کد خبر: ۳۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان خطاب به شهرداران سراسر استان تاکید کرد
استاندار کرمان با اشاره به برگزاری همایش‌های شهرداران سراسر استان عنوان کرد: همایشی مفید است که به جای آنکه مشکلات تکراری بارها مطرح شود، بندهای قانونی که فکر می کنیم دست ما را بسته با یکدیگر به بحث و تبادل گذاشته تا در نهایت به یک طرح برسیم و آن طرح را به مجمع نمایندگان ارایه کنیم تا نمایندگان در مجلس شورای اسلامی آن مشکل را به صورت اساسی حل کنند.

همان حرف های شهرداران در سال های ۶۵، ۶۷ را زدید/ درباره بندهای قانونی که دست ما را بسته بحث کنید/ متاسفانه در کمیسیون ماده 5 کاربری‌ها را تغییر می‌دهید/ در هیچ شرایطی، هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود/مجالس قانون‌گذار ما تخصصی و کارشناسی نیستند

استاندار کرمان خطاب به همه مسئولان استانی از جمله شهرداران تاکید کرد: در هیچ شرایطی هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود زیرا این کار باعث می‌شود که خدمت‌رسانی به مردم به تاخیر بیفتد. دستگاه‌ها با تعطیل شدن پروژه‌ای ضرر نمی‌کنند اما در این میان مردم بیشتر متضرر خواهند شد.

به گزارش ایسنا محمدجواد فدایی صبح امروز ۲۵ شهریورماه در همایش شهرداران سراسر استان کرمان با اشاره به اختیارات شهرداری‌ها گفت: متاسفانه شهرداری ها در کشور خیلی اختیار ندارد این در حالی است که شهردارهای کشورهای دیگر اختیارات زیادی دارند و همین امر باعث می شود دست آنها در اجرای پروژه ها باز باشد.

وی با بیان این مطلب که باسابقه‌ترین فرد در این سالن بنده هستم و فقط بیش از ۱۰.۵ سال معاون امور عمرانی استان کرمان بوده‌ام و در جلسات شهرداری‌ها در ادوار مختلف حضور داشته‌ام، عنوان کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که همان صحبت‌هایی که در سال های ۶۵، ۶۷ و ... شهرداران به عنوان مشکلات خود مطرح می‌کردند، امروز دوباره شهرداران بیان می کنند که جای تاسف دارد و جای سوال دارد که چرا اینگونه است و چرا این مشکلات بعد از ۳۰ سال هنوز رفع و حل و فصل نشده است؟ علت این مهم این است که ما توجه به اصول اساسی کارها نمی‌کنیم

استاندار کرمان با بیان اینکه متاسفانه عادت داریم کارها را به صورت اصولی و اساسی انجام ندهیم تصریح کرد: متاسفانه از ابزار به درستی استفاده نمی‌کنیم. ابزار ما قوانین است. مهمترین قوه جمهوری اسلامی قوه مقننه است و مطمئن باشید تا قانون درستی را تصویب نکنیم هیچ‌گاه مشکلات شما حل نخواهد شد و در سال های آتی هم دوباره این مشکلاتی که امروز و ۳۰ سال پیش مطرح شده است، دوباره عنوان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید قوانین به صورت شفاف تصویب شوند اظهار کرد: قانون نباید به‌گونه‌ای باشد که هر کسی از آن برداشت خاص خودش را داشته باشد. ما باید ابتدا قوانین را درست کنیم و یک واقعیتی این است که مجالس قانون‌گذاری ما مجالس کارشناسی و تخصصی نیست.

فدایی قانون و مسایل فرهنگی را زیربنای حل مشکلات هر کشوری دانست و بیان کرد: متاسفانه در جلسات شاهد هستیم که شهرداران، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها درباره قوانین هیچ نظری نمی‌دهند اما در عین حال نیز نباید تا زمانی که اصلاح قوانین صورت می گیرد، دست روی دست گذاشت و باید با همین قوانین فعلا کار کرده و به مردم خدمات دهیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های شهرداران سراسر استان عنوان کرد: همایشی مفید است که به جای آنکه مشکلات تکراری بارها مطرح شود، بندهای قانونی که فکر می کنیم دست ما را بسته با یکدیگر به بحث و تبادل گذاشته تا در نهایت به یک طرح برسیم و آن طرح را به مجمع نمایندگان ارایه کنیم تا نمایندگان در مجلس شورای اسلامی آن مشکل را به صورت اساسی حل کنند.

استاندار کرمان اظهار کرد: باتوجه به کمبودها و محدودیت‌ها، شهرداران در این شرایط باید برای ارایه خدات به مردم، کارها را اولویت‌بندی کنند و کارهایی که بیشتر به نفع مردم است و درصد بیشتری از مردم از آن منتفع می‌شوند در اولویت کارها قرار گیرد.

فدایی با بیان اینکه تعاملات بین دستگاه‌های اجرایی به قانون، آئین نامه و فرهنگ برمی‌گردد اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که یکسری تعاملات بین دستگاه های اجرایی وجود ندارد اما ضررش را مردم می کنند. نباید به بهانه قانون و آیین نامه و عدم تعامل ارایه خدمت‌رسانی به مردم متوقف شود. وقتی شما پروژه‌ای را تعطیل می‌کنید مردم ضرر آن را می‌کنند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان خطاب به همه مسئولان استانی از جمله شهرداران تاکید کرد: در هیچ شرایطی هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود زیرا این کار باعث می‌شود که خدمت‌رسانی به مردم به تاخیر بیفتد. دستگاه‌ها با تعطیل شدن پروژه‌ای ضرر نمی‌کنند اما در این میان مردم بیشتر متضرر خواهند شد.

فدایی فراهم کردن شرایط زندگی راحت را فلسفه وجودی شهرداری‌ها دانست و بیان کرد: شهردار بودن کار بسیار سختی است. یکی از دلایل این سختی در عدم وجود قوانین مناسب و همچنین تعامل با شوراهای شهر است زیرا همه اعضای شورا افراد متخصصی نیستند اما با وجود همه این شرایط و مشکلات نباید خدمت‌رسانی به مردم را تعطیل کرد.

وی با انتقاد از کمیسیون ماده ۵ شهرداری ها (بررسی و تصویب طرحهای تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان) عنوان کرد: کمیسیون ماده ۵ به این معناست که ما طرح جامع و تفضیلی درستی نداشته ایم و اینکه در این کمیسیون متاسفانه کاربری‌ها را تغییر می‌دهید جای تاسف دارد. این کمیسیون فقط باید برای موارد خاص و اضطراری باید تشکیل شود اما شاهد هستیم که به هر بهانه ای این کمیسیون تشکیل و کاربری ها را تغییر می دهند و همین امر باعث شده امروز شاهد بروز مشکلاتی در این حوزه هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)