الگوی بسته بندی برای استان اعلام می کند و اگر در این مسیر نیاز به اصلاح برخی قوانین و مقررات باشد می توان از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آن را پیگیری کرد.

طبیب زاده، با بیان ضرورت نیاز به توسعه صنعت بسته بندی استان با توجه به در نظر گرفتن چشم انداز 10 میلیارد دلاری برای صادرات محصولات استان اظهار کرد: از کارشناسان این حوزه درخواست شده با توجه به نیاز بالای استان به صنعت چاپ و بسته بندی مناسب و همچنین وجود کالاها و محصولات باکیفیت، الگوی بسته‌بندی مناسب با برند مناسب و شایسته ارائه کنند.

کارخانه های کارتن‌سازی کرمان بهره‌وری لازم را ندارند

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان نیز به ارائه گزارشی از توانمندی های استان به ویژه محصولات کشاورزی صادراتی پرداخت و گفت: آب و هوای مناسب، تنوع محصولات و موقعیت مکانی کرمان در کشور به گونه‌ای است که ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف اقتصادی دارد. محمدعلی محمدمیرزائیان افزود: قصد داریم با تقویت صنعت چاپ و بسته بندی استان و با کمک کارشناسان این حوزه، طرحی را برای بسته‌بندی محصولات استان به ویژه پسته و خرما تدوین کنیم تا بتوان ارزش افزوده‌ای را که به دلیل چاپ و بسته بندی از استان خارج می شود در کرمان نگهداریم و بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کارخانه های کارتن‌سازی کرمان بهره‌وری لازم را ندارند و استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند که باید از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه حمایت کرد.

یک کارشناس چاپ، بسته بندی و برندینگ کشور در ادامه این نشست، بسته بندی را فروشنده خاموش عنوان کرد و گفت: بسته بندی آخرین حلقه مفقوده در زنجیره فروش است که به عنوان یک استراتژی باید بیشتر به آن اهمیت داد. محمدحسین شهامت‌پور افزود: در بازدید از واحدهای مختلف در استان کرمان به این نتیجه رسیدیم که امکانات چاپ و بسته بندی در کرمان واقعا ضعیف است و به عنوان مثال در صنعت خرما، برای داشتن بسته‌بندی مناسب اصلاحات در ماشین آلات و حتی ساختن ماشین آلات جدید ضروری است.

وی اظهار کرد: کرمان وزنه اصلی صنعت کشاورزی کشور محسوب می شود و اگر شرکت های خصوصی در بخش چاپ و بسته بندی ورود کنند با تقویت برند استان، می توان بهره وری های بسیار زیادی را داشت. شهامت پور، تصریح کرد: در استان کرمان اگر مدیریت صحیح صورت گیرد و از برخی ماشین آلات ساده نیز استفاده شود، حداقل 100 میلیارد تومان صرفه جویی شکل می گیرد و استانداردها نیز رعایت می شود.

کارشناس چاپ، بسته بندی و برندینگ کشور بیان کرد: آموزش برای تقویت حوزه چاپ و بسته بندی استان کرمان ضروری است و بهتر است در هنرستان ها و دانشگاه‌ها رشته های این حوزه تدریس شود. وی افزود: بهتر است انجمنی برای بسته بندی در استان تشکیل شود تا فعالان این حوزه هماهنگ و با استراتژی خاص در این مسیر حرکت کنند و صنعت بسته بندی کرمان را رونق ببخشند.

گفتنی است در این نشست جمعی از بازرگانان و فعالان اقتصادی پرسش های خود در حوزه بسته بندی را مطرح کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)