کد خبر: ۳۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه ستاد مدیریت بحران استان
وی افزود: دستگاه‌هایی از جمله آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، راهداری، منابع طبیعی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به مسئولیت‌هایشان توجه داشته باشند تا با شروع بارندگی‌ها، خسارتی نداشته باشیم. دکترفدائی گفت: فرمانداران موظف هستند با متصرفان برخورد کرده و حریم رودخانه‌ها را آزادسازی کنند.

در سال 98 استان کرمان  96 حادثه را تجربه کرد/ هلال احمر 262 ماموریت پوشش حادثه‌ای داشت

استاندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان به مدیران ابلاغ کرد تا به سرعت اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه خود را برابر بارندگی‌ها و خسارت سیلاب‌‌های احتمالی اجرایی کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی استانداری کرمان، ستاد مدیریت بحران استان کرمان  به ریاست استاندار کرمان و با حضور مدیران کل و ارتباط از طریق ویدئوکنفرانس با فرمانداران سراسر استان برگزار و مدیرعامل آب منطقه‌ای، مدیرکل جمعیت هلال‌احمر، معاون اداره کل راهداری استان به ارائه گزارشی از اهم اقدامات سال جاری در ارتباط با مدیریت بحران در استان ارائه کردند.
دکتر محمدجواد فدائی تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه و پیش‌بینی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران با توجه به آغاز فصل بارندگی و احتمال سیلاب‌ها باید به سرعت آغاز و عملیاتی شود.
وی افزود: دستگاه‌هایی از جمله آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، راهداری، منابع طبیعی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به مسئولیت‌هایشان توجه داشته باشند تا با شروع بارندگی‌ها، خسارتی نداشته باشیم. دکترفدائی گفت: فرمانداران موظف هستند با متصرفان برخورد کرده و حریم رودخانه‌ها را آزادسازی کنند.
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: بنا به اعلام معاون جمعیت هلال‌احمر کشور، ستاد مدیریت بحران استان کرمان به عنوان ستاد برتر کشور شناخته شده است.
دکتر سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی افزود: این موفقیت حاصل تلاش و همکاری مجموعه اعضای ستاد مدیریت بحران است.
وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها موظف بودند مانع تصرف حریم رودخانه شده و تصرفات شناسایی شده را برای تخریب به مراجع ذی‌صلاح معرفی کنند، گفت: از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید با جدیت جلوگیری و ممانعت شود. وی گفت: در زمان بحران، شهرداری‌ها موظف هستند ماشین‌آلات از جمله ماشین آتش‌نشانی را در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهند تا در حوادث ایجاد شده امدادرسانی شود.

روند رو به رشد حوادث در استان
مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با مقایسه حوادث رخ داده در سال 98 و شش ماهه ابتدای امسال عنوان کرد: حوادث شش ماه ابتدای امسال روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.
وی بیان داشت: استان کرمان طی سال گذشته 96 حادثه را تجربه کرد، اما در شش ماه ابتدای امسال 45 حادثه داشتیم که 20 مورد آنها سیل بوده و نشان از تغییر اقلیم و برگشت تَرسالی دارد.
سعیدی میزان خسارت برآورد شده از بحران‌های سال گذشته در استان کرمان را 2400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یک هزار و 400 میلیارد تومان مجموع خسارت امسال به استان تحمیل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان تصریح کرد: در حوادث سال گذشته راه ارتباطی 654 روستا قطع شد و شش ماهه امسال 233 مورد قطع ارتباط روستا داشتیم.
سعیدی همچنین به آبگرفتگی 25 روستا، قطع آب 173 روستا و برق 233 روستا در سیلاب‌های امسال اشاره کرد و گفت: آسیب‌پذیری زیرساخت‌های ما در بخش آب و برق بسیار بالاست، اقدامات اصلاحی که صورت می‌گیرد مجدد بر همان مسیر قبلی است و دوباره کاری می‌شود.
وی به وقوع 7 مورد زمین‌لرزه بالای 4 ریشتر در سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی همیشه مشکلات عدیده‌ای برای ما ایجاد کرده است و امسال با وجود محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به واسطه بیماری کرونا، یک هزار و 647 هکتار از مراتع ما دچار آتش‌سوزی شدید شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان عنوان کرد: پوشش جنگلی و مرتعی استان به دلیل بارندگی‌های سال قبل بالا رفته و نیاز به حفاظت بیشتر دارند.

ورود یک میلیارد مترمکعب سیلاب‌ها به سدهای استان
علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: امسال بیش از یک میلیارد مترمکعب سیلاب‌ به سدهای استان وارد شد و از محل آب قابل تنظیم در سدها و رودخانه‌های اصلی و دائمی متصل به سدها هیچ‌گونه بحرانی را شاهد نبودیم.
وی افزود: در راستای جلوگیری از دخل و تصرف و سازه‌های غیرقانونی در مسیر رودخانه‌ها مطالعات تعیین حریم و بستر 139 کیلومتر از رودخانه‌های استان امسال انجام و اعلام عمومی شده است.
رشیدی تصریح کرد: مطالعات حریم و بستر رودخانه‌ها از محل اعتبارات ملی متمرکز و استانی در حال انجام است و اعتبارات آن امسال دو برابر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات حریم ۲ رودخانه در شهربابک و منوجان در حال انجام است و آزادسازی کامل در مسیر آنها را امسال انجام خواهیم داد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان همچنین از لایروبی 211 کیلومتر رودخانه‌های استان در یک سال گذشته خبر داد.

برآورد 120 میلیارد تومانی جاده شهداد – نهبندان
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال کرمان بیان داشت: 112 پل در محورهای مواصلاتی سطح استان که با سیل مستعد تخریب هستند، شناسایی شده و 79 پل را با 11 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به شکل امانی مقاوم‌سازی کردیم.
عراقی زاده از اجرای خاکریزها جهت انحراف مسیر سیل یاد کرد و افزود: امسال وضعیتمان از لحاظ بحران خوب نیست، خرید دستگاه‌های سنگین برای مقابله با سیل قیمت بالایی دارند و قطعات در بازار هم وجود ندارد.
معاون اداره کل راهداری استان کرمان گفت: 22 میلیارد تومان برآورد هزینه پل کالیشور راور شده است، قرارداد آن ابلاغ شده و با پیش پرداخت یک میلیارد تومان از محل اسناد خزانه به زودی کار آغاز می‌شود.
عراقی‌زاده ادامه داد: جاده شهداد - نهبندان چند مرحله مناقصه گذاشته شده و مشاوران رتبه یک را دعوت کردیم و در حال برگزاری مناقصه است، برآورد حدودی 120 میلیارد تومان برای تصحیح اصولی این جاده برآورد اعتبار شده است.

استان کرمان رتبه اول امدادرسانی در سطح کشور دارد
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان هم از انجام 483 ماموریت نیروهای جمعیت در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: 32 هزار نفر امدادرسانی در ابتدای سال جاری توسط نیروهای هلال‌احمر استان انجام شدند که 30 درصد امدادرسانی‌های کشور را شامل می شود.
رضا فلاح ادامه داد: 262 ماموریت پوشش حادثه‌ای داشتیم و 179 نفر رهاسازی افراد گرفتار در خودروها در ماموریت جاده‌ای انجام شد و بیشتر ماموریت جاده‌ای ما در شهرستان‌های بم و سیرجان بوده است.
فلاح ابراز داشت: امسال در حوزه سیل و آبگرفتگی 53 ماموریت توسط هلال‌احمر در استان انجام شده که 31 هزار نفر در این جریان امدادرسانی و 3700 نفر اسکان اضطراری داده شدند.
وی گفت: 76 نفر در حوادث کوهستان استان امدادرسانی شدند که 5 مورد فوتی در این امدارسانی‌ها داشتیم و بیشترین ماموریت مربوط به کرمان و جیرفت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: 5 میلیارد تومان اقلام امدادی امسال میان آسیب دیدگان توزیع شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)