کد خبر: ۳۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه 65 تا 70 درصد آموزش دیدگان در فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاهی استان کرمان هستند گفت: این آمار نشان می‌دهد تقریبا 80 درصد رشته‌های دانشگاهی با بازار کار استان انطباق ندارد و فارغ التحصیلان نیاز به آموزش مجدد برای اشتغال دارند.

۸۰ درصد رشته‌های دانشگاهی با بازار کار استان کرمان انطباق ندارد/ 742 واحد نیمه فعال و راکد در استان کرمان وجود دارد

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کرمان گفت: ۸۰درصد رشته‌های دانشگاهی با بازار کار انطباق ندارد و فارغ التحصیلان نیاز به آموزش مجدد دارند.
به گزارش تسنیم، جعفر رودری  در کمیته بهره‌وری و اطلس سرمایه‌گذاری استان کرمان که با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان برگزار شد با مروری بر وضعیت اقتصادی کشورهای دنیا اظهار داشت: چند کشور در دنیا با بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود توانسته‌اند پیشرفت چشم‌گیری داشته باشند.

وی با بیان اینکه فاصله ما با کشورهای رقیب در این حوزه در حال زیاد شدن است و متاسفانه بهره‌وری در کشور جدی گرفته نشده است گفت: رشد نرخ جی دی پی ایران حدود 6.5 برابر شده است اما این کافی نیست و فاصله زیادی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری نیاز به منابع جدید ندارد تصریح کرد: با استفاده بهینه از منابع موجود می‌توانیم رشد اقتصادی خود را افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه تاثیر بهره‌وری در اقتصاد ایران تقریبا صفر است و پیشرفتی هم که بوده از افزایش سرمایه بوده است گفت: امروز نیاز به بهره‌وری از منابع و ظرفیت‌های موجود ضرورت دارد و در این زمینه باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رودری با اشاره به اینکه هشت برنامه در کارگروه بهره‌وری استان کرمان به تصویب رسیده است افزود: شناسایی، اصلاح و بازنگری فرآیندهای درون دستگاهی، ارائه خدمات مرتبط با سرمایه‌گذاری و ساماندهی استعلام‌های بین دستگاهی یکی از این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 900 هزار استعلام بین دستگاهی در استان کرمان پاسخ داده می‌شود عنوان کرد: اداره کل امور مالیاتی، ثبت اسناد، پزشکی قانونی، بیمه سلامت و شهرداری کرمان پنج دستگاهی هستند که در استان کرمان بیشترین استعلام بین دستگاهی از آنها می‌شود که حدود 60 درصد استعلامات استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: دادگستری، نیروی انتظامی، بانک‌ها، شهرداری و اداره کل حمل و نقل جاده‌ای پنج دستگاهی هستند که استعلام کننده بوده و بیشترین استعلامات را از سایر دستگاه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه 65 تا 70 درصد آموزش دیدگان در فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاهی استان کرمان هستند گفت: این آمار نشان می‌دهد تقریبا 80 درصد رشته‌های دانشگاهی با بازار کار استان انطباق ندارد و فارغ التحصیلان نیاز به آموزش مجدد برای اشتغال دارند.

رودری با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد 70 درصد افرادی که شاغل شدند با آموزش‌های مهارتی اشتغال پیدا کردند افزود: عمر متوسط پروژه‌های عمرانی استان کرمان در حوزه ساختمان و راه تقریبا یک دوم سطح استاندارد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه در حوزه جاده و راه، آسفالت و کیفیت آن خیلی اهمیت دارد گفت: در حال حاضر عمر مفید در این حوزه حدود پنج سال است که باید ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت فرآورده‌های آسفالت در استان کرمان از طریق استانداردسازی محصولات تولیدی 30 شرکت در استان در حال انجام است ادامه داد: مصرف انرژی در استان زیاد بوده و یکی از برنامه‌های اصلی ما کاهش مصرف انرژی در استان و افزایش بهره‌وری انرژی است.

رودری با اشاره به اینکه 742 واحد نیمه فعال و راکد در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 468 واحد نیمه فعال هستند افزود: فعال کردن واحدهای نیمه فعال و راکد استان در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌وری مورد تاکید است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)